Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp gevraagd: buik moet weg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: hulp gevraagd: buik moet weg

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
    Wat moet ik doen? Sport? Diëtist?
    je gaf reeds het antwoord: Sporten uiteraard (zelf vind ik een diëtist pure bulls h i t)

Met mijn 1.74 meter woog ik ooit 91.7 kg (had ook een zittend beroep)... tot ik zei het is genoeg geweest.
    Wat at ik, alles wat je net niet zou mogen eten...en vooral buiten proportie.
    Dus deed ik het op mijn mannier met alles te bannen wat snoepen en drinken betrof.
    Verder van de rest lette ik wel op m'n voeding wat ik at... niet dat ik er een sport op zich op na ging houden, maar ik verminderde alle goede dingen des levens (zeker wat sausen betrof)
    Dus ik at eigenlijk nog altijd mijn goesting, maar gecontroleerd.
    Dit is natuurlijk niet genoeg, want:

Vermageren of iets verliezen zit tussen je 2 oren (zoals de rest van de geneugden).

Dus de beste raad is SPORTEN.

Ik zou zeggen:

Lopen (meest intensieve)

Fietsen (om hetzelfde resultaat te hebben van verbranding mag je toch rekenen op 3x de tijd als je loopt. Dus 30 minuten lopen met dezelfde verbranding mag je toch 1:30 uur fietsen)

zwemmen

en wil je die buik kwijt... tja you will hate it: buikspieroefeningen doen
    doe maar setjes van 4x20 per sessie... dag in dag uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Drastisch > liposuctie.
      das ook nog een optie

Comment

hmz, heb nog een tip waar ik net aan dacht en kan misschien ook nog fun zijn...

Rollerbladen

Enkel niet op je bek gaan in het begin

Comment

Het enige wat op lange termijn resultaat kan opleveren is, zoals reeds aangehaald, Weight Watchers.

Als je nadenkt/punten telt/eerlijk met jezelf bent is er bij dit systeem wat ruimte om te snoepen.

Van sporten alleen vermager je niet. Sporten samen met een goed dieet gaat wel goed samen. Probeer ook maar 1 keer per dag brood (een echte dikmaker !) te eten. Lange leve de craqotjes, rijstwafels, ... dus.

Sukses.
          Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Veel fruit,geen snoep,niet te vet eten.
            Probeer dagelijks een wandeling (doorstappen hé) van 1/2 u te maken.
            Momenteel op 6maanden,7kg kwijt Voor het einde van het jaar moeten er nog 3 weg
            Met de feestdagen gaan we er eens goed invliegen
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Even oppassen... Als je geen conditie hebt en overgewicht wil verliezen door te gaan sporten, moet je rustig beginnen. Ineens gaan sporten is gevaarlijk voor je lichaam.
              Begin met wandelen, alle dagen 30 min, of zwemmen.
              Als je eet, zorg dan dat de helft van je bord gevuld is met groenten.

Comment

Hey juppekes

Het is allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan

Maar ik durf er voor uitkomen dat eten voor mij een even grote verslaving is dan roken

En dan gaat het niet over snoepjes en chocolade of snoep

Maar wel mijn dagelijks middagmaal, vlees, aardappelen en groenten (gemakkelijk 2 tot 3 grote borden)

En met 4 kids in huis blijft er altijd nog liggen in de borden, die dan ook richting mijn bord gaat

Een slecht gewoonte is ook de pot mayonaise die alle dagen op tafel staat

Ik eet elke dag veel te veel, kan me na eten moeilijk bewegen , moet mijn broekriem open zetten, en toch doe ik het de volgende dag opnieuw

Een bord of 3 soep met een groot brood en een potje boter van 250gr is een doodgewone maaltijd voor mij

Ik heb een jaar of 6 geleden eens mijn cholesterol laten meten, (omdat ik me niet echt goed in mijn vel voelde), en ik die stond op 428

De dokter vertelde me dat ik op elk moment kon doodvallen

Toen heb ik een beetje op mijn eten gelet en vorig jaar stond mijn cholesterol maar op 240

