Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winteruur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Winteruur

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
    neen dus , maar ik weet dat het zeer onpopulair is . De meeste mensen vinden dit "beter" omdat men "na de dagtaak" nog meer lichturen overheeft. Maar eigenlijk - naar het zonneuur bekeken staan we gewoon midden in de nacht op om 's avond nog lichturen extra te hebben. Velen willen die extra uren dan nog eens gebruiken voor fysieke activiteiten als sporten. Op die momenten ben je compleet tegen je bioritme bezig en op lange termijn KAN dit als je er een beetje gevoelig voor bent ernstige gezondheidsproblemen veroorzaken.
    Voor mij is van zomer- naar wintertijd fysiek duidelijk een verbetering merkbaar, het omgekeerde kost weken aanpassing. De vergelijking met een vakantie houdt trouwens geen steek want dan gooi je toch je ritme om (langer slapen) en ben je (normaal toch ) meer ontspannen.
    Ik ben gewoon veel sneller moe in de winter (zoals meerdere mensen), en volgens sommigen zou dat te wijten zijn aan een tekort aan zonlicht waardoor ons een lichaam te weinig Vitamine B (??) aanmaakt.

Dus lijkt me dat wel beter te zijn. Of anders gewoon verhuizen naar de evenaar
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Of anders gewoon verhuizen naar de evenaar
      en hoeveel zon uur/daglicht denk je daar per dag te krijgen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ik noem het zomeruur gewoon de poor man's jet lag

Comment

De meeste mensen vinden dit "beter" omdat men "na de dagtaak" nog meer lichturen overheeft. Maar eigenlijk - naar het zonneuur bekeken staan we gewoon midden in de nacht op om 's avond nog lichturen extra te hebben. Velen willen die extra uren dan nog eens gebruiken voor fysieke activiteiten als sporten. Op die momenten ben je compleet tegen je bioritme bezig en op lange termijn KAN dit als je er een beetje gevoelig voor bent ernstige gezondheidsproblemen veroorzaken.
          Voor mij is van zomer- naar wintertijd fysiek duidelijk een verbetering merkbaar, het omgekeerde kost weken aanpassing. De vergelijking met een vakantie houdt trouwens geen steek want dan gooi je toch je ritme om (langer slapen) en ben je (normaal toch ) meer ontspannen.
          Inderdaad... het feit dat het 's avonds langer licht is, is voor mij inderdaad net het positieve van het zomeruur...
          En van dat bioritme zal ook wel juist zijn, maar mijn bioritme neigt inderdaad meer naar de nacht : langer wakker 's avonds en denderend goed slapen naar de morgen toe. Het is altijd zo geweest
          Dus wat mij betreft - mogen ze het zomeruur blijven aanhouden...
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            wat is daar het voordeel/nut van?
            grt,bouk.
            Dan kan je in de exif zien hoe laat de foto is gemaakt, vind ik zelf zo af en toe nog wel eens nuttig.
            Mvg, Bart
            http://www.bartzijlstra.com

Comment

Dat zomeruur, tja... Wel, langer licht in de zomer, is langer volk in het cafe op de hoek van de straat. Wat wil zeggen langer lawaai en ik die niet kan slapen... Geef mij maar vroeg donker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                Dat zomeruur, tja... Wel, langer licht in de zomer, is langer volk in het cafe op de hoek van de straat. Wat wil zeggen langer lawaai en ik die niet kan slapen... Geef mij maar vroeg donker
                Allen even goed opletten en terug naar de rekenklas ...
                Of we nu het zomeruur of winteruur invoeren, het wordt daarmee niet langer of korter licht. Je verschuift alleen maar de dagelijkse dagtaken op een uurgordel.

Aan de evenaar duurt een dag 12 uur, een nacht 12 uur.

Het enige wat me aan heel het gedoe stoort is het steeds moeten aanpassen aan de asynchrone situaties. En als je steeds als een biologische klok hebt geleefd, vraagt dat aardig wat inspanning om te wennen....
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

Comment

Wij hier aan de westkust van Canada mogen nog een weekje wachten voordat we het uur verzetten. In de provincie Saskatchewan doen ze niet mee aan het uur verzetten, dus daar laten ze alles hun gewone gang gaan.

Wij verzetten het uur in het najaar een week later terug dan Belgie en in de lente zetten wij het uur 2 weken eerder verder dan in Belgie. Ze dachten hiermee electriciteit te sparen, maar tot nu toe is daar nog niet veel van bewezen, maar de omzetting blijft nu hetzelfde...wel fijner in de lente.

Ik heb er gelukkig nooit last van, maar voor mij mochten ze dat uur gewoon gerust laten.

Groetjes uit Canada,
                  Ann

Comment

De meeste mensen vinden dit "beter" omdat men "na de dagtaak" nog meer lichturen overheeft.
                    Niet iedereen werkt van 9 tot 5, er zijn ook mensen die tot 20u00 werken (grootwarenhuizen) ... dit geeft ook deze mensen de kans om eens wat daglicht te zien in de zomer!

Voor mij is van zomer- naar wintertijd fysiek duidelijk een verbetering merkbaar, het omgekeerde kost weken aanpassing.
                    Omdat je van zomeruur naar winteruur een uurje meer "kan" slapen, andersom verlies je een uur!

De vergelijking met een vakantie houdt trouwens geen steek want dan gooi je toch je ritme om (langer slapen) en ben je (normaal toch ) meer ontspannen.
                    Als ik op vakantie ga waar een groot verschil is in uur, dan heb ik daar veel langer last van dan bij de overschakeling naar winteruur of zomeruur. Je moet trouwens twee keer op korte tijd een aanpassing doen ... voor de meesten op 8 à 10 dagen.

Mocht men altijd het zomeruur behouden, dan zou er ook niemand last hebben van de verandering.
                    Trouwens waarom klaag je niet in de winter, want eigenlijk staan we dan nog steeds een uur voor.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Working...
                    X