Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mexicaanse/varkensgriep

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mexicaanse/varkensgriep

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
    Drie tot nog toe in Belgie, waarvan eentje die al een andere aandoening had? Dat zijn ongeveer evenveel doden als in een week-end tegen zatermiddag gevallen zijn. Als je daar al bang voor bent, dan kan je best ieder week-end niet de deur uitkomen en in bed blijven liggen.

... Ik begrijp niet dat er echt nog mensen zijn die zich door de Mexicaanse griep laten opjagen. Het is GRIEP..... je weet wel: iets waar 99,9% van de mensen enkele dagen niet goed van zijn en dan is het weer voorbij. Het is zielig dat enkele medische firma's een topjaar nastreven door mensen de stuipen op het lijf te jagen en dat de pers enkel maar in hun kaart lijkt te willen spelen.
    amen .. voorlopig is die "nieuwe" griep een doetje vergeleken met de klassieke wintergriep (6-7 dooien per dag voor de volle griep periode..) .. begrijp niet voor wat die hype goed moet zijn !

(.. en als 't ie muteert naar een agressieve vorm, voor wat is dat vaccin dan nog goed )

Comment

Tja... Wij zitten hier ook al enige tijd in twijfel over de vaccinatie....

Mijn vrouw is 34 weken zwanger én valt in de risicogroep in verband met Asma. Ze heeft dus de mogelijkheid om ingeënt te worden maar als ik dan lees van de mogelijke bijwerkingen (o.a. koorts, wat voor zwangeren net verkeerd is omdat dit de weeën op zou kunnen wekken) dan vragen wij ons af of het middel wellicht niet erger is dan de kwaal.... En dan nog de vraag of de vaccinatie schadelijk is voor ons ongeboren kindje
      www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
        Drie tot nog toe in Belgie, waarvan eentje die al een andere aandoening had? Dat zijn ongeveer evenveel doden als in een week-end tegen zatermiddag gevallen zijn. Als je daar al bang voor bent, dan kan je best ieder week-end niet de deur uitkomen en in bed blijven liggen.

... Ik begrijp niet dat er echt nog mensen zijn die zich door de Mexicaanse griep laten opjagen. Het is GRIEP..... je weet wel: iets waar 99,9% van de mensen enkele dagen niet goed van zijn en dan is het weer voorbij. Het is zielig dat enkele medische firma's een topjaar nastreven door mensen de stuipen op het lijf te jagen en dat de pers enkel maar in hun kaart lijkt te willen spelen.
        Niet alles is wat je leest of ziet ...
        Er zijn richtlijnen gegeven door volksgezondheid om zo weinig mogelijk aan de klok, klepel te hangen ...
        Slechts drie personen ? Laat ons niet lachen ...
        Uit de nabije omgeving is er onlangs iemand gestorven die mexicaanse griep had. Of die persoon nu is gestroven aan die griep, zal niemand met volle zekerheid kunnen zeggen. Enkel dat die de druppel teveel was.
        Na lang gezannik bij medische staf en volksgezondheid werd bevestigd dat er inderdaad besmetting was en is van het gevreesde griepvirus. Ze waren wel verplicht te antwoorden omdat ik en nog andere collega's nauw contact hadden en tot de risicogroep behoren (neem anti-afstotingsmedicatie en dan kan je besmetting best missen)

Maar of er nu gepanikeerd moet worden ? NEEN.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Hier in Canada zijn ze deze begonnen met vaccinatie voor de H1N1 griep (Mexicaanse griep). Zwangere vrouwen en diegene met chronische ziektes onder de 65 jaar krijgen voorrang. Half november kan iedereen die het wil zich laten inenten.

Ik ben bijna 3 maanden zwanger en ik ben verpleegkundige, maar toch wil ik zo geen inentingen. Ik heb nog nooit van mijn leven zo'n spuit laten zetten en heb nog nooit de griep gehad ookal heb ik met patienten gewerkt die de griep hadden. Ze forceren ons op werk wel een beetje om die inenting te laten zetten, maar ik heb een briefje van de dokter, dus ik moet me daar geen zorgen over maken. Moest er nu een "outbreak" zijn van de griep op mijn werk, dan blijf ik thuis en als ik ziek ben dan blijf ik ook thuis. Daar heb ik totaal geen problemen mee. Ik werk op dit moment ook niet veel en ik probeer drukke plaatsen waar veel mensen komen te vermijden als het kan.

Ik heb vorige week en deze week zo'n 120 bejaarden een griep inenting gegeven, maar dit is voor de gewone griep omdat mensen boven de 65 naar het schijnt natuurlijk immuun zijn tegen de H1N1 griep, tenzij ze een chronische ziekte hebben.

Ik weet ook wel dat zwangere vrouwen de eerste zijn die zo'n H1N1 inenting kunnen krijgen, maar ik ben eigenlijk bezorgd over het feit dat dit toch nog niet lang uit is en waarschijnlijk ook nog niet uitbreidig getest is. Hoe weet men of dit echt wel veilig is en eerlijk gezegd heb ik het echt niet op die griep inentingen. Ik neem mijn eigen voorzorgsmaatregelen wel en laat die inentingen maar daar. Ieder zijn mening hierover natuurlijk!