En aan beweging heb ik al genoeg op mijn werk

Nu zal ik maar stoppen met typen want ik heb er honger van gekregen
                Bootjes

Comment

Ik heb schuin door deze topic gelezen maar wat ik niet tegen gekomen ben is het volgende. Volgens mij is het ook kwestie van uw maag in gang te houden. En wat bedoel ik hier mee. Om de paar uur iets eten. Dus tussen 2 maaltijden iets klein eten. Dit zorgt er voor dat je spijsvertering bezig blijft. En dan spreek ik uiteraard niet over snoep. Maar een stuk fruit. En zelfs dan nog moet je opletten wat je neemt. Bananen bvb. Hoe rijper hoe meer suikers.

Voor de rest is hier het meeste al gezegd.

Comment

Bedankt voor de vele tips tot nu toe.
                    Soms wat tegenstrijdig, sommigen zeggen sport is goed, anderen beweren sport helpt niet maar dieet wel.
                    Fietsen zie ik nog wel zitten, omdat je daar niet bekaf van bent.
                    Zwemmen ook, maar zoals gezegd, die verplaatsing en heel dat gedoe er rond voor je een baantje kan trekken.

Ik heb nog nergens de "pilletjes" vermeld gezien.
                    Ik dacht dat dat bestond, pillen die vet verbranden. Dan wel best op voorschrift van de arts natuurlijk, en niet zomaar op internet kopen.
                    Heeft daar iemand ervaring mee?

Comment

Met pilletjes moet je oppassen. Je kan eens horen bij de dokter maar kzou dit persoonlijk niet aanraden. Als je niet veranderd van levenstijl gaan pilletjes maar een tijdelijk effect hebben. Een ex van mij heeft ooit eens van die pilletjes geprobeerd en laat ons zeggen dat je lichaam daar aardig kan op reageren. Die pilletjes zorgde er voor dat je lichaam het vet niet op nam. Maar zij wist te zeggen dat de stoelgang alles behalve een vaste materie was (zonder verder in detail te treden)

Dus die helpen misschien op korte tijd maar uit eindelijk zit het zoals hier al gezegd tussen de 2 oren en is het vaak een levenstijl die moet veranderen en dan komt dit wel goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                        Het enige wat op lange termijn resultaat kan opleveren is, zoals reeds aangehaald, Weight Watchers.

Als je nadenkt/punten telt/eerlijk met jezelf bent is er bij dit systeem wat ruimte om te snoepen.

Van sporten alleen vermager je niet. Sporten samen met een goed dieet gaat wel goed samen. Probeer ook maar 1 keer per dag brood (een echte dikmaker !) te eten. Lange leve de craqotjes, rijstwafels, ... dus.

Sukses.
                        lol, Weight Watchers....

Trouwens, BROOD is geen dikmaker, das een dwaas verhaal die men in den tijd heeft gebruikt net als aardappelen....het hangt enkel af met wat je het SAMEN gebruikt.

Wat wel een feit is, beter bruin brood eten en de aardappelen inruilen voor ongepelde rijst.

Weight Watchers methode is net het jojo effect op gang brengen voor je eigen lichaam en helpt op lange termijn totaal niet. Trouwens word je zot van dat punten systeem van: ik mag dit niet en ik mag dat niet.
                        Als je op eenvoudige wijze begint op te letten op je voelding in combinatie met sporten, geeft die nog altijd het beste resultaat.
                        Enkel wil de mens dat niet, want hij wil niets doen en toch vermageren en dat gaat niet samen.
                        Tevens ook opletten voor te sterk vermageren in een korte tijd, das eveneens niet goed. Ooit heb ik ergens gelezen dat op een gezonde wijze vermageren, het slechts een paar kilo's zijn per jaar die je mag verliezen, en dit specifiek voor de huid. De huid is een elastisch orgaan die zich steeds zal aanpassen, maar als je teveel gewichtsverlies bekomt in korte tijd, heb je zo van dat striemen gedoe of doorhangende huid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                          Bedankt voor de vele tips tot nu toe.
                          Soms wat tegenstrijdig, sommigen zeggen sport is goed, anderen beweren sport helpt niet maar dieet wel.
                          Fietsen zie ik nog wel zitten, omdat je daar niet bekaf van bent.
                          Zwemmen ook, maar zoals gezegd, die verplaatsing en heel dat gedoe er rond voor je een baantje kan trekken.

