Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wachttijden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wachttijden

    Oorspronkelijk geplaatst door tomklerks Bekijk bericht
    wachttijd gemiddeld 1:30 minuten! En dit vinden klanten al veel..
    Hier zeg je het: bij de hier aangehaalde bedrijven heb je op een blauwe maandag ook al eens hoogst uitzonderlijk iemand na een halve minuut aan de lijn.

    En je bevestigt onrechtstreeks wat hier geschreven wordt (alleen iets milder in tijd).

    GEMIDDELD anderhalve minuut wachttijd is toch véél te véél, en betekent dat er veel te weinig mensen op die dienst zitten, want dan heb je voor hetzelfde geld SOMS nog een kwartier aan uw been.

    Een gemiddelde van 15 seconden en een maximum van laat ons zeggen één minuut, daar zou ik mee kunnen leven. Dat is nog "menselijk". Langer is gewoon uw klant uitlachen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #17
      Re: Wachttijden

      [QUOTE=Hans Swolfs;2454825
      De ene servicedeks is ook absoluut de andere niet. Heb zelf lang op een helpdesk gewerkt en daar was de gemiddelde wachttijd toen ook +- 1:30 minuten maar zeker nooit veel meer.

      [/QUOTE]

      Vertel me nu eens waarom dat gemiddeld anderhalve minuut moet/mag zijn ? Zet er een paar mensen meer en het is misschien nog 20 seconden.....
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #18
        Re: Wachttijden

        Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
        ik heb gratis telefoon bij telenet... alleen op een dag ging die niet ( ik verstond hen maar den andere kant hoord mij niet )... dus met mijne gsm gebeld. na 18 minuten,.. eindelijk... ( had heel de collectie van mozart gehoord intusen ) wat krijg ik als antwoord.. ik moet 3 keer bellen met die telefoon, en de uren opschrijven dat ik bel, want van 1 klacht daar word niet op gereageerd.. ( en het moest dan nog met een ander toestel zijn, want het mijne kon kapot zijn... : juist of ik heb hier 15 telefoontoestellen liggen die ik daarvoor bewaar.. ik bel hen gewoon 3 x op met hetzelfde toestel, en zeg dat het met een ander ook niet gaat, en???? Een uur nadien was het in orde... de fout lag bij hen.
        Behalve die muziek ook nog mijn gsm factuur moeten betalen : das zeker omdat ik gratis kan bellen ?
        Mijnen auto kapot : ik bel TW op : 35 minuten met mijne gsm ( ik stond niet thuis : dus mijne gsm was de enige oplossing )
        Het is inderdaad iets om iets van te krijgen...
        Wat ik nog erger vind is die robot die.. druk op 1 voor nederlands.. en 2 voor.. en dan druk op 1 als u de klantendienst.. je moet begore 17 keer 1..4...3...4..2......44..6 indrukken eer er ... "er zijn nog anderen voor u, blijf aan de lijn, u word zo dadelijk geholpen". Kan men niet iemand aan die telefoon zetten die gewoon vraagt.. wat scheelt er ? En u naar de juiste dienst doorverbind?

        ik bel op een gegeven moment naar ... en .. lap, het muziekje, na 10 minuten word ik het moe...
        ik bel opnieuw en bij druk op 1...2..4...3... 1:de vraag wenst u een nieuwe klant te worden :2: HEB U VRAGEN OVER UW FACTUUR 3 : ....
        WEL IK DRUK OP 1 : geen 2 seconden of ik had een mevrouw aan den telefoon aan de lijn..
        ALs het is om te verkopen : direct, maar anders ... wachten.... tot ge den top 100 hebt gehoord.
        om van te k...o...t...s..e..n.
        Ik hoop dat ik je nu niet kwets maar ik heb hardop moeten lachen met jouw miserie. Wat een toestanden allemaal ; maak het maar mee...

        Comment


        • #19
          Re: Wachttijden

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Vertel me nu eens waarom dat gemiddeld anderhalve minuut moet/mag zijn ? Zet er een paar mensen meer en het is misschien nog 20 seconden.....
          omdat die minuut die je extra wint door 2 of 3 mensen meer in te schakelen financieel niet aantrekkelijk is voor de service-aanbieders. Zoals altijd gaat het hem dus steeds weer om geld nete... 1,5 minuut vind ik persoonlijk nog wel kunnen.
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #20
            Re: Wachttijden

            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            omdat die minuut die je extra wint door 2 of 3 mensen meer in te schakelen financieel niet aantrekkelijk is voor de service-aanbieders. Zoals altijd gaat het hem dus steeds weer om geld nete... 1,5 minuut vind ik persoonlijk nog wel kunnen.
            precies puur en alleen financiele redenen. Wel weet ik dat psychologen hebben onderzocht na hoeveel tijd personen negatieve prikkels gaan ontwikkelen.
            binnen 20 seconden Geen enkele.
            een keuzemenu van meer dan 1 minuut: ERG VEEL
            tussen de 20 en 3 minuten relatief weinig negatieve prikkels.
            Langer dan 3 minuten, dan wordt het vervelend
            Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
            My flickr My site

            Comment


            • #21
              Re: Wachttijden

              Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
              omdat die minuut die je extra wint door 2 of 3 mensen meer in te schakelen financieel niet aantrekkelijk is voor de service-aanbieders. Zoals altijd gaat het hem dus steeds weer om geld nete... 1,5 minuut vind ik persoonlijk nog wel kunnen.
              Weet ik ook wel, maar een MAXIMUM van anderhalve minuut kan nog voor mij nog net, een gemiddelde is al veel triestiger.

