Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp gevraagd: buik moet weg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: hulp gevraagd: buik moet weg

    Ik moet eerlijk zeggen dat de één van de redenen waarom ik meer aan mijn pc dan voor de tv doorbreng, dat ik dan minder eet en drink , het is ook alcohol dat mij een hongergevoel geeft en dan heb je de combinatie van beiden. Dus pc is actief tv passief. Maar ben 7 kilo afgevallen door de suikers te laten.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #77
      Re: hulp gevraagd: buik moet weg

      Oorspronkelijk geplaatst door davitch Bekijk bericht
      buikspieren kweken is een ding, maar als daar zoals de heren hier zeggen zandzakskes voor liggen, dan help pilates of dagelijks 250 sit-ups of crunches te doen niet echt ... buik is een te kleine spiergroep.
      Die zandzakskes moeten weg en dat doe je door vetverbranding ... en vetverbranding is vooral door low-cardio. Dus aan een gezapig tempo lang bezig zijn is het beste. Fietsen en/of lopen/wandelen zetten je grote spiergroepen in gang ( je benen ).
      Dit is de enige correcte oplossing.

      Iedereen kan dit trouwens, hartslagmeter aanschaffen en zeer rustig lopen (of doorwandelen) aan max 70-75% van maximum hartslag, vooral lang volhouden (min 30 min. 3 keer per week).

      Veel mensen die starten met lopen tegen het overgewicht lopen veel te snel en te kort, hierdoor worden vooral koolhydraten die in de spieren zitten verbrand ipv vetten, nogmaals TRAAG lopen en lang !

      Uiteraard dien je je voeding ook aan te passen.

      Wim

      Comment


      • #78
        Re: hulp gevraagd: buik moet weg

        Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
        Deze theorie is voorbijgestreefd. Uit de nieuwe wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat een explosieve training veel meer voor vet verbranding zorgt. Het is dus beter 15 minuten hard lopen dan 1 uur joggen!
        Dit is totaal onwaar.

        De kans op blessures wordt hierdoor veel groter, bij een hoge hartslag zal de energie-toevoer ook anaëroob gebeuren waardoor ademhalen veel vlugger zal gaan, spieren melkzuur gaan aanmaken, je vooral koolhydraten verbrandt ipv VET en je de dagen nadien zware spierpijn zult hebben.

        Uiteraard verbrand je bij een hogere hartslag meer calorieën maar de verhouding vet dat je verbrandt is veel lager, bij een lage hartslagtraining verbrand je in sommige gevallen tot 40% vet, bij hoge hartslag max 10%.

        Traag lopen en lang is de boodschap, iedereen kan dat trouwens.

        Voor explosieve trainingen (op weerstand trainen) heb je sowieso een serieuze uithouding nodig.

        Wim

        Comment


        • #79
          Re: hulp gevraagd: buik moet weg

          14 kg geleden heb ik gekozen voor de koersfiets (midlife crisis bike noemen we hem) De hoofdreden is simpel, gaan lopen met redelijk wat kilootjes is veel te moorden voor de knietjes. En akkoord iemand die loopt verbruikt 2x meer energie dan iemand die fietst, alleen zijn de mogelijke gevolgen niet te onderschatten. Professioneel kom ik regelmatig in contact met Orthopedisten en die doen goeie zaakjes aan de dikkertjes die gaan joggen. Wat betreft verbranden van vet is een inspanning waarbij je hartslag, afhankelijk van je leefttijd tussen 135-150 zit de zone waar je vet verbrand. Lager is leuk maar draagt weinig bij, hoger ga je conditie trainen, dit mag maar niet te lang. Als je twijfelt aan je gezondheid voordat je gaat beginnen te sporten, maak een afspraak met een cardioloog en laat je tikker eens deftig nakijken (fietsproef + echo minimaal) je weet dan perfect waar je je aan moet houden. En koop een degelijk hartslagmeter.
          Rudy,

          Hier vind je meer Astrofotografie werk.

          Comment


          • #80
            Re: hulp gevraagd: buik moet weg

            Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
            Veel fruit,geen snoep,niet te vet eten.
            Probeer dagelijks een wandeling (doorstappen hé) van 1/2 u te maken.
            Momenteel op 6maanden,7kg kwijt Voor het einde van het jaar moeten er nog 3 weg
            Met de feestdagen gaan we er eens goed invliegen
            Nog 1kg te gaan ,na de feestdagen gaan we verder voor de laatste 3kg,die ik er ook nog af wil.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #81
              Re: hulp gevraagd: buik moet weg

              mijn methode sinds 3 weken :

              - alle alcohol bannen
              - alleen water drinken (2liter per dag) of thee, ook geen Light-dranken !
              - ontbijt : muesli
              - middag : 6 boterhammen (bruin brood) ipv sandwichen , geen slaatjes als beleg
              - s'avonds : gewoon groenten + aardappelen (weinig) en mager vlees of vis.

