Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloos netwerk extra beveiligen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

    mijn tips voor een veilig netwerk:

    1) WPA of WPA2 encryptie enablen
    2) moeilijk paswoord kiezen (alle soorten karakters door elkaar en toch 16 tekens of meer)
    2) broadcast van network id uitschakelen
    3) MAC adressen whitelisten die je toegang wilt geven, de rest blokkeren
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #17
      Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

      Supermerci, die MAC-filtering is alvast gelukt!

      Nu stel ik een WPA-key in, en een optie is nog niet duidelijk:

      Group Key Re_Keying:
      o Per (86400) Seconds
      o Per (1000) K Packets
      o Disable

      wat neem ik hier? standaard is het eerste aangeduid.
      Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

      Comment


      • #18
        Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

        Als één of meerdere pc's constant torrent software heeft draaien, kan dit ook aardig aantellen. Nog los van mogelijke problemen met de arm der wet.


        Willy
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #19
          Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

          Oorspronkelijk geplaatst door misti Bekijk bericht
          Om naar WPA over te schakelen hoef je niet per sé aan de router te sleutelen, je kan dat ook in het "netwerkcentrum" van windows (VISTA) instellen.

          ...
          Eh, je router versleutelt dan gewoon verder via WEP hoor. Dus moet je sowieso je router veranderen en pas daarna je clients.


          SSID broadcast uitzetten maakt ook niet zoveel uit, want die kun je nog perfect achterhalen met Wifi sniffers.
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment


          • #20
            Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
            Als één of meerdere pc's constant torrent software heeft draaien, kan dit ook aardig aantellen. Nog los van mogelijke problemen met de arm der wet.


            Willy
            Torrents zijn per definitie niet illegaal hoor.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #21
              Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
              Torrents zijn per definitie niet illegaal hoor.
              Neen, natuurlijk niet. Vandaar het woordje "mogelijke" in die zin.
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #22
                Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

                Heeft iemand hier nog uitleg voor?

                Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                en nog iets raars: er stonden in die client log drie adressen, en dat blijken onze eigen drie adressen te zijn. toch stond 1 van onze pc's uit, al sinds gisteravond. waarom stond die dan in de lijst?
                er hebben de voorbije weken/maanden immers verschillende mensen bij ons ingelogd, met onze toestemming, vrienden van ons. deze staan niet in de lijst...
                Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                Comment


                • #23
                  Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                  Heeft iemand hier nog uitleg voor?
                  Kan in principe wel eventjes in de cache blijven.

                  Ik zou je toestel even herstarten en die specifieke machine uit laten staan. Als dat adres er dan nog in komt, is er iemand uw MAC adres aan het spoofen.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #24
                    Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

                    Ja, maar die laptop stond al meer dan 12u uit, en toch stond het adres in het lijstje.
                    En waarom zou iemand dat adres 'spoofen' als er op onze wifi enkel een WEP-key zat als beveiliging? Is spoofen dan makkelijker dan die code kraken?

                    En als dat adres dan gespooft is, hoe maak je een nieuw mac-adres? kan dat? en heeft het zin als we met een spoofer zitten?
                    Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      SSID broadcast uitzetten maakt ook niet zoveel uit, want die kun je nog perfect achterhalen met Wifi sniffers.
                      Maar het is toch weer een extra stapje die de misbruiker moet overwinnen. En het lijkt me overigens sterk dat dit zo is. Als je netwerk de naam gewoon niet rondzend, hoe kan je die dan achterhalen? De router zal toch intern de naam van het netwerk en de sleutel checken, op het moment dat iemand probeert in te loggen, en verkeerde netwerknamen negeren,of zie ik dat verkeerd?

                      Overigens is dit ook waar ik bij zweer voor m'n netwerk:
                      Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                      mijn tips voor een veilig netwerk:

                      1) WPA of WPA2 encryptie enablen
                      2) moeilijk paswoord kiezen (alle soorten karakters door elkaar en toch 16 tekens of meer)
                      2) broadcast van network id uitschakelen
                      3) MAC adressen whitelisten die je toegang wilt geven, de rest blokkeren
                      Last edited by Mountainhunter; 25 november 2009, 17:56.
                      Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                      Comment


                      • #26
                        Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

                        sorry dubbele post
                        Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                        Comment


                        • #27
                          Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

                          beste,

                          De router beveiligen met WPA2 + MAC filters , dit volstaat om de gemiddelde wannabee-hacker buiten te houden. Op alle PCs nazien of er geen downloaders op staan zoals emule , bittorrent en alle xxxAZA toestanden , zoja er af smijten!

                          als dit niet moest volstaan , eens goed met je vrienden praten , er moet er maar 1 zijn die zich graag amuseert met rapidshare en aanverwanten of die loslippig is met betrekking tot de WPA2 passphrase

                          gr

                          Comment


                          • #28
                            Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                            Supermerci, die MAC-filtering is alvast gelukt!

                            Nu stel ik een WPA-key in, en een optie is nog niet duidelijk:

                            Group Key Re_Keying:
                            o Per (86400) Seconds
                            o Per (1000) K Packets
                            o Disable

                            wat neem ik hier? standaard is het eerste aangeduid.
                            Dit zou ik gewoon standaard laten staan.
                            Flickr

                            Comment


                            • #29
                              Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

                              Zalig, merci!

                              Nu, als iemand een van onze mac-adressen gespooft heeft, dan heeft die toch nog steeds onze WPA-key nodig om op onze wifi te raken he?

                              En ik ben toch een beetje bang dat ik niet meer op internet ga raken als ik zo'n WPA-key instel... Gaat mijn pc weten dat hij me om die nieuwe key moet vragen ipv de WEP?
                              Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Draadloos netwerk extra beveiligen?

                                inderdaad , zonder key komt hij niet binnen , misschien ook de afspraak maken om die key elke maand te wijzigen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                                Zalig, merci!

                                Nu, als iemand een van onze mac-adressen gespooft heeft, dan heeft die toch nog steeds onze WPA-key nodig om op onze wifi te raken he?

                                En ik ben toch een beetje bang dat ik niet meer op internet ga raken als ik zo'n WPA-key instel... Gaat mijn pc weten dat hij me om die nieuwe key moet vragen ipv de WEP?

                                Comment

                                Working...
                                X