Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Post december

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Post december

    Zijn er nog mensen die post ontbreken van voor Kerst?
    Op 21 december hebben we meer dan 20 kerstkaarten verstuurd onder gesloten omslag en voldoende gefankeerd als gewone brief, dit zowat naar alle kanten van het land uit.
    Tot op heden is nog niet alles toegekomen bij de mensen ... vooral post naar Wallonië (Mons en omgeving) blijkt spoorloos.
    Bij navraag hebben ze dus niets ontvangen en blijkt dat zij ook naar ons iets stuurden in dezelfde periode ... ook nog niet allemaal toegekomen blijkbaar.
    Nu kan ik wel snappen en ook begrip hebben dat door de winterperiode dat we gekend hebben en de drukte van de feesten er wat vertraging is maar toch ... dat is toch al drie weken nu.
    Bij ons in de post eens nagevraagd en daar beweren ze dat alles in onze omgeving verwerkt is maar dat er in Wallonië nog bergen onbezorgde post ligt.
    Toch wat bizar als dit enkel door het weer komt.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  • #2
    Re: Post december

    Geen sneeuwbanden gelegd hé.
    Dus geen transport mogelijk.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

    Comment


    • #3
      Re: Post december

      ook hier (Grimbergen) 8 dagen geen post.....de postbodes konden er niet door....vreemd, ik ben toch overal geraakt waar ik moest zijn, én ook terug thuis........maar ja ik had wel winterschoeisel
      Sony RX10 Mark IV
      nog een fijne dag verder!
      Guido

      Comment


      • #4
        Re: Post december

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Zijn er nog mensen die post ontbreken van voor Kerst?
        Tot op heden is nog niet alles toegekomen bij de mensen ... vooral post naar Wallonië (Mons en omgeving) blijkt spoorloos.
        wij hebben je kaart hier ook nog niet ontvangen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Post december

          Ik heb alles gehad wat ik verwachtte
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Post december

            Niet van december maar vandaag doodsbrief gekregen van familielid. Poststempel van 4 jan. Gelukkig heb ik er ook telefoon over gehad, of ik had de begrafenis gemist. De sneeuw is nochtans al een tijdje weg hé. Bravo tante Pos.

            Comment


            • #7
              Re: Post december

              Is al 3 jaar zo.
              Vooral als je bestellingen in het buitenland gemaakt hebt kan het duren tot begin februarie voor je pakje aankomt.
              Mijn vermoeden is dat voor buitenlandse pakjes de boel opgehouden wordt door de douane.
              Een vreemd verschijnsel is ook wel deze:
              Vorig jaar had ik echt heel veel besteld op ebay in de maanden oktober / november / december.
              Zo opeens halfweg november kreeg ik niets meer door.
              En zo vanaf medio januarie begon de boel terug los te komen.
              HEEEL vreemd was dat me na een paar pakjes al snel opviel in ebay (omdat je daar moet afpunten wat binnengekomen is) dat de pakjes in omgekeerde volgorde aankwamen.
              Dus wat ik laatst besteld had kwam eerst binnen.
              Finaal kreeg ik ergens begin februarie het laatste pakje dat ik medio november besteld had!!!
              Ik denk dat ze bij overload gewoon de boel ergens in een loods duwen en begin januarie de loods terug leeg beginnen te halen.

              Mijn buurvrouw (en haar man) werken alle twee bij de post en ik ken er ook een paar hoge piefen van hier lokaal Maar alle zeggen ze mij dat de post die bij hen binnen komt quasie allemaal in max 3 dagen buiten is.
              Dus moet het in brussel opgehouden worden heh.

              Nog een merkwaardig iets is dat ik het ook heb met pakjes die uit de UK komen !!!
              Desondanks dat het een EU land is moet alles blijkbaar toch nog door de douane of testen ze mss op dope of zo, not sure.

              Maja dat staat los van kerstkaartjes e
              De mijn heb ik normaal gezien al allemaal binnen.

              Comment


              • #8
                Re: Post december

                Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                de postbodes konden er niet door....vreemd
                Nog vreemder is dat post vanuit het buitenland (waar nog veel meer sneeuw lag) inclusief pakjes wel toegekomen is maar dat van een ander landsgedeelte niet.
                Nu ja, er zal ondertussen een grens liggen zeker en nog geen douane geïnstalleerd zijn.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Post december

                  Daarom duurt het misschien zo lang voordat er bij jullie een nieuwe regering is...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Post december

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                    Daarom duurt het misschien zo lang voordat er bij jullie een nieuwe regering is...
                    )(.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Post december

                      zie hier

                      de post gaat als volgt te werk:
                      De Post roept overmacht in voor de te late levering. Omwille van de sneeuw. En ze beroepen zich daar op een paar kleine lettertjes in de SLA (service level agreement)

