Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Treinstaking 5 november

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Treinstaking 5 november

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
    ik wil ook baas zijn van 't spoor.
    da kan toch niet moeilijk zijn zoals ze nu bezig zijn.
    een of twee jaar maar, dan ben ik binnen..
    die topmannen doen het voor het groffe geld,
    wat zitten die nu met de rijzigers in.

heb je een paar weken geleden op het nieuws gehoord hoeveel
    miljoenen die netto verdienen ?
    SCHANDALIG
    Ha, ge weet het.
    Ook de fout van de vakbonden zeker??
    Waar zit onze Jannie Haek ?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Vooral als de zaak in privé handen is

Privatisering ligt aan de basis van alles.
      Dank u Europa.
      Jobs worden afgebouwd, ontslagen vallen en nieuwe werknemers moeten harder
      werken aan gereduceerde lonen.
      En dan zwijg ik nog over die uitzendarbeid.
      (dat is de grootste "scam" aller tijden)
      Iedereen vecht voor zijn behoud en dat zet de mensen tegen elkaar op.
      De maatschappij zal er niet leuker op worden.
      Dat er zo niet een paar grote bedrijven zijn die een rechtszaak ofzo starten tegen de NMBS.
      Hun werknemers komen immers te laat, dus schadevergoeding claimen, maar dat zal wel niet mogelijk zijn vrees ik..
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Dat er zo niet een paar grote bedrijven zijn die een rechtszaak ofzo starten tegen de NMBS.
        Hun werknemers komen immers te laat, dus schadevergoeding claimen, maar dat zal wel niet mogelijk zijn vrees ik..
        Ja idd. het is net alsof jij en ik alleen op dat gedacht komen

Het scenario zal zo zijn.
        De baas zal zeggen dat ge op tijd op het werk moet zijn, trein of gene trein.
        En dan nog zullen er genoeg flikflooiers zijn die uw baas gelijk geven....
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

IK VIND HET TOF DAT HIER IS GEEN SLOTJE OP KOMT.
          Ik krijg de gruwel als ik weer eens een opinie hoor op tv tegenover die stakers,ze zouden eens in de schoenen moeten staan van degene die onder de druk van flexibiliteit moeten inleveren voor behoud van werkgelegenheid,concurrentievermogen, sluiting,afbouw van sociale rechten,10MIN extra werken,gratis.Herplaatsingen enz,het geheugen bij sommige is kort, of is iedereen Renault vergeten, Sabena, Opel,Inbev,enz, zelfs kleine KMO's hebben de trukken van de foor geleerd door met soortgelijke dreigingen het personeel iets wijs te maken ten voordele van de tewerkstelling, het creatieve lijstje is lang, in het dunne boekje van......,en dan op het laatst als er niks meer kan ingeleverd worden wordt de prijs nog duur van het product dwz een afgeslankt uitgeperst bedrijf aan de één of andere Chinnees verkocht, mijn gedacht, voila, grt Guido
          https://ggpics.be/

Comment

Ja idd. het is net alsof jij en ik alleen op dat gedacht komen

Het scenario zal zo zijn.
            De baas zal zeggen dat ge op tijd op het werk moet zijn, trein of gene trein.
            En dan nog zullen er genoeg flikflooiers zijn die uw baas gelijk geven....
            Waaronder de wet bijvoorbeeld. Kan een argument zijn om iemand aan de deur te gooien in moeilijke tijden.

Ik snap ook niet waarom het de schuld van de nmbs is als zijn personeel staakt. Voor maandag heb ik trouwens een Thalys ticket, kan wel eens interessant gaan worden.

Persoonlijk vind ik dat het er wel beter op geworden is met de stakingen de laatste jaren. Vroeger waren er hier ook Franse toestanden. Er zijn wel een paar wilde stakingen geweest met die agressie tegen de conducteurs, maar dat zijn dan toch eerder uitzonderingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
              IK VIND HET TOF DAT HIER IS GEEN SLOTJE OP KOMT.
              Ik krijg de gruwel als ik weer eens een opinie hoor op tv tegenover die stakers,ze zouden eens in de schoenen moeten staan van degene die onder de druk van flexibiliteit moeten inleveren voor behoud van werkgelegenheid,concurrentievermogen, sluiting,afbouw van sociale rechten,10MIN extra werken,gratis.Herplaatsingen enz,het geheugen bij sommige is kort, of is iedereen Renault vergeten, Sabena, Opel,Inbev,enz, zelfs kleine KMO's hebben de trukken van de foor geleerd door met soortgelijke dreigingen het personeel iets wijs te maken ten voordele van de tewerkstelling, het creatieve lijstje is lang, in het dunne boekje van......,en dan op het laatst als er niks meer kan ingeleverd worden wordt de prijs nog duur van het product dwz een afgeslankt uitgeperst bedrijf aan de één of andere Chinnees verkocht, mijn gedacht, voila, grt Guido
              De Boelwerf, Renault..., DHL enz. enz.
              Guido, jij weet tenminste waarover het gaat
              En als ik ene met ferm overgewicht hoor verklaren dat we naar onze buurlanden
              moeten kijken...
              O ja, dan zijn we op de goeie weg.
              Die zijn kiezers weten niet wat de staatshervorming inhoudt...
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                Waaronder de wet bijvoorbeeld. Kan een argument zijn om iemand aan de deur te gooien in moeilijke tijden.

