Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

New York

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: New York

    Ik hoor hier niemand de "Circle Line" vernoemen. Ideale boottrip met continu wisselend zicht op de skyline, Staten Island, Statue of Liberty,....

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

    Comment


    • #17
      Re: New York

      Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
      Zeg nu zelf: de skyline van New York is toch het mooiste als zowel de Chrysler Building als het Empire State Building erop staan... als je er zelf op staat zie je er niet veel van hé
      Maar als je er zelf niet op staat krijg je ook niet dat immense gevoel boven de bewoonde wereld te staan en heb je ook geen foto van jezelf op de top van NY. Die foto zoals je aanhaalt kan je heus nog wel van andere plaatsen nemen maar vanop de ESB kan je ook prachtige foto's maken.

      Van zo'n open bus ben ik ook geen fan: alles is zo haastig en je doet een paar oppervlakkige indrukken op. Je hebt het dan wel "gezien", maar that's it. Fotografisch is dat ook erg saai want je hebt geen bewegingsvrijheid op de bus.
      Vanop die bus is het niet echt de bedoeling je mooiste foto's te maken maar die brengt u wel naar de juiste locaties. En het leven bestaat niet alleen uit foto's hé ... ook wat ontspanning.

      Desnoods kan je nog een taxi nemen, ook voor "korte" afstanden, is niet overdreven duur.
      In 2004 betaalden we gemiddeld 5$ per rit ... niet echt overdreven duur.

      En ga ook een McDonald's eten ... die is nog beter dan hier.
      En stap een binnen in de Winter Garden en ga van daaruit Ground Zero bekijken (als dat ondertussen nog kan).
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: New York

        Ik kan je de Broadwayshows zeker en vast aan raden! Wicked is de moeite, als je nog aan tickets kunt komen. Meestal hebben ze in je hotel wel een goede concierge die je tickets kan bezorgen voor shows en je raad kan geven welke shows goed zijn of je gaan bevallen naargelang je smaak. Als je van Terry Pratchet houdt, kan ik je Spamelot aanbevelen.
        Central Park op zondagmorgen is heel fijn. Alhoewel ik gehoord heb dat op dinsdag sommige bekenden gaan baseballen. Jammer genoeg niet zelf gezien.
        Wij hebben bijna alles te voet gedaan, genoten van elke cm. En af en toe de metro. Zeer goede stapschoenen zijn een must
        Om eerlijk te zijn hebben wij niet zoveel geshopped. Gewoon geen tijd, er is zoveel te zien en te beleven

        Comment


        • #19
          Re: New York

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Maar als je er zelf niet op staat krijg je ook niet dat immense gevoel boven de bewoonde wereld te staan en heb je ook geen foto van jezelf op de top van NY. Die foto zoals je aanhaalt kan je heus nog wel van andere plaatsen nemen maar vanop de ESB kan je ook prachtige foto's maken.

          Vanop die bus is het niet echt de bedoeling je mooiste foto's te maken maar die brengt u wel naar de juiste locaties. En het leven bestaat niet alleen uit foto's hé ... ook wat ontspanning.

          In 2004 betaalden we gemiddeld 5$ per rit ... niet echt overdreven duur.

          En ga ook een McDonald's eten ... die is nog beter dan hier.
          En stap een binnen in de Winter Garden en ga van daaruit Ground Zero bekijken (als dat ondertussen nog kan).
          - Akkoord, het is en blijft een keuze. Als student zit je sowieso iets strakker qua budget, 2 wolkenkrabbers van 20$ het stuk was iets teveel van het goeie voor ons . En dan nog... om helemaal boven op het ESB te geraken betaal je nóg eens extra dacht ik?
          - McDo zou identiek moeten zijn Belgische McDo. Mijn ervaring was toch ook zo . Wat wel een aanrader is: Johnny Rockets! Beetje ingericht als klassieke "diner". En maar 1500 calorien voor een Double Rocket!
          - Ground Zero: we waren er de eerste week van september en het vooruitgangsoptimisme viel me sterk op. Ze spreken niet meer van de aanslagen, wel hoe je de vooruitgang van de nieuwe Freedom Tower kunt volgen.

          Zoals sannepoes zegt, stappen is het leukste, voor de lange verplaatsingen is er altijd de metro.
          Ook Williamsburgh is erg de moeite (over de East River buiten Manhattan).

          Er valt gewoon zoveel te ontdekken...
          flickr

          Comment


          • #20
            Re: New York

            Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
            Ik hoor hier niemand de "Circle Line" vernoemen. Ideale boottrip met continu wisselend zicht op de skyline, Staten Island, Statue of Liberty,....

            Henri
            Kijk eens op #6
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #21
              Re: New York

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Kijk eens op #6
              Was me even ontgaan.
              Maar is het waard om 2 maal te worden vermeld

              henri
              lidnummer: BD0435BE

              Comment


              • #22
                Re: New York

                Oorspronkelijk geplaatst door Jatich Bekijk bericht
                Wij gaan van 23 tot 26 oktober.
                21 tot 25 okt.

