Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winteruur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Winteruur

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
    Op zee, in de buurt van Afrika, kan het even nat en warm zijn.
    zit momenteel aan de wal in Nigeria en zoals altijd op zondag (de enigste halve dag vrij per week) is het aan het gieten!
    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      zit momenteel aan de wal in Nigeria en zoals altijd op zondag (de enigste halve dag vrij per week) is het aan het gieten!
      op welk en wat voor schip zit je?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        op welk en wat voor schip zit je?
        grt,bouk.
        De Pallieter? Gokje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          zit momenteel aan de wal in Nigeria
          Hola, straks extra opletten als ik vanuit Nigeria weer een melding krijg dat er zoveel miljoen euro voor mij klaar ligt.

Betreft winteruur: ik heb er geen last van en zit al af te tellen naar het zomeruur.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Ik heb even lang geslapen en was dus vroeg wakker
            Met begrip voor de enkelingen die er last van hebben maar 1 uurtje is toch te verwaarlozen, tijdens vakanties is er meestal toch een groter tijdsverschil te overbruggen.
            Als we op vakantie gaan hoor ik inderdaad niemand klagen over dat uurverschil van de éne op de andere dag.
            Voor mij kan het in de zomer niet lang genoeg licht zijn, zodat we lang kunnen buiten genieten van het goede weer.
            Nu het toch kouder en natter wordt deze tijd van het jaar zit ik er niets mee in dat het 's avonds vlugger donker is. De avond aktiviteit vind deze tijd toch binnen plaats, dus laat het buiten maar donker zijn. Zodoende is het 's morgens wat vlugger licht en dat is ook aangenaam.
            Dus ik ben voorstander van het zomeruur : dat het maar vlug eind maart 2010 is !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              yep en de Euro,s hadden voor mij ook niet gehoeven.
              grt,bouk.
              Maar je kan toch niet ontkennen dat het gemakkelijk is niet telkens te moeten wisselen als je een ander land bezoekt. En als zelfs de Zwitsers ze aanvaarden met de glimlach, ....

Mvg.
              Robert
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                Maar je kan toch niet ontkennen dat het gemakkelijk is niet telkens te moeten wisselen als je een ander land bezoekt.
                vond het juist leuk om ander geld te bestellen bij de bank als we op vakantie naar buitenland gingen.
                alvast vakantievoorpret.
                grt,bouk.

Comment

Vergeet ook de tijd in je camera niet te verzetten
                  Mvg, Bart
                  http://www.bartzijlstra.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BjZ Bekijk bericht
                    Dat was ik nog vergeten, de meeste andere klokken hier in huis worden automatisch juist gezet, maar mijn horloge, het klokje in de auto, de autoradio en de camera's moet ik zelf elke keer juist zetten.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Niet nodig, die staat op UTC en moet nooit verzet worden (op uitzondering van kleine correcties)
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

Comment

Het is nu 21:11 uur en het voelt aan alsof het 22:11 uur is
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

wat is daar het voordeel/nut van?
                          grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                            Als we op vakantie gaan hoor ik inderdaad niemand klagen over dat uurverschil van de éne op de andere dag.
                            Voor mij kan het in de zomer niet lang genoeg licht zijn, zodat we lang kunnen buiten genieten van het goede weer.
                            Nu het toch kouder en natter wordt deze tijd van het jaar zit ik er niets mee in dat het 's avonds vlugger donker is. De avond aktiviteit vind deze tijd toch binnen plaats, dus laat het buiten maar donker zijn. Zodoende is het 's morgens wat vlugger licht en dat is ook aangenaam.
                            Dus ik ben voorstander van het zomeruur : dat het maar vlug eind maart 2010 is !
                            Dit klopt absoluut niet: ons zomeruur is enkel uitgevonden voor economische redenen. Het winteruur is al een uur dichter bij ons natuurlijk ritme. In de zomer staat de zon op het hoogst rond 15u 'smiddags , dit zou eigenlijk rond 12u moeten vallen. Reken maar dat vele moderne kwaaltjes (slapeloosheid) oa. hier mee te maken hebben. Het winteruur is al een verbetering maar eigenlijk moeten we nog opschuiven. De eerste politicus die het zomeruur wil afschaffen krijgt mijn stem...

PS werkgevers zouden hiermee eigenlijk rekening moeten houden vroeger werken, vroeger stoppen dus evenveel tijd om van het mooie weer te genieten...
                            .
                            'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                              Dit klopt absoluut niet: ons zomeruur is enkel uitgevonden voor economische redenen. Het winteruur is al een uur dichter bij ons natuurlijk ritme. In de zomer staat de zon op het hoogst rond 15u 'smiddags , dit zou eigenlijk rond 12u moeten vallen. Reken maar dat vele moderne kwaaltjes (slapeloosheid) oa. hier mee te maken hebben. Het winteruur is al een verbetering maar eigenlijk moeten we nog opschuiven. De eerste politicus die het zomeruur wil afschaffen krijgt mijn stem...

PS werkgevers zouden hiermee eigenlijk rekening moeten houden vroeger werken, vroeger stoppen dus evenveel tijd om van het mooie weer te genieten...
                              .
                              Ik snap het niet goed..

Dat zomeruur is toch beter dan het huidige uur?

Ik zou voorstellen om altijd het zomeruur aan te houden, wat is er daar mis mee?
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                                ...
                                Dat zomeruur is toch beter dan het huidige uur?

...
                                neen dus , maar ik weet dat het zeer onpopulair is . De meeste mensen vinden dit "beter" omdat men "na de dagtaak" nog meer lichturen overheeft. Maar eigenlijk - naar het zonneuur bekeken staan we gewoon midden in de nacht op om 's avond nog lichturen extra te hebben. Velen willen die extra uren dan nog eens gebruiken voor fysieke activiteiten als sporten. Op die momenten ben je compleet tegen je bioritme bezig en op lange termijn KAN dit als je er een beetje gevoelig voor bent ernstige gezondheidsproblemen veroorzaken.
                                Voor mij is van zomer- naar wintertijd fysiek duidelijk een verbetering merkbaar, het omgekeerde kost weken aanpassing. De vergelijking met een vakantie houdt trouwens geen steek want dan gooi je toch je ritme om (langer slapen) en ben je (normaal toch ) meer ontspannen.
                                'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Working...
                                X