              Je geeft me in feite volmondig gelijk: "de ontevredenen laten we met plezier gaan".

              Enne, het gemiddelde voor "ik wil klant worden" zal wel veel lager liggen zeker ?

              Maar als de klanten het toch slikken, ja, waarom zou je als bedrijf in godsnaam onnodige kosten maken.

              Vandaar mijn voorstel: alle serviceaanbieders verplicht op gratische 0800 lijnen. Als het telefoonplaatje dan voor hen financieel steekt kan een "mens" méér er misschien wel af. (en een werkloze minder).
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #22
                Re: Wachttijden

                Oorspronkelijk geplaatst door tomklerks Bekijk bericht
                Langer dan 3 minuten, dan wordt het vervelend
                kunt ge u inbeelden wat het is om 50+ minuten aan de lijn gehouden te worden??
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #23
                  Re: Wachttijden

                  Mijn eerste job was bij een callcenter in functie van HP, meer specifiek de monochroom-laserjet afdeling. Wij zaten daar met 8 man BE+LUX, en nog eens 15 man voor NL.
                  Ik weet dat het zeer zelden voorkwam dat klanten langer dan 1 minuut in de wacht stonden, en eens er een klant langer dan 1 min in wacht stond, ging de supervisor van onze afdeling op zoek naar iemand die die klant dan toch kon verder helpen.
                  Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                  Foto-Alex

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wachttijden

                    Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht
                    Mijn eerste job was bij een callcenter in functie van HP, meer specifiek de monochroom-laserjet afdeling. Wij zaten daar met 8 man BE+LUX, en nog eens 15 man voor NL.
                    Ik weet dat het zeer zelden voorkwam dat klanten langer dan 1 minuut in de wacht stonden, en eens er een klant langer dan 1 min in wacht stond, ging de supervisor van onze afdeling op zoek naar iemand die die klant dan toch kon verder helpen.
                    zoals ik al zei : de ene servicedesk is de andere niet en het een bedrijf houdt klantenservice al wat hoger in het vaandel dan het andere...
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wachttijden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                      omdat die minuut die je extra wint door 2 of 3 mensen meer in te schakelen financieel niet aantrekkelijk is voor de service-aanbieders. Zoals altijd gaat het hem dus steeds weer om geld nete... 1,5 minuut vind ik persoonlijk nog wel kunnen.
                      Zouden die call-centers een percentje krijgen van de telefoonoperators op de wachttijden (= verbindingstijd, = zoveel cent per minuut) die ze genereren ? Je zou het op de duur gaan geloven.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wachttijden

                        Nog maar goed dat ge zo geen muziekje van een half uur krijgt als ge naar de hulpdiensen belt......
                        Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wachttijden

                          Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
                          Nog maar goed dat ge zo geen muziekje van een half uur krijgt als ge naar de hulpdiensen belt......


                          Ach eigenlijk zou er een Europese wet moeten komen dat bij betaalde telefoniediensten de wachttijd niet verrekend mag worden... Dan valt er een pak frustatie weg.
                          Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
                          My flickr My site

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wachttijden

                            Oorspronkelijk geplaatst door tomklerks Bekijk bericht
                            Ach eigenlijk zou er een Europese wet moeten komen dat bij betaalde telefoniediensten de wachttijd niet verrekend mag worden... Dan valt er een pak frustatie weg.
                            weet ik niet zeker hoor... Belgacom bv is een 0800, dus gratis... Zelfs als het voor niks is, wil ik nog zelfs geen 10 minuten wachten...
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wachttijden

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Vertel me nu eens waarom dat gemiddeld anderhalve minuut moet/mag zijn ? Zet er een paar mensen meer en het is misschien nog 20 seconden.....
                              als die paar mensen meer geen calls krijgen kost dat enkel geld voor niets ...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wachttijden

                                Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                                weet ik niet zeker hoor... Belgacom bv is een 0800, dus gratis... Zelfs als het voor niks is, wil ik nog zelfs geen 10 minuten wachten...
                                En Scarlet (=Belgacom) is dan weer een 02 nummer...
                                Het is wel gevaarlijk om dat hier te melden hé, stel dat er één of andere Belgacom "manager" hier meeleest, ineens aan zijn eindejaarsbonus denkt en een voorstel doet aan meneer Bellens.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X