              Ik heb mij onthouden van friet , chocolade , snoep , taart , koekjes.

              gedurende de dag een paar stukken fruit , na 7 uur s'avonds : NIKS

              sport : 5 keer per week cardio training 45 minuten met hartslagmeter(!) + 45 minuten power training

              resultaat : -7 kilo en een strakker lichaam.

              niet vergeten : veranderen van levensstijl heeft enkel zin gedurende gans je leven , niet voor een maand of 2

              Comment


              • #82
                Re: hulp gevraagd: buik moet weg

                ik sport ook veel om mijn conditie goed te houden.

                Comment


                • #83
                  Re: hulp gevraagd: buik moet weg

                  Manlief, wat een hoop verschillende methodes die ik hier lees. Sommige ervan zijn echt regelrechte onzin! Andere zijn wel beter...

                  Maar onthou vooral: elk pondje gaat door het mondje! Dat klinkt niet wetenschappelijk correct, maar is het uiteindelijkwel. Wat je niet eet, daar kan je ook niet van bijkomen. Verder is het ook zo dat alle calorieën die je verbrandt niet op je buik of heupen kunnen komen te zitten.

                  Uiteindelijk komt het dus neer op je levensstijl aanpassen en daar knelt het schoentje... de gemiddelde medemens heeft er dat niet voor over, wel voor een paar weken, maar zeker niet blijvend. En laten we eerlijk zijn, het is ook niet gemakkelijk! .Loop maar eens een supermarkt binnen zonder dat je in de verleiding komt van al dat lekkers. Kijk trouwens maar eens op de verpakking van gerookt vlees. Je verwacht het niet maar 9/10 zit daar toegevoegde suiker in!!! Dan denk je redelijk mager vlees te kopen...pffff!

                  Conclusie: eet evenveel dan je verbruikt en je komt niet bij! Beweeg meer en eet minder om af te vallen! En houd vol, ook al is het moeilijk! (gemakkelijk gezegd hè!)

                  Groeten,

                  Geert

                  Comment


                  • #84
                    Re: hulp gevraagd: buik moet weg

                    Uiteindelijk komt het dus neer op je levensstijl aanpassen en daar knelt het schoentje... de gemiddelde medemens heeft er dat niet voor over, wel voor een paar weken, maar zeker niet blijvend.
                    Zucht. Je hebt gelijk.

                    Ben er al in geslaagd om suikerklontjes te bannen uit koffie en thee.
                    Een aanpassing, maar het went.
                    Gewoon wat meer melk bij doen om de smaak te verzachten.

                    Comment


                    • #85
                      Re: hulp gevraagd: buik moet weg

                      Aha, voila... stap 1 is gezet!

                      Nog een goede raad: lees uw ander topic niet meer! Je zou serieus in de verleiding kunnen komen!

                      Groeten,

                      Geert

                      Comment


                      • #86
                        Re: hulp gevraagd: buik moet weg

                        Met sporten alleen lukt het niet best.

                        Minder eten dat is de sleutel. Als je daarbij een beetje meer gaat bewegen zelfs low impact zal je veel beter, fitter voelen.

                        neem nu mijn eigen situatie:
                        Was: 85kg voor 182cm. Perfect zouden de meesten zeggen. Maar vooral buikvet.
                        mijn gewicht schommelde vroeger zo rond de 75kg met een kleine surplus aan wintervet. Het zelfde eten en gaan joggen doet vrijwel direct 2kg wegsmelten. Maar dat was het dan ook.
                        Nu: 69kg.
                        Hoe? één derde van de dagelijkse portie weggelaten. Iets bewuster gelet op niet weer zoet. En terug gestart met de gewoonte van mijn 5 stuks fruit per dag. Na een tijdje terug aan het joggen.

                        Ik was geschrokken door de snelheid van gewichtsverlies zonder sporten. van 85 naar 72 in 2 weken. Na die 2 weken ben ik iets meer gaan eten en mijn gewicht is langzaam gezakt tot 69kg.

                        Groot nadeel? Tja nieuwe garderobe.
                        Voordeel? De kleren maken de man

                        Moeilijkste? Discipline.
                        Flickr één
                        Flickr two

                        Comment


                        • #87
                          Re: hulp gevraagd: buik moet weg

                          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                          Bedankt voor de vele tips tot nu toe.
                          Soms wat tegenstrijdig, sommigen zeggen sport is goed, anderen beweren sport helpt niet maar dieet wel.
                          Fietsen zie ik nog wel zitten, omdat je daar niet bekaf van bent.
                          Zwemmen ook, maar zoals gezegd, die verplaatsing en heel dat gedoe er rond voor je een baantje kan trekken.