Ik heb nog nergens de "pilletjes" vermeld gezien.
                          Ik dacht dat dat bestond, pillen die vet verbranden. Dan wel best op voorschrift van de arts natuurlijk, en niet zomaar op internet kopen.
                          Heeft daar iemand ervaring mee?
                          Een goede raad:

Blijf van dat pillengedoe AF !!!

Trouwens, die pillen verbranden geen vetten (weet niet waar je het vandaan haalt) maar die ontrekken het vet...

Comment

Zelfde situatie.
                            Iederen kent het recept wel: gezond eten, niet snoepen en bewegen.

Maar dat vergt DISCIPLINE!

Als mij iemand vertelt hoe je dat kan kweken, dan ben ik vertrokken.
                            Nikon D300, F70, 17-55 f/2.8, 50mm f/1.8

Comment

Begin een start to run , dat zal op korte termijn heel veel effect hebben , het drijft net als alle sporten het vocht sneller uit het lichaam ,.
                              Op lange termijn heb je een goed onderbouwde techniek onder de knie om zelf voort te doen met sporten .
                              Heb dit zelf ook gedaan en met een echte begeleiding leer je terug met je lichaam om te gaan. En kom je in een omgeving van mensen met dezelfde problemen wat een band schept om voort te doen . Eens je de eerste kilometers hebt afgelegt krijg je honger naar meer ,en dat zal geen eten zijn !!!!
                              Je kan alles alleen proberen maar of je loopt tegen je eigen limieten aan qua lichamelijke conditie met blessures als gevolg of je creeert het gekende jo-jo effect .
                              Ik geloof in een totaal pakket en daar kan een diëtiste een rol in spelen .
                              Maak het in het begin aangenaam voor jezelf en luister niet te veel naar je omgeving , zij kunnen je gemakkelijk opblazen met verkeerde complimentjes .

Comment

Effe mijn mening (gebaseerd op eigen ervaring en die van kennissen die al weightwatchers/operaties/pillen/.. geprobeerd hebben).

Bijna alle manieren helpen wel een beetje en uiteindelijk moet je zoeken waar bij jou 't probleem zit en welke aanpak het beste gaat. Hoe gemotiveerd ben je ? Als je zelf niet gemotiveerd bent dan zal het afvallen amper gaan en met tegenzin, hou je 't niet lang vol (en ga je sommige tussendoortjes niet tellen), ..

Of een dieet succes heeft hangt vooral af van je motivatie en je moet zoeken naar wat jou bevalt en je het beste kan volhouden.

WeightWatchers werkt wel. Is niet voor iedereen geschikt, werkt in op het groepsgevoel en beetje op schaamte.. zolang je afvalt neem je trots de schouderklopjes van de andere dames in ontvangst, maar als je een paar keer bent bijgekomen en steeds 'niet goed hoor volgende week beter doen' hebt gehoord dan is dat genoeg voor sommigen om af te haken.. en dat is niet de bedoeling.
                                Hun puntensysteem is wat wennen, is bedoeld om je calorie- en vet-inname te beperken maar je toch nog vrijheid te geven.. je kan nog een slagroomtaartje eten maar de rest van de dag zal je dan niet veel meer kunnen eten.
                                En ja 't is een commercieel systeem dus je koopt hun boekje, betaalt voor hun meetings, ..
                                Nadeel is dat ze zich enkel op de calorie-inname toespitsen, en niet op verbranding (meer bewegen).. dus het is maar een halve oplossing.

