Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wijsheidstanden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wijsheidstanden

Sinds dit weekend heb ik enorm veel last aan mijn tanden (vooral onderaan rechts).
    Ik vermoed dat het wel eens mijn wijsheidstand kan zijn die eruit zal moeten.
    De meeste last is vooral tijdens het eten en slapen, dan kan ik echte pijnsteken hebben.

Heeft er iemand al ervaring hiermee?
    Ga ik hiervoor het best bij een huisarts of een tandarts? Of direct naar het ziekenhuis?
    Of weet iemand hier nog meer info over?

Bedankt!
    http://eos-online.blogspot.com

Re: Wijsheidstanden

Je kan altijd eens naar de Aldi of Lidl gaan, dat is daar zeer goedkoop.

Nee serieus, tanden dat is bij de tandarts, ook al kan het je kaaksbeen zijn, maar pijnscheuten wijzen meestal op een ontsteking of absces, ook dan zal je tandarts eerst iets voorschrijven alvoren te 'kunnen' behandelen.
    Extractie zullen ze wel vermijden, dat is de laatste handeling voor elke tand.
    Neem een pijnstiler maar vergeet niet te melden hoeveel en welke je genomen hebt.

Comment

wat is een wijsheidstand, is dat wat wij een verstandskies noemen of is dat weer wat anders???
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        wat is een wijsheidstand, is dat wat wij een verstandskies noemen of is dat weer wat anders???
        grt,bouk.
        @ Bouk : Nee, dat is inderdaad hetzelfde...

@ TS : zowiezo zo snel mogelijk naar de tandarts...
        Grtz, Tigra-Boy
        ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

grt,bouk.
          Inderdaad, bij jullie nederlanders word dat verstandskies genoemd.

Als daar een ontsteking opzit, zal het eerst antibiotica slikken worden en dan nadien waarschijnlijk extractie. Ik heb die bij mij alle vier in 1 keer laten verwijderen, en dat viel goed mee. Bij ons in het ziekenhuis is die afdeling daar voor gekend en gebeurd die ingreep wekelijks zo'n 30 tot 50 keer.
          canon Eos 400D; canon efs 18-55 f3.5-5.6; Sigma dc18-200 f3.5-6.3
          mijn fotosite

Comment

in maart mijn 2 wijsheidstanden links laten verwijderen. boven en onder tegelijk.
            Gewoon bij de tandarts. Heb wel een vrijdagavond genomen zodat ik zaterdag en zondag wat kon bekomen. En dat was wel nodig. Niet ivm pijn, maar mijn kaak was toch wel wat gezwollen.

Valt best mee hoor, en ze waren er alle 2 op minder dan 5 minuten uit, stelpen ingebrepen...
            En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

Comment

Dat gaat bij mij een operatie onder gehele verdoving worden, die liggen namelijk verkeerd en de wortels zijn rondom de wortels van de laatste kiezen gegroeid. Sterkte als ze daar moeten aan werken. Maar ga toch eerst eens naar de tandarts, die heeft tenslotte de qualificaties om te zeggen wat er aan de hand is en wat er moet gebeuren.

Comment

Ik had vorige maand ook een ontsteking aan m'n wijsheidstand (die nog helemaal onder m'n tandvlees zit). Ik heb toen antibiotica genomen. De ontsteking en de pijn zijn weg, maar de tandarts zegt wel dat dat vroeg of laat terugkomt en dat ik best naar het ziekenhuis ga dan om hem te laten verwijderen.
                Nu, zo lang de pijn en/of ontsteking niet terugkomt ben ik content en ga ik dus niet naar het ziekenhuis

Comment

Met drie van de vier wijsheidstanden had ik geen probleem, maar met die vierde...man man man...miserie miserie.
                  Die lag horizontaal en veroorzaakte hevige pijnscheuten.
                  Na een bezoekje aan de tandarts werd ik doorverwezen naar het ziekenhuis, waar de tand onder plaatselijke verdoving werd verwijderd.
                  Mvg Tim