                      't is eigenlijk simpel wat je SLA betreft:

                      de SLA is niet geschonden op het ogenblik van de "overmacht" zijnde sneeuw, maar hij wordt wel geschonden in de opeenvolgende dagen, want die overmacht kan dan niet meer dienen, vermits er geen overmacht is voor de nieuwe verzendingen en toch laten ze het bewuste post nog liggen... Dus hier wordt de SLA natuurlijk welgeschonden maar ze doen alsof hun neus bloed...

                      dus de post kan nog steeds toekomen, als ze er eens tijd en goesting voor hebben, intussen noemen ze het nog altijd overmacht van die ene sneeuw dag...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Post december

                        Ik heb dit jaar maar de helft van de kaarten ontvangen tegenover andere jaren. "De crisis" zal er wel voor iets tussen zitten, maar omdat er kaarten ontbreken van mensen die werkelijk altijd één sturen (idem dito van ons), vind ik het raar.
                        Je kan moeilijk alle mensen gaan opbellen om te zien of ze hun kaarten hebben ontvangen. Je vertrouwd de post een taak toe waarvan je geen garantie hebt of ze deze ook daadwerkelijk uitvoeren. Het klinkt misschien overdreven maar eigenlijk knoeit de post hier met intermenselijke relaties, mensen geven tijd en aandacht aan mekaar en de post vindt het niet nodig om daar zorgzaam mee om te gaan. Los van het sociaal-maatschappelijke gaat het ook om veel geld, alleen al bij ons ging er voor 365,00 euro aan kerstwensen de deur uit (drukwerk+postzegels).

                        Ik heb me in elk geval één ding voorgenomen: ik koop geen "kerstzegels" meer. Blijkbaar geven deze zegels, die vooral voor kerstwensen worden verkocht, hen het signaal dat deze zendingen als "B"-post afgedaan mogen worden! (Ze maken op die manier wel hun naam waar! )


                        (PS. Twee jaar geleden hadden we op de zaak voor goede klanten gepersonaliseerde kalenderdoosjes (in de vorm van CD-doosjes) gemaakt ... slechts de helft daarvan is op zijn bestemming geraakt! )

                        Comment


                        • #13
                          Re: Post december

                          Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                          Ik heb dit jaar maar de helft van de kaarten ontvangen tegenover andere jaren. "De crisis" zal er wel voor iets tussen zitten, maar omdat er kaarten ontbreken van mensen die werkelijk altijd één sturen (idem dito van ons), vind ik het raar.
                          Je kan moeilijk alle mensen gaan opbellen om te zien of ze hun kaarten hebben ontvangen. Je vertrouwd de post een taak toe waarvan je geen garantie hebt of ze deze ook daadwerkelijk uitvoeren. Het klinkt misschien overdreven maar eigenlijk knoeit de post hier met intermenselijke relaties, mensen geven tijd en aandacht aan mekaar en de post vindt het niet nodig om daar zorgzaam mee om te gaan. Los van het sociaal-maatschappelijke gaat het ook om veel geld, alleen al bij ons ging er voor 365,00 euro aan kerstwensen de deur uit (drukwerk+postzegels).

                          Ik heb me in elk geval één ding voorgenomen: ik koop geen "kerstzegels" meer. Blijkbaar geven deze zegels, die vooral voor kerstwensen worden verkocht, hen het signaal dat deze zendingen als "B"-post afgedaan mogen worden! (Ze maken op die manier wel hun naam waar! )


                          (PS. Twee jaar geleden hadden we op de zaak voor goede klanten gepersonaliseerde kalenderdoosjes (in de vorm van CD-doosjes) gemaakt ... slechts de helft daarvan is op zijn bestemming geraakt! )
                          Wat zegt de Post (bpost) zelf Carola?

                          Intermenselijke relaties; dat hoor ik graag
                          De postbodes hebber er geen tijd voor zoals vroeger.
                          Alles moet sneller gaan, met minder volk, liefst met slechter betaald personeel
                          en zelfs met minder post gezien er ook veel elektronische post is.
                          En dan nog lukt het niet.
                          Last edited by theokus; 12 januari 2011, 11:40.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Post december

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Wat zegt de Post (bpost) zelf Carola?
                            Wat zouden die moeten zeggen? Gewone zendingen zijn niet toch te traceren!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Post december

                              Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                              Wat zouden die moeten zeggen? Gewone zendingen zijn niet toch te traceren!
                              Als je niets vraagt Carola dan kan de post ook niets zeggen he
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X