Alle andere dieeten: bloemkooldieet, soepdieet, komkommerdieet, .. er zijn honderden crashdieten.. ze worden uitgevonden zodat damesweekbladen weer wat hebben om over te schrijven. Werken op korte termijn maar zijn meestal zo onevenwichtig dat ze op lange termijn niet werken. Is enkel goed als je binnen 2 weken op een feestje er wat slanker moet uitzien..

Operaties zoals maagring en maagverkleining - enkel als je 40 a 50kg of meer overgewicht hebt dan kunnen ze echt nodig zijn om je op gang te helpen. Bij minder overgewicht kan je met een goede dietist en mits movitatie en zelfbeheersing er zelf van af komen..
                                En een operatie is geen wondermiddel, als je erna nog continu chips e.d. eet dan zal je nog je overgewicht behouden..

Liposuctie ? Is maar een tijdelijke oplossing (zoals een crashdieet). Goed als je binnenkort voor fotos moet poseren en er goed moet uitzien, maar als je eetgewoontes niet aanpast dan komt dat vet er wel terug bij..

Dietist: in tegenstelling tot wat iemand anders hier postte vind ik dat die wel een meerwaarde biedt. De ene is wel strenger dan de andere Kan jij je houden aan wat ze je zeggen van wel/niet te eten ? Enkele bezoeken aan een dietist zijn wel aan te raden om een idee te krijgen van wat je allemaal verkeerd eet en welke gewoontes je moet wijzigen. (want sommigen denken dat ze goed bezig zijn terwijl dat niet zo is)
                                Is vooral handig voor mensen die het WW puntensysteem nog te ingewikkeld vinden en een meer persoonlijke aanpak verkiezen.

Blijf in elk geval weg van herbalife poedertjes en pilletjes enzo dat is pure geldklopperij. (het zal waarschijnlijk wel werken maar er zijn goedkopere alternatieven)

Wii: zo'n spelconsole met balance board of andere personal trainer programmas: werkt in mijn geval. 's Avonds buiten gaan om te sporten komt er bij mij nooit van. Maar 's avonds laat als iedereen slaapt nog een half uurtje voor de tv staan bewegen, dat lukt me wel. Die balanceboard vind ik zelf minder (mijn vrouw doet die oefeningen wel graag, is meer yoga enzo), dat nieuw personal trainer programma (met rubber band en beenstrap) doe ik wel graag, is iets intensiever.
                                Vroeger op de playstation hadden we een ddr dansmat, dat was ook een intensieve workout en heel goed om conditie op te bouwen, maar hebben we niet zo lang volgehouden.. Heb op playstation ook een kickbox workout spel gehad dat met de webcam van de ps werkte, was ook leuk om te doen en was best een vermoeiende workout.

Zumba en al die andere rages die om de paar jaar komen en ze op tv verkopen en in alle fitnessclubs doen ? Waarom niet, als je dat leuk vindt en volhoudt, doe eraan mee. 't is een goede conditietraining. Als het je niks zegt, ga het dan niet forceren.

Zelf een eigen dieet schema opstellen ? Zo doe ik het. Ga naar de bibliotheek en lees een paar boeken over vermageren (er zijn er genoeg) en stel je eigen plan om. Maar gaat enkel als de tijd erin wil steken om kennis op te doen en je motivatie en zelfcontrole hebt. (WW en dietist zijn eenvoudiger dan moet je niks leren en gewoon doen wat ze je zeggen)

Alle dieten komen allemaal op hetzelfde neer: meer calorieen eten dan verbranden = gewichtstoename.
                                Beste resultaat (op lange termijn) haal je blijkbaar door 10 a 15% minder calorieen te eten dan dat je nodig hebt (in de meeste boeken staat wel een formule om dat te berekenen). Veel (water) drinken. Veel bewegen.

Meet jezelf (gewicht/omtrek/..) en stel doelen op, wat wil je binnen 1, 2, 6 maanden bereiken.
                                (zonder je te meten heeft het geen zin want dan weet je niet of je goed bezig bent)
                                Zet wel realistische doelen. En sommige doelen kan je nooit bereiken - 't is vnl genetisch bepaald dat mannen sneller aan hun buik bijkomen en vrouwen op de heupen.. eruit zien zoals een gephotoshopt lingeriemodel (zowel m/f) is maar voor een paar mensen weggelegd, hoe hard je ook traint..

