Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roerende voorheffing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Roerende voorheffing

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Nabije toekomst ja.
    Sinds wanneer wordt er gedacht op lange termijn

    Meer vermogensbelasting?
    Je gaat toch niet denken dat in een land waar "vreemd" geld wordt wit gewassen
    met slechts 4% aan "administratie kosten", een vermogensbelasting wordt ingevoerd.

    Daar is één automerk die weet dat dit nooit zal gebeuren en dat is Rolls Royce.
    Die hebben pas hier een leuke garage geopend
    Omdat in België het meest Rolls Royce wordt gekocht van gans Europa....
    Als ze niet op LT denken dan is het op KT. Maar ze gaan het geld wel MOETEN halen bij de vermogens. Ik zie niet in welk belastings-% ze zullen moeten hanteren als mijn generatie die pensioenen en gezondheidszorg zal moeten blijven betalen, maar als ze 70% bereiken, is bibi weg. Zal ik me wel elders de ziel uit het lijf werken zoals zovele baby-boomers beweren dat zij gedaan hebben. dan heb IK er tenminste ook wat aan ipv gans mijn leven kapot te werken om dan tegen m'n 70e na 45 jaar werken MISSCHIEN op pensioen te mogen gaan en dan niets meer over hebben voor mezelf (want ik heb niet kunnen sparen bij 70% belastingspercentage)... btw - ik kan me niet van een lichtjes cynische glimlach ontdoen wanneer ik de typische Belg weer eens hoor klagen over de véél te hoge belastingen en ondertussen hoor je ze klagen dat men toch niet de roerende voorheffing gaat verhogen zeker (die maar pas een effect gaat heffen bij vele tientallen duizenden euro's spaargeld) .. en onroerende voorheffing mag ook al niet want dan moeten ze te veel betalen op hun huis en buitenverblijf, en dan is de regering weer de "gewone mens aan het uitmelken waar ze maar kunnen" ... enfin, what's wrong with this picture?
    Last edited by SeaSquid; 9 oktober 2009, 21:27.
    equipment: camera's, lenses & some imagination

    Comment


    • #47
      Re: Roerende voorheffing

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Hahaha....
      Dat is een wijsheid die meestal wat laat in ons leven komt.

      Ook een laatbloeier Pol?
      Ja Theo, 't verstand komt blijkbaar niet voor de jaren...

      Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment

      Working...
      X