                Wij hebben via Connections alvast zo'n New York City Pass gekocht voor iets van 57€ per man (met korting was het zelfs rond de 50€ dacht ik).

                p.

                Comment


                • #23
                  Re: New York

                  Gewoon lekker veel lopen en zodoende deze fantastische stad in je opnemen! uitgaan in de meatpack disitrict en lekker touristy alle highlights meepakken zeg ik

                  Comment


                  • #24
                    Re: New York

                    Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                    En dan nog... om helemaal boven op het ESB te geraken betaal je nóg eens extra dacht ik?
                    Het was vooral lang aanschuiven, bijna drie uur om naar boven te gaan. Het was lang maar toch de moeite. Er was toen net een terreurdreiging en alle controles waren verscherpt, iedereen werd gecontrolleerd één per één.
                    Geen idee wat alles juist kostte, we hebben ook niets zelf moeten betalen.
                    Ik weet alleen dat de plaatsen voor een Musical op Broadway meer dan 200$ per persoon waren en drie maand vooraf gereserveerd moesten worden. De helikoptervlucht was toen minstens 160$ de man was.
                    McDo zou identiek moeten zijn Belgische McDo. Mijn ervaring was toch ook zo
                    Onze ervaring was dat het helemaal anders smaakte dan hier en anders gegrild. Frietsaus kenden ze daar niet, ketchup kreeg je gratis en meestal zo'n zakje of 6.
                    Last edited by VerSeg; 17 september 2009, 21:48.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: New York

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jatich Bekijk bericht
                      Ik ga in oktober voor de allereerste keer naar New York.
                      Iemand tips? Wat zeker niet te missen? Wat kan je beter overslaan?
                      We gaan vijf nachten.
                      Het is een verassingsreisje voor m'n vrouwtje .
                      Ik zou het haast vergeten!!! Ga eens naar "Kissing Corner" 86ste verdieping in de Empire State Building.

                      Kissing:
                      Static electricity buildup is so mammoth on top of the Building that, under the right conditions, if you stick your hand through the observatory fence, St. Elmo's fire will stream from your fingertips. Lovers who kiss up there may find their lips crackling with electric sparks

                      Henri
                      Last edited by kodachrome; 18 september 2009, 00:26.
                      lidnummer: BD0435BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: New York

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Het was vooral lang aanschuiven, bijna drie uur om naar boven te gaan. Het was lang maar toch de moeite.
                        Vroeg genoeg gaan 's morgens... Als wij er vorig jaar waren zijn we direct kunnen doorstappen tot de 1e trappen binnen, het begon pas te vertragen bij de security check. Als we buiten kwamen stond de file al in 2 rijen op het voetpad...

                        Ook niet vergeten een toerke te doen in Grand Central Terminal : zeker de moeite om foto's te nemen...

                        Comment


                        • #27
                          Re: New York

                          Bedankt voor alle reactie!
                          We gaan er ons niet vervelen

                          Comment


                          • #28
                            Re: New York

                            Bij de broadwayshows hangt het er vanaf wat je wil. Voor Wicked moest je toen inderdaad lang reserveren, maar er zijn altijd lastminute tickets beschikbaar in de office en via je hotel.
                            De prijs kan variëren, wij hadden een keer 150 en een keer 120. Met toch nog altijd goede plekjes

                            Comment


                            • #29
                              Re: New York

                              Het boekje 100% NY, er staan wandelingen in door alle districten van NY... een aanrader!
                              FUJI XT2

                              Comment


                              • #30
                                Re: New York

                                Als je naar de Empire State Building gaat vertrek dan op tijd zodat je nog bij daglicht boven bent en toch nog de zonsondergang kan meemaken. Daarna heb je dan "nightview". Op die manier moet je geen 2 keer gaan
                                Top of the rock: geen video opnames toegelaten.
                                In de zomer van 2008 hebben we regelmatig last gehad met het statief, rent-a-cops joegen ons regelmatig weg

                                Niemand heeft de UNO reeds vermeld... een bezoekje waard, net als Harlem (maar dat was al wel vermeld). Wij deden de gospeltour met HarlemSpirituals, vertrek op 8th Ave.

                                Ons viel het op hoe veilig de stad aanvoelde (wel veel "cops"). 2008 was ons tweede bezoek en het eerste was in 1987. Toen moest je 's avonds zeer goed zien waar je liep, in het hotel raadden ze zelfs af in het donker te voet te gaan (48th naar de ESB). We deden het toch maar namen een taxi terug
                                Verleden jaar liep er overal nog veel volk 's avonds in tegenstelling tot 1987.

                                Wij deden het meeste te voet met sporadische metroritten om langere afstanden te overbruggen.
                                De BigMac op Times Sq. smaakt hetzelfde als in onze lokale McD
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

                                Comment

                                Working...
                                X