                          Ik heb nog nergens de "pilletjes" vermeld gezien.
                          Ik dacht dat dat bestond, pillen die vet verbranden. Dan wel best op voorschrift van de arts natuurlijk, en niet zomaar op internet kopen.
                          Heeft daar iemand ervaring mee?
                          heb alleen de eerste pagina gelezen en niet de rest... sorry!! Pillekes zijn absoluut not done voor te vermageren... dan kan je daarna beginnen met pillekes die uwe maagwand herstellen...
                          het is hier duidelijk al genoeg aangehaald... beetje sporten (drie keer per week uurtje joggen is al genoeg om af te vallen, en een uurtje omdat je op je vetten moet werken en niet op je spieren... maar wel traag, zelfs heel traag, je hoeft voor niets achter de trein te hollen).
                          Fietsen helpt ook maar moet je voor hetzelfde resultaat veel langer doen. Zwemmen moet je gewoon graag doen... anders heeft het weinig zin.
                          Ik heb zelf twee jaar lang start to run groepen begeleid... ALS je de moeite doet om rustig op te bouwen is lopen best vol te houden... voordeel is snel resultaat en je hoeft niet noodzakelijk domme verplaatsingen te doen... gewoon buiten stappen en lopen. Extra voordeel, je hoeft geen dure investeringen te doen... enkel loopschoenen.

                          Dit in combinatie met op je eten letten (neen, dat is niet hetzelfde als op dieet) moet lukken. Drie maal per dag voldoende eten zonder te schransen (laat de pot uitkuisen maar voor de afwasmachine) en tussendoor fruit... en je komt al ver.

                          tot zover mijn mening.
                          http://500px.com/RonnyJanss

                          Comment


                          • #88
                            Re: hulp gevraagd: buik moet weg

                            Zoals Roja hierboven zegt
                            gewoon op uw eten letten ( en veel water drinken)
                            ( mens heeft geen overvolle borden nodig , of biefstuk van 3a400 gram enz... )
                            begin met wat meer uw auto te laten staan ,
                            en in vrije tijd probeer rustig aan een beetje opbouwend te sporten ,
                            zeker niet te veel want dan word je het toch beu (geen 8x per week fzo bedoel ik )
                            beetje bij beetje kom je er wel
                            Last edited by johny; 25 november 2009, 10:15.

                            Comment


                            • #89
                              Re: hulp gevraagd: buik moet weg

                              Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                              Maar onthou vooral: elk pondje gaat door het mondje! Dat klinkt niet wetenschappelijk correct, maar is het uiteindelijkwel. Wat je niet eet, daar kan je ook niet van bijkomen.
                              Simplistische oneliners ...
                              Hoe zit het dan met mensen die 's morgens twee sneedjes brood, 's middags twee sneedjes brood en 's avonds een klein stukje vlees, weinig aardappelen en (veel) groeten eten? Die 2 keer op een jaar frietjes eten, waarvoor vb hamburgers een verre jeugdherinnering zijn, waar geen junkfood in de koelkast steekt, die geen frisdranken of amper alcohol drinken én die bovendien gemiddeld 12 uur per dag aan het werk zijn ... zonder dat er één kilo af gaat? Pechvogels?

                              Diegene met overgewicht blijken nu de paria's van onze "perfecte" maatschappij te moeten worden. Overgewicht is een probleem en het is goed dat daar aandacht voor is. Maar het mag geen reden zijn om mensen met overgewicht, zonder enige vorm van nuance, ongegeneerd beschuldigen en kleineren.

                              Ik vraag me soms af of mensen wel eens beseffen wat het betekent om altijd met "de handrem op" te moeten leven ... en tegelijk bijna dagelijks met spot en onbegrip geconfronteerd te worden?
                              Last edited by Carola; 26 november 2009, 10:53. Reden: schrijffout

                              Comment


                              • #90
                                Re: hulp gevraagd: buik moet weg

                                Hey juppekes

                                Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht

                                Maar onthou vooral: elk pondje gaat door het mondje!
                                Daar ben ik nu eens niet mee eens

                                Mijn kinderen eten hier altijd hetzelfde of een ander, krijgt de een een snoep dan de andere ook

                                Aan tafel eten ze ook ongeveer dezelfde hoeveelheid

                                Ze doen ook aan dezelfde hoeveelheid sport, wandelen hetzelfde aantal km en fietsen ook evenveel

                                En toch zit er een groot verschil qua maten en gewichten tussen de meisjes.

                                Ik heb een dochter van 12 en die heeft een normaal slank figuur

                                Dan heb ik nog een dochter van 9 en die heeft een heel klein en heel slank figuur

                                En dan heb ik nog een dochter van 8 en die heeft nu al dezelfde maat van kleren als die van 12

                                Zo zie je maar dat de ene persoon niet de andere is van gewicht bijkomen door zijn eetgewoontes
                                Bootjes

                                Comment

                                Working...
                                X