Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toyota Avensis Verso 2.0 d4d - ervaringen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Toyota Avensis Verso 2.0 d4d - ervaringen

Oorspronkelijk geplaatst door mendel Bekijk bericht
    Een caravan moet toch zonder problemen getrokken worden he... De mijne heeft soms wat problemen met turbo met het optrekken, maar nog nooit een caravan aangehangen... dus daar ligt het niet aan...
    het valt te zien hoe zwaar dat die caravan is
    als ik sommige zie sleuren aan zo'n caravan die twee keer zo lang is als de auto dan heb ik toch mijn bedenkingen erover
    dan kan je beter een traktor kopen
    die is gemaakt op dingen te trekken/slepen

Comment

"""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dgdirk Bekijk bericht
        Bedankt !

Toerist : ik vind niks over dat produkt dat je vermeldt. Wat is dat precies en hoe gaat het in zijn werk om het "op de motor te doen " ?
        't is iets zoals dit , of smoke-stop , of andere merken , zoals Marly. Wellicht een bekend merk waar ze dan Toyota hebben opgeplakt .
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Goede morgen,

Ik rij zelf (nog) niet met een avensis maar ben ook van plan eentje aan te schaffen, de avensis verso. Ikzelf rij momenteel met een corolla van het bouwjaar 1996. de auto heeft meer dan 275000 km op de teller staan, hij is technisch nog perfect in orde, ik heb zelfs geen enkele opmerking op de jaarlijkse keuring. qua verbruik mag ik zeker ook niet klagen, zit op 5,28 liter als ik bij elke tankbeurt (na 650 km) uitreken en van merk diesel tank ik meestal hetgeen ik onderweg eerst tegenkom, hierdoor heb ik ook al zowat alles getankt, ook de total exellium en de shell die je zogezegd meer power geven maar de persoonlijke voorkeur is toch texaco, de motor is dan naar mijn oor precies "relaxter" en minder lawaaierig en eerlijk gezegd ik trap hem dagelijks eens enkele malen goed op zijn staart bij het optrekken, zo kan ik zeggen in elke versnelling hoeveel ik er maximum uithaal en dat voor een diesel waarvan bekend staat dat men dieselmotoren niet in toeren mag jagen, hij is zeer goed 'los gereden' zoