Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

New York

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: New York

Ik lees hier graag de tips. Wat ik me afvraag, 's morgens hotel buitenkomen met DSLR rond de nek, en 's avonds terug. Extra SD memory ga ik ginder kopen vermoed ik, want laptop (& flash) ga ik niet meedoen als fotoopslag.

Kan dat problemen opleveren bij bezoek chops, musea, enz?

Thanks,
    P.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peter Bekijk bericht
      Ik lees hier graag de tips. Wat ik me afvraag, 's morgens hotel buitenkomen met DSLR rond de nek, en 's avonds terug. Extra SD memory ga ik ginder kopen vermoed ik, want laptop (& flash) ga ik niet meedoen als fotoopslag.

Thanks,
      P.
      Shops : geen problemen gehad.
      Musea : in Guggenheim heb ik mijn fototas moeten afgeven aan de vestiaire, maar nadien zag ik toch iemand in het museum foto's nemen. Ik denk dat het te maken had met een grote tas op de rug dat ze niet toelaten. Een dag later bij MOMA hebben ze hetzelfde geprobeerd : ik moest mijn tas achterlaten, ik heb de tas opengemaakt en mijn objectieven laten zien en heb (vriendelijk) gevraagd wie er verantwoordelijkheid ging nemen daarvoor... ik mocht binnen met de tas maar moest ze op mijn buik dragen. In een ander museum heb ik de inhoud vd tas moeten laten zien en kreeg ik een 'security clearance'

Comment

.
        Ik zou mijn DSLR toch in een rugzak stoppen en deze er uithalen wanneer je die nodig hebt. Zeker in de avonduren. Het is en blijft New York.
        Ik zou persoonlijk overwegen mijn SD kaarten hier te kopen. Tenzij je op voorhand de prijs weet in een shop in NY. Hou er rekening mee dat je waarschijnlijk alleen maar het dollarvoordeel hebt. Shops zijn in de States anders georganiseerd dan in Belgie, en meestal geconcentreerd in wat men 'malls' heet. Meestal liggen die ook net buiten het stadscentrum (en in VS termen wil dit dan ook zeggen buiten wandelafstand). Ik ben twee jaar geleden maar één computerwinkel tegengekomen (ik heb er ook niet specifiek op gezocht), en da's de Apple Store Ik meen dat het aantal dergelijke shops in de States ook niet voor het grijpen liggen. Men heeft daar tegenwoordig meer de cultuur van dergelijke zaken gewoon te bestellen via het internet.
        Voor de rest : als je ergens geen foto's mag nemen met je DSLR, doe het dan ook niet. Amerikanen zijn nogal zwart/wit denkend. Meestal hebben ze met rugtassen ook schrik dat je ergens tegenaan gaat stoten en dito omvergooien. Vandaar dus inderdaad de tas op je buik dragen of gewoon in de hand bij het binnengaan van museums (waar je hoogst waarschijnlijk toch een security check hebt). Staat ook altijd goed aangeduid wat mag en wat niet. En ze zijn wat dit betreft ook altijd heel vriendelijk.
        Nikon D90

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
          I
          Voor de rest : als je ergens geen foto's mag nemen met je DSLR, doe het dan ook niet. Amerikanen zijn nogal zwart/wit denkend. Meestal hebben ze met rugtassen ook schrik dat je ergens tegenaan gaat stoten en dito omvergooien. Vandaar dus inderdaad de tas op je buik dragen of gewoon in de hand bij het binnengaan van museums (waar je hoogst waarschijnlijk toch een security check hebt). Staat ook altijd goed aangeduid wat mag en wat niet. En ze zijn wat dit betreft ook altijd heel vriendelijk.
          Ieder zichzelf respecterend museum in eender welk land laat geen rugzakken toe. Zeker niet als ze op de rug worden gedragen.