Eten: minder calorieen eten, maar je metabolisme moet je op gang houden. Daarin is WW wel goed, sommige mensen eten meer (in volume maar niet in calorieen) met hun puntenplan dan ze ervoor deden. Suikers enzo beperken.. er zijn genoeg boeken die zeggen wat wel en niet te eten
                                Dus wel ontbijten, tussen door fruit mag (maar geen bananen want dat zijn caloriebommen), .. en 's avonds niet te laat zwaar eten zodat je nog alles kan verteren voor 't slapen.

Dus calorieen tellen en eens alles goed inspecteren wat je eet is nodig, daar kan je niet onder uit.
                                En dan beslissen wat je beter wel/niet eet. Vetten beperken suikers ook, maar dan kiezen welke calorieen je het best vullen.
                                Zo kon ik vroeger 's avonds voor tv nog een pot yoghurt van een halve liter opeten. Je wil niet weten hoeveel calorieen je dan nog net voor het slapen gaan opeet.. zelfs tussendoor een klein potje youghurt (zelfs al is het light) vervang je uiteindelijk beter door bv een stuk fruit of iets dat zwaarder op de maag ligt - want met dat potje heb je nog veel calorieen binnen en een kwartier later opnieuw honger. Dan beter iets nemen waarmee je langer gevuld bent.

Zelf ben ik ook gestopt met snoepen (overdag op buro en 's avonds na het avondeten). En bij avondeten neem ik een kleinere portie dan vroeger en moet niet perse alles op..

Sport. Enkel dieet zonder meer bewegen gaat weinig helpen - veel bewegen maar nog veel eten gaat ook weinig helpen (tenzij je bodybuilding gaat doen en je strikt laat begeleiden). Zoek een sport die je bevalt en je regelmatig kan doen. Fietsen, fitness, zwemmen, .. Lopen als je het aankan (is niet voor iedereen weggelegd)
                                Je hebt aerobe en anaerobe sporten - leer het verschil tussen beide, met het ene type beweging ga je sneller vet verbranden dan met de andere..

Meer spiermassa verbrandt meer calorieen. In het begin kan je je best niet enkel op enkel meer bewegen toerichten, maar eerst proberen wat extra spieren te kweken. Of dat wel of niet moet hangt af van persoon tot persoon.. maar als je (zoals ik) al heel je leven weinig sport hebt gedaan en een zittend beroep hebt, dan kunnen enkele weken regelmatig fitnessoefeningen doen snel een verschil maken. Pilates, yoga, fitness, bodybuilding, ... kies gewoon iets. Veel oefeningen zijn gelijkaardig enkel de details verschillen of ze hebben een andere naam..

Zorg wel dat je elk deel van je lichaam traint (benen, buik, rug, schouders, armen), doe elk soort oefening. De beenspieren zijn trouwens de grooste spieren bij een mens, die trainen is het belangrijkst.. dus in het begin beter een kwartier fietsen dan een kwartier met gewichten je biceps oppompen.. die extra spiermassa in je benen zal meer calorieen verbranden dan dat beetje extra spieren in je armen.
                                Bouw die fitnessoefeningen vooral rustig op. Als je niks van conditie hebt kan 't zijn dat je de eerste keer maar 5 keer door je knieen kan zakken (squats).. Dat is normaal, niet opgeven, gewoon volhouden, om de paar dagen opnieuw doen, en ja een week of 2 kan je er 20 en dan 50 doen. Eenmaal je dat nivo hebt bereikt voor alle types oefening, dan kan je op duurtraining overschakelen. Want dan zijn je zwakke spieren niet meer de zwakste schakel maar je conditie en moet je die opbouwen door bv lang te fietsen, lopen, ..
                                Last edited by flipperkast; 28 september 2009, 11:19. Reden: typo
                                Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Working...
                                X