Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De overvolle fototas.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De overvolle fototas.

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
    Als ik ga om te fotograferen, neem ik meestal echt alles mee. Als ik weet dat het een lange dagwandeling wordt, hangt het er van af hoe ik me voel... zonder rugpijn, alles mee, met rugpijn, kleinere tas en selectie. Thuis steekt het materiaal gewoon in mijn grootste tas, klaar om te gebruiken, en ordelijk, zodat ik direct alles kan vinden. Lijkt me de beste manier van wegbergen.
    Ik werk juist hetzelfde, alles steekt in mijn tas (ik heb nog geen kleine tas, maar die van u heb ik al gezien en ik was onder de indruk van het gemak)

Als ik foto's ga trekken wijzigt de inhoud van mijn tas eigenlijk altijd afhankelijk van wat ik ga doen. Op die manier heb ik bijna nooit iets in mijn tas zitten dat niet gebruikt wordt.
    Eens een poging wagen :
    - 1 of 2 camera's (het hangt ervan af of ik tijd ga hebben om te wisselen of niet)
    - Lenzen combo's :
    1. 70-200mm + TC14 en 17-55mm --> bvb airshows waar er ook een deftige static display is anders neem ik alleen de 70-200mm met TC14 mee.
    2. 10-16mm en 17-55mm --> bvb wandelingen
    3. alle drie de lenzen : als ik op vakantie ga maar dan maak ik ter plaatse een keuze.
    - Flash : Alleen als het opportuun is om hem mee te nemen.
    - spulletjes om lenzen te reinigen
    - 2 CF-kaartjes (4+8GB) en 2 SD (2x4GB)
    - Batterijen (5 in totaal)
    - ExpoAperture2 discs vind ik wel interessant bij wandelingen, want dan heb ik toch de tijd.
    - Nikon D200 en SB800 Cheatsheet
    - Al dan niet een statief, maar dat is ook afhankelijk van verschillende factoren.
    - Batterijladers en datakabel zitten praktisch nooit in mijn tas.
    Mvg,David
    [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

mijn tas is leeg...
      alles staat in een kast, vanwaaruit ik de spullen neem die wil meedoen als ik ga fotograferen...
      afhankelijk van het onderwerp

sorry tas, niet helemaal leeg: zakje met eerste hulp spullen en multimes...en bd kaart zit er altijd in
      groetjes aline
      groetjes aline

Comment

Juist andere gaan halen de vorige werd te klein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
          Juist andere gaan halen de vorige werd te klein
          Te klein of te vol?
          Robby G L
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

Comment

Jongens, jongens, wat sleuren jullie allemaal mee Heb je dat echt altijd allemaal nodig?
            Je kan beter zo'n caddy nemen en iemand om er mee te rijden terwijl je foto's maakt, heb je gelijk gezelschap

Body, lens (meestal 2, maar ik ben zo verzot van mijn tele dat ik de andere net zo goed kan thuislaten), lensdoekje, reserve geheugenkaart, extra batterij, notaboekje en pen. Bd-kaart, plattegrondje van Brussel (dankzij Purlut ) oh, en een pakje zakdoeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
              Jongens, jongens, wat sleuren jullie allemaal mee Heb je dat echt altijd allemaal nodig?
              Je kan beter zo'n caddy nemen en iemand om er mee te rijden terwijl je foto's maakt, heb je gelijk gezelschap

Body, lens (meestal 2, maar ik ben zo verzot van mijn tele dat ik de andere net zo goed kan thuislaten), lensdoekje, reserve geheugenkaart, extra batterij, notaboekje en pen. Bd-kaart, plattegrondje van Brussel (dankzij Purlut ) oh, en een pakje zakdoeken.
              Je hebt gelijk in feite.
              Meestal ga ik op stap met één camera en één lens.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Je hebt gelijk in feite.
                En dan zegt den Theodokus "Voor mij een pintje en geeft mijn twee maten ook iets"
                Robby G L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                  Heb er al aan gedacht om eens zo'n "bolderwagentje" (houten karretje met 4 wieletjes, die men vaak aan zee ziet) aan te schaffen. Kan ik dan mijn rugzak inleggen en blijft droog als je dicht bij het water komt en in modderige omstandigheden.
                  Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Je hebt gelijk in feite.
                    Precies mijn idee! Ik heb een tijdje tassen verzameld maar er was er nooit een die precies paste. Nu beslis ik bij het gaan wat er mee moet, en meestal is dat één body en één lens. Verrassend dat je dan platen mist, maar die je hebt zijn des te meer waard.
                    Mijn fotovrienden hebben elk een rugtas en sjouwen zich ongans....
                    Henk
                    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                    (BD1383NL)