Mvg.
          Robert
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Ieder zichzelf respecterend museum in eender welk land laat geen rugzakken toe. Zeker niet als ze op de rug worden gedragen.
            Dit kan ik niet beamen. Dit jaar nog in een pak musea in Londen geweest. Nergens een probleem gehad...
            Nikon D90

Comment

Ik zou persoonlijk overwegen mijn SD kaarten hier te kopen. Tenzij je op voorhand de prijs weet in een shop in NY. Hou er rekening mee dat je waarschijnlijk alleen maar het dollarvoordeel hebt.
              Bij B&H : 16GB Extreme III CompactFlash Card 70$ (47.75€)
              Bij konijn kost dezelfde kaart 87.95€

Voor SD kaartjes is er inderdaad slechts een klein prijsverschil.

Comment

Vorig jaar heb ik mijn geheugen kaart gekocht bij Staples. Die vind je wel een beetje overal terug.

Comment

Ik zou mijn DSLR toch in een rugzak stoppen en deze er uithalen wanneer je die nodig hebt. Zeker in de avonduren. Het is en blijft New York.
                  Eerlijk gezegd loop ik liever met een DSLR rond mijn nek in NY dan 's avonds op Leuven-kermis.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Wat ik me afvraag, 's morgens hotel buitenkomen met DSLR rond de nek, en 's avonds terug. Extra SD memory ga ik ginder kopen vermoed ik, want laptop (& flash) ga ik niet meedoen als fotoopslag.

Hoe groter uw fototas, hoe groter de kans dat je er ergens niet mee binnen mag uit veiligheidsredenen.
                    Ik had zo'n toploader mee waar enkel body en gemonteerde lens in kunnen en mocht overal binnen, al die met ons mee waren en andere tassen gebruikten mochten die telkens afgeven.
                    Ik droeg de tas bij het binnenkomen altijd op de buik en goed in het zicht, dan stelden ze er ook geen vragen bij.
                    Ook wij hebben ginder geheugenkaartjes gekocht maar hebben er meer voor betaald dan hier in de goedkopere zaken.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Kan je geen geheugenkaartjes in de duty free kopen op de luchthaven? Geen idee wat het prijsvoordeel daar zou zijn.

Comment

'Dutyfree' in de luchthavens in de VS is zo mogelijk nog duurder...
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Zeker china town bezoeken , let er wel op je woorden .
                          Zou een hop- on hop- of aanbevelen , je komt ermee langs de meest bezienswaardigheden en je krijgt handige tips ,als je geluk hebt met de begeleider .
                          Peter ,welk hotel verblijf je , .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                            Peter ,welk hotel verblijf je , .
                            Hotel Metro om de hoek van de Empire State Building. Ik ga vertrekken denk ik met 2 * 4Gb aan geheugen. En dan zie ik het wel hoe groot de behoeftes zijn, B&H is blijkbaar maar op een kleine 10 min. stappen.

p.

Comment

Ik wil dit tipic even terug boven halen aangezien ik in februari ook naar NY trek.

Weet er iemand of er een museum of permanente tentoonstelling is over 9/11? Ik was in 2003 al eens in NY en toen was er een tentoonstelling in de buurt van het vliegdekschip als ik me niet vergis. Is die tentoonstelling er nog steeds of elders?
                              Is de (merk)kleding er daadwerkelijk stukken goedkoper, of valt dat wel mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                                Weet er iemand of er een museum of permanente tentoonstelling is over 9/11? Ik was in 2003 al eens in NY en toen was er een tentoonstelling in de buurt van het vliegdekschip als ik me niet vergis. Is die tentoonstelling er nog steeds of elders?
                                Naast de WTC site is een memorial voor de brandweermannen die stierven op 9/11. Dit is aan een brandweerkazerne. Net er naast is een tentoonstelling van voorwerpen die gevonden werden. GSMs, sleutels, documenten, kledij enz... Er is ook een wand met foto's van de slachtoffers. De moeite waard om even bij stil te staan.
                                Het juiste adres weet ik niet meer maar als je volledig rond de bouwwerf loopt kom je het gebouw wel tegen.
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

Comment

Working...
                                X