Comment

Ik heb nu wel al veel last gehad van mijn tanden maar gosh, ben ik blij dat ik van die wijsheidstanden verlost ben. Bij mij groeiden ze onderaan horizontaal en zaten ze tegen de wortel van een andere tand. Ik heb ze meteen alle 4 laten verwijderen met een operatie, compleet onder verdoving. Je wordt wakker en je weet nergens van. Ik had kaken zo gigantisch, een hamster was er niets tegen! Ze zagen zelfs blauw en geel enzo. De dag van de operatie zelf, totaal geen last, dag erna begon het. Veel ijs op je kaken leggen, soepkes en petit gervais eten Continu bloedsmaak. Het is een week ambetant en ook als die wieken eruit gaan enzo. Maar het is de ene tegen de andere, ik ken enkele vriendinnen van me die er totaal geen last van hadden en andere die er net als ik, heel veel last van hadden.
                    Maar als je kan kiezen, gewoon alle 4 onder verdoving, het simpelste en je bent er meteen van verlost!
                    http://blackletterday.wordpress.com

Comment

dat is inderdaad de korte pijn. Ik heb (alle vier onder volledige verdoving) geen last gehad, niet blauw en ook niet dik. Dus bij iedereen is het anders.
                      canon Eos 400D; canon efs 18-55 f3.5-5.6; Sigma dc18-200 f3.5-6.3
                      mijn fotosite

Comment

Olé... ik ben de volgende in rij :d.
                        Vrijdagmiddag een pijnscheut mogen waarnemen in m'n rechtse wijsheidstand onderaan. How cute ....30 minuten later verdwenen die alq sneeuw voor de zon... enkel kwam er een ander fenomeen opzetten... een zwelling... niets erg dacht ik, komt allemaal wel in orde tot vandaag zondag. Wat een muiltje

Dus zal ik morgen wel naar de tandarts trekken om te zien wat het is. En zo ja.. mijn wijsheidtanden groeien ook niet mooi naar boven, volledig schuin. Eén zaak weet ik zeker: die big ones laat ik zeker niet trekken door een tandarts, maar door een stomatoloog.

Enfin... nog wat dafalgans met codeïne pakken, het helpt iets.. niet veel

Comment

In afwachting dat je naar de tandarts gaat kan je de pijn verzachten door een asperine
                          te laten smelten op de plaats van het gezwel.
                          Dus, gewoon een een asperine op de plaats leggen en gewoon je mond gesloten
                          houden en laten smelten.
                          als je een goede maag hebt kun je dit na een paar uur herhalen.
                          Zo ben je toch een tijd verlost van die pijn.
                          Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

grt,bouk.
                            stand van de wijsheid ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                              In afwachting dat je naar de tandarts gaat kan je de pijn verzachten door een asperine
                              te laten smelten op de plaats van het gezwel.
                              Dus, gewoon een een asperine op de plaats leggen en gewoon je mond gesloten
                              houden en laten smelten.
                              als je een goede maag hebt kun je dit na een paar uur herhalen.
                              Zo ben je toch een tijd verlost van die pijn.
                              asperine mag je zeker niet in direct contact met je tandvlees laten smelten , dit geeft ''brandwonden'' of aphten ; indien je geen maagklachten hebt neem je best Ibuprofen ( Brufen forte 600 mg ) , Apranax 550 mg of Cataflam 50 mg . Met maaglast Dafalgan Codeine . In tweede fase ga je over naar een antibioticum om de ontsteking en zwelling te minderen . Je kan ook ijs ( maar niet in direct contact met de huid ,tegen de wang plaatsen om de zwelling te minderen ).
                              Ook geen asperine innemen voor je extracties ( trekken ) , dit geeft bloedingen .
                              Best je tandarts contacteren die je normaal naar de stomatologie gaat doorverwijzen ....
                              Sterkte ...
                              Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Working...
                              X