Er zijn tot nu toe 12 mensen gestorven aan de Mexicaanse griep in de provincie waar ik woon, maar dit is nog steeds veel minder dan het aantal wat elk jaar sterft aan de gewone griep.

Groetjes,
          Ann

Comment

Deze griep maakt inderdaad doden maar tot nu toe niet meer dan de andere griepen ... er wordt gewoon meer heisa rond gemaakt!
            Deze griepvariant is ondertussen ook al wat afgezwakt.
            Het is een dag of 3 à 4 doorbijten met hoge koorts en dan gaat het al een heel pak beter, nadien zoals met elke griep een dikke 10 dagen om er wat bovenop te geraken.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Juist.
              Er zou aluminium en kwik inzitten.
              Er zit ocharme 5 microgram thiomersal in, wat niet abnormaal is bij vaccins.
              Verdere info: http://www.who.int/vaccine_safety/to.../en/index.html

Aluminium zit er voor zover ik weet niet in.
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Vorige week donderdag de vaccinatie gekregen. Eén dag een wat gevoelige arm gehad met een harde "schil" van 2 bij 5 cm ter hoogte van de inspuiting. Tussen mijn 50 collega's waren er 2 met wat verhoogde temperatuur wat voorbij ging na een dafalganneke. Ik werk op intensieve zorgen, en mijn deel van de dienst is "Vuile Zone" verklaart: dwz alle andere patienten worden hier ontruimt en enkel de te beademen griepgevallen komen hier nog; dus onze keuze om te vaccineren was vlug gemaakt . Ook naar mijn vrouw en kinderen toe!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Basketfan Bekijk bericht
                  Vorige week donderdag de vaccinatie gekregen.
                  en krijg je er nog een, in Nederland krijg je er nl twee?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
                    Ik werk op dit moment ook niet veel en ik probeer drukke plaatsen waar veel mensen komen te vermijden als het kan.
                    Das zeker dat Ann...Maakt gij maar wat mooie fotokes voor ons dan hé..
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      grt,bouk.
                      Miss Spikke ook maar niet tegen de griep..
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        grt,bouk.
                        Twee weken ervoor de vaccinatie voor de gewone griep; en dan vorige week één spuit voor de mexicaanse. De 1e was vrijwillig (maar werd aangeraden), bij de 2e werd er gewoon verwacht dat je ze liet plaatsen, maar er is géén verplichting voor de mensen in de gezondheidszorg!
                        Is het in Nederland 2x mexicaans of is het hetzelfde als hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Basketfan Bekijk bericht
                          Is het in Nederland 2x mexicaans of is het hetzelfde als hier.
                          we hebben hier de gewone ( een keer enten) en de Mexicaanse.
                          bij de Mexicaanse wordt je twee maal ingeënt.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            Miss Spikke ook maar niet tegen de griep..
                            In P-magazine van verleden week stond ook een '' leuk '' artikel over de mexicaanse griep. Amai , als dat waar moet zijn .Voor wie het niet gelezen moet hebben , het gaat over een controverse , namelijk dat het een griepvirus is dat bestaat uit : de vogelgriep , de varkensgriep en de spaanse griep van jaren geleden .
                            De Amerikanen willen iedereen laten inenten , met de reden dat in de vaccin een microchip zit om iedereen te kunnen controleren.
                            Kortom , een heel verhaal , dat zeker de moeite is om eens te lezen .
                            Het is zoiets als :Ripleys believe it or not
                            Ik zou het moeten inscannen , zodat iedereen het eens kon lezen.
                            Groeten ,
                            VDS Digit@l
                            Groeten , VDSDigit@l

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rohnnyeos400D Bekijk bericht
                              In P-magazine van verleden week stond ook een '' leuk '' artikel over de mexicaanse griep. Amai , als dat waar moet zijn .Voor wie het niet gelezen moet hebben , het gaat over een controverse , namelijk dat het een griepvirus is dat bestaat uit : de vogelgriep , de varkensgriep en de spaanse griep van jaren geleden .
                              De Amerikanen willen iedereen laten inenten , met de reden dat in de vaccin een microchip zit om iedereen te kunnen controleren.
                              Kortom , een heel verhaal , dat zeker de moeite is om eens te lezen .
                              Het is zoiets als :Ripleys believe it or not
                              Ik zou het moeten inscannen , zodat iedereen het eens kon lezen.
                              Groeten ,
                              VDS Digit@l
                              Ik wil deze 2 toch niet onthouden (Engels)

Comment

Wat moet ge daarvoor gesnoven hebben om zo een potje lulkoek bijeen te schrijven ?

Ik was zeer zijdelings betrokken bij het wetenschappelijk onderzoek van toepassing van nano-bodies "technologie" in het immunologisch systeem. Die prutschrijvers zouden eens moeten leren rekenen en partikel groottes leren vergelijken voor ze een hoop onzinnig bladvulsel bijeen harken en dat de wereld in blazen. Waarschijnlijk begrijpen ze de ballen van de "wetenschappelijke" bronnen die ze zo grif citeren

Comment

Working...
                                X