Comment

In het begin sleurde ik ALLES mee, die tijd is nu echt voorbij

In mijn tas:
                      2 body's en 2 grips,
                      3 lenzen (24-70 en 70-200, en de 85 voor de kleine dof),
                      3 geheugenkaartjes,
                      Camera-kabeltje,
                      Batterijladers,
                      Vezeldoekjes (of hoe heet dat ),
                      Flitser,
                      en mijn locatiepapiertje (waar allemaal locaties opstaan ) en een pen (voor als ik er een ontdek ).

Soms de laptop er bij in.

Best georganiseerd denk ik wel
                      No rules. Great shots.
                      -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GlennVerbraeken Bekijk bericht
                        In het begin sleurde ik ALLES mee, die tijd is nu echt voorbij

In mijn tas:
                        2 body's en 2 grips,
                        3 lenzen (24-70 en 70-200, en de 85 voor de kleine dof),
                        3 geheugenkaartjes,
                        Camera-kabeltje,
                        Batterijladers,
                        Vezeldoekjes (of hoe heet dat ),
                        Flitser,
                        en mijn locatiepapiertje (waar allemaal locaties opstaan ) en een pen (voor als ik er een ontdek ).

Soms de laptop er bij in.

Best georganiseerd denk ik wel
                        Wat had je vroeger dan bij 4 body's 6 lenzen
                        Robby G L

Comment

De meesten hebben toch wel een pak materiazal bij zie ik, ik geef hen gelijk, je zal het maar voor hebben, je zit op die fantastische locatie en er loopt iets uniek voor je zoeker en je hebt nét die lens die je nodig hebt niet bij Om te wenen niet?

Mag ik zo vrij zijn om Robby zijn vraag iets uit te breiden????
                          Deze week nogal commotie gezien over de boekentassen van de schoolgaande jeugd... dus mijn vraag: Hoeveel weegt je fototas????
                          Lena
                          ---------------------------------------------------------------
                          Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
                          www.lenafotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lena shoot Bekijk bericht
                            Hoeveel weegt je fototas????
                            Lena
                            ROFL.. heel BD op de weegschaal
                            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lena shoot Bekijk bericht
                              De meesten hebben toch wel een pak materiazal bij zie ik, ik geef hen gelijk, je zal het maar voor hebben, je zit op die fantastische locatie en er loopt iets uniek voor je zoeker en je hebt nét die lens die je nodig hebt niet bij Om te wenen niet?

Mag ik zo vrij zijn om Robby zijn vraag iets uit te breiden????
                              Deze week nogal commotie gezien over de boekentassen van de schoolgaande jeugd... dus mijn vraag: Hoeveel weegt je fototas????
                              Lena
                              Welcome back.
                              Ga morgen op regime. Moest zelf op de weegschaal staan om hem te wegen.
                              +/- 5kg
                              Robby G L

Comment

"De meesten hebben toch wel een pak materiazal bij zie ik, ik geef hen gelijk, je zal het maar voor hebben, je zit op die fantastische locatie en er loopt iets uniek voor je zoeker en je hebt nét die lens die je nodig hebt niet bij Om te wenen niet?"

----------------------------------

Dat kén ik niet. Ik heb maar 2 objectieven en ik heb ze altijd allebei mee. En zelfs dan nog : niet geschoten = altijd mis. Probeer het dan met wat je hébt, op dat moment. In het slechtste geval is het nog maar "niets" en wie weet valt het mee.
                                Juist de snelheid en de soepelheid om van niets iéts te maken typeert de vakman.

Comment

Working...
                                X