Ik snap ook niet waarom het de schuld van de nmbs is als zijn personeel staakt. Voor maandag heb ik trouwens een Thalys ticket, kan wel eens interessant gaan worden.

Persoonlijk vind ik dat het er wel beter op geworden is met de stakingen de laatste jaren. Vroeger waren er hier ook Franse toestanden. Er zijn wel een paar wilde stakingen geweest met die agressie tegen de conducteurs, maar dat zijn dan toch eerder uitzonderingen.
                Ok
                De echte stakers wonen (woonden) in Wallonië.
                Een vergelijkbare toestand ken ik nog van de mijnwerkers destijds hier bij ons
                of de boeren in Brussel.

De tendens is nu, en zeker hier, dat iedereen denkt: ikke en de rest kan stikken.
                Koud, koel, het moet opbrengen en niks meer overhebben voor een ander.
                (rechts en liberaal)
                Wat iedereen ook schijnt te vergeten is het belastinggeld....je moet dat
                betalen en het zal nooit minder worden, die centen ben je sowieso kwijt.
                Dat deel dat bestemd is voor de sociale zekerheid ed. laat dat dan gebruikt
                worden voor onze mensen he.
                Onze grootouders, onze ouders lagen aan de basis van alles en hebben er verdorie
                hard voor gewerkt.

We zitten tegenwoordig met een ander soort Vlamingen dan vroeger.
                Als Jan Peumans op pensioen gaat, ga ik samen met hem in Wallonië wonen.
                Wel niet letterlijk he
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Zeg mannen, maak er geen maatschappelijke discussie van anders wordt het stakingspiket van dit topic door een Mod omver gegooid hoor

Ik heb het topic terug leven ingeblazen omdat ik mijn frustratie even kwijt wou en ik reeds na anderhalve maand pendelen er terug aan denk om de wagen te nemen.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    Zeg mannen, maak er geen maatschappelijke discussie van anders wordt het stakingspiket van dit topic door een Mod omver gegooid hoor

Ik heb het topic terug leven ingeblazen omdat ik mijn frustratie even kwijt wou en ik reeds na anderhalve maand pendelen er terug aan denk om de wagen te nemen.
                    Terug in de file dan?
                    (ik vraag maar hoor)
                    Win je in tijd met de auto?
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Terug in de file dan?
                      (ik vraag maar hoor)
                      Win je in tijd met de auto?

Jep, terug naar de files..ik probeer wel iets vroeger te vertrekken en neem misschien voor maandagen en dinsdagen een railpas.

Win ik tijd? Een beetje, maar ondanks de file zal het me een hoop ergernis besparen + ik kan vertrekken wanneer ik wil. Bij de trein mag je voorlopig al blij zijn dat je überhaupt al aankomt, of 't scheelt toch niet veel.

Ik weet het, het klinkt niet helemaal logisch, maar ik denk dat vooral de frustratie nu opspeelt.

Comment

Ik denk overigens niet dat ik, als ik om 6u thuis vertrek, er 3u zou over doen om op Brussel troon te geraken.
                        't Is verdorie weer van dat :-(
                        Last edited by Destn; 13 oktober 2010, 10:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                          ...Ik snap ook niet waarom het de schuld van de nmbs is als zijn personeel staakt. Voor maandag heb ik trouwens een Thalys ticket, kan wel eens interessant gaan worden.

De Thalys is een dochterbedrijf van NMBS Maar als ze in de seinhuizen staken dan passeert er niemand, want als de seinen niet opengaan kunnen ze niet rijden.

Nog een geluk dat ze niet doen zoals eind jaren 80 (of wast nu 70?), dan hebben ze 3 weken aan één stuk gestaakt

Zelf werk ik nu bij de NMBS, veel geklaag en gezaag over de stipheid etc (vaak terecht, begrijp me niet verkeerd), maar zijn er hier mensen die met De Lijn rijden? Ik ga met de Kusttram naar het werk en ik kan zeggen: 95% van de tijd rijdt die ook niet goed. Erger nog, het gebeurt vaak dat ie 3 min te vroeg weg is.. Moest de trein dit doen, we staan morgen in de krant

Daarnaast is er 0,0 communicatie, bij de NMBS loopt dit ook soms mis maar ze is er toch . Geen loket om iets te vragen, geen speaker die zegt waar de tram of bus blijft etc... Maar daar klaagt nooit iemand over. Probeer eens naar een toilet te gaan bij een tram/bushalte...

