Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
bel spelletjes ...
Collapse
X
-
-
-
Re: bel spelletjes ...
Carl Devlies heeft een kb klaar om bijkomende regels op te leggen aan de belspelletjes op tv. De huidige reglementering volstaat duidelijk niet om de bedrieglijke praktijken van die spelletjes stop te zetten.
Het programma Basta infiltreerde bij de belspelletjes. Met een verborgen camera filmde iemand de ‘opleidingscursus’ die belspelpresentatoren krijgen.
Contactgegevens
Een van de voorwaarden om belspelletjes te mogen uitzenden is dat de kijkers de contactgegevens van de kansspelcommissie moeten kennen. Bij die commissie kunnen kijkers eventueel terecht met klachten.
Tijdens het introductiegesprek, gefilmd met de verborgen camera, bleek echter dat de organisatoren van de spelletjes die contactgegevens maar heel kort in beeld brengen. ‘We hebben niet graag dat kijkers naar de commissie bellen.’ Erg bang zijn de programmamakers overigens niet van de commissie. ‘De kansspelcommissie werkt nauw samen met VTM en met mij.’
Gemiddelde intelligentie
Uit de uitzending van Basta maandagavond bleek ook dat de programmamakers de voorwaarde aan hun laars lappen dat de opgaven moeten kunnen worden opgelost door iemand met een gemiddelde intelligentie. Gemiddelde intelligentie is een erg rekbaar begrip waardoor ook de onmogelijkste oplossingen, volgens de makers, volstrekt begrijpbaar zijn voor de gemiddelde kijker.
Ook de voorwaarde dat de kijker correct moet worden geïnformeerd, lapt het programma aan zijn laars. ‘We zijn gelukkig geen paters. Je mag het mooier voorstellen dan het is’, zo luidt de hint van de programmamaker aan de undercover presentator.
Strengere voorwaarden
Staatssecretaris Devlies, geconfronteerd met de opnames, liet in het programma Basta verstaan dat hij de voorwaarden voor de spelletjes gaat verstrengen. Donderdag verwacht hij een akkoord over de strengere regeling. Als dat niet werkt wil hij ze, zoals in Nederland het geval is, gewoon verbieden.
Uit Basta bleek ook dat de programmamakers van de belspelletjes het niet zo begrepen hebben op Devlies. ‘Devlies moet dood. Je mag ‘m onder een auto duwen,’ zei de programmamaker een beetje lachend.
Rekensleutel
Basta kraakte gisteren ook de rekensleutel voor de beroemde telspelletjes van het programma. De sleutel (hoe je die oplossingen moet uitrekenen) maken ze dinsdag bekend. Dat de bedenkers van de spelletjes dit niet leuk vinden, bleek tijdens de uitzending al.ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Comment
-
en hier de rekensleutel die ondertussen ook al online staat..
Amai amai, dit krijgt nog een serieuze staart (hopelijk). En dat ze dan maar meteen die kansspelencommissie ook maar eens doorlichten
Comment
-
Ik had graag eens een interview gezien met de deurwaarder die de opgaven en antwoorden controleert. Vermits de "gemiddelde kijker" de opgave moet kunnen oplossen zou ik dat de deurwaarder eens willen zien doen.
Het is al lang geweten dat de grens van de wettelijkheid hier overschreden wordt maar niemand doet er iets aan. Ook nu gaan ze de regels strenger maken en je kan er donder op zeggen dat ook met nieuwe regels de opgaven niet gewoon zullen op te lossen zijn. Er is maar 1 manier, een verbod. Het zijn trouwens de zwaksten van de maatschappij die hier het meeste geld aan verliezen, geld dat ze meestal hard nodig hebben voor belangrijke zaken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk berichtIk had graag eens een interview gezien met de deurwaarder die de opgaven en antwoorden controleert. Vermits de "gemiddelde kijker" de opgave moet kunnen oplossen zou ik dat de deurwaarder eens willen zien doen.
Het is al lang geweten dat de grens van de wettelijkheid hier overschreden wordt maar niemand doet er iets aan. Ook nu gaan ze de regels strenger maken en je kan er donder op zeggen dat ook met nieuwe regels de opgaven niet gewoon zullen op te lossen zijn. Er is maar 1 manier, een verbod. Het zijn trouwens de zwaksten van de maatschappij die hier het meeste geld aan verliezen, geld dat ze meestal hard nodig hebben voor belangrijke zaken.
Sommigen scheppen er duidelijk genoegen in om de wet met alle mogelijke middelen tot de randjes af te rijden. Ik ben geen advocaat, doch is het nu echt zo moeilijk om ervoor te zorgen dat dit in de toekomst gewoon niet meer kan. Is het nu echt niet mogelijk om ervoor te zorgen dat niet alleen "belspelletjes", maar ook alle andere dubbelzinnige rotzooi, te verbieden om opgestart te worden.
Sommige mensen willen écht niet begrijpen dat wetten er zijn om nageleefd te worden in ieders voordeel trouwens, en niet om die te gaan ontleden en te gaan zoeken in de tekst waar ze kunnen omzeild worden of moedwillig verkeerd geïnterpreteerd.
Comment
-
Ik had nav het krantenartikel eens de afleveringen van Basta bekeken; denkt dat ze met hun actie wel wat teweeg gebracht hebben.
Je kan de afleveringen hier opnieuw bekijken:
Aflevering 1 tem 5
En hier de sleutel hoe ze aan de oplossing komen :http://services.vrt.be/extra/basta_1...telsleutel.pdf
Al vrees ik dat ze het spelletje niet meer zullen uitzenden.
mirDe opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk berichtdenk dat ze met hun actie wel wat teweeg gebracht hebben.
.....
mir
Waarom denk je anders dat ze "Mathieu van Mobistar" een doos pralines cadeau hebben gedaan gisterenavond.
Ik zou alvast niet echt gerust over straat lopen hoor, als ik "neveneffect" wasLast edited by dréten; 18 januari 2011, 18:43.
Comment
-
En de Vlaamse Media Maatschappij heeft vandaag beslist te stoppen met de belspelletjes .
Het zal echt wel gaan tijd worden. Eindelijk rust en niet langer dat gezever en gemekker waar snel snel aan voorbij moet gezapped worden.
Enkel, wat zal het volgende zijn dat ze gaan uitvinden om het geld uit de mensen hun zakken te kloppen...En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cookie Bekijk berichtEnkel, wat zal het volgende zijn dat ze gaan uitvinden om het geld uit de mensen hun zakken te kloppen...Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.
en talrijke varianten....
enz.....Mijn fotowebsite : www.filover.be
Comment
Comment