Veel mensen weten ook niet hoeveel treinen er tijdens de spitsuren op de belangrijkste lijnen rijden, als er dan één iets heeft dan lijdt al de rest daar onder. Andere reden tot vertraging, iets wat ik veel zie bij ons: IEDEREEN wilt door die zelfde deur opstappen, vaak met groepen en oude mensen.

Een ander heikel punt is de aansluiting tussen 2 treinen, een trein kan enkele minuten wachten op een andere, waardoor hij met vertraging vertrekt. Komt hij dan aan een kruising ofzo kan het zijn dat hij moet vertragen of stoppen om een andere trein door te laten. Iets die niet moest als de trein op tijd rijdt. Mijn oplossing: schaf die aansluitingen AF. Is het vertrekuur aangebroken, vertrekken. Maar dan zal er wel een ander probleem (lees: klachhten) opkomen zeker?

Ik kan, in die 3 jaar dat ik er nu werk, ook al een boek schrijven met de problemen die ik heb gehad dankzij de reizigers. Neem nu: verloren voorwerpen. Als iemand iets verliest in de trein wordt dit afgegeven in het eindstation, waar ik zit dus. Maar als die persoon het opvraagt moet ik het opsturen. Owee als daar iets verkeerd loopt, terwijl de reiziger toch in fout is? Hij vergeet zn dingen..

Maar nogmaals: ik begrijp jullie ergernissen, ik zou ook graag hebben dat de treinen wat beter rijden en minder kapot zijn. Ook de reden van staking vind ik dom, daarom doe ik niet mee. Maar aan vele reizigers: DENK ook eens 2 keer na voor je iets doet of zegt. Mijn vader is treinbegeleider, heeft 27 jaar dienst en mag binnen 3 jaar op pensioen. 10 jaar terug wou hij dit nog niet, vandaag telt hij af. Waarom? Eenderzijds de last van de kapotte treinen, anderzijds de mentaliteit van de reizigers. Agressie, zowel fysiek als mentaal zijn tegenwoordig meer regelmaat van uitzondering. Zo wou er vorige week iemand mn raam inkloppen omdat hij moest betalen voor een duplicaat van zn abonnement... Toch iets waar hij in fout is, nee?

Vroeger hadden mensen respect. Mn overgrootvader was ook treinbegeleider, hij droeg witte handschoenen en een zwaard aan zn zijde, mensen gingen (bij wijze van spreken) knielen als hij langs kwam. Tegenwoordig mag je gelukkig zijn als je in de loop van de dag geen zwaard onder je neus geduwd krijgt...

Anyhow lange tekst Mn vingers tintelen er van
                          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                          500px

Comment

Erger nog, het gebeurt vaak dat ie 3 min te vroeg weg is.. Moest de trein dit doen, we staan morgen in de krant
                            Dit zou betekenen dat de trein op tijd in het station was

Ik keur agressie langs geen enkele kant goed, maar als je de laatste weken zo de medereizigers wat in het oog houdt, dan bemerk je iedere dag meer en meer frustratie. Ik kan goed geloven dat niet iedereen daar even beschaafd mee om kan gaan.

En is het niet zo dat een tram veel meer vertrekt dan een trein? De tram is overigens toch voor relatieve korte afstanden.
                            Als je een trein gemist heb kun je in bepaalde gevallen tot een uur wachten op een volgende trein...er is niet altijd een alternatief om handen.

Comment

Er zijn soms meer trams ja (toch als je de piekuurtreinen niet meetelt), maar het is niet fijn om een goed kwartier te moeten wachten omdat de tram 3 min te vroeg weg is. Zeker niet als het dan nog eens regent, want wachtkotjes zijn er ook niet altijd

Vroeger had het grootste deel van het stations- en treinpersoneel een politiekaart. Waardoor ze dus een PV kon opmaken, nu kunnen we enkel de politie bellen en hopen dat ze snel komen. Want we mogen de reiziger niet tegenhouden... Als er mensen over de sporen lopen kan ik enkel zeggen dat ze dit niet mogen doen en de politie bellen. Met gevolg dat ze je gewoon uitlachen in je gezicht. Als je dan zegt: khoop dat je er volgende keer onderzit... tja dan krijg ik weer een klacht aan mn been.
                              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                              500px

Comment

@Nick : ben je ostch reizigers of infrabel ?

Ik ben ostch cargo (rangeerstation Antwerpen Noord).
                                Canon-man. Concerten en natuur.
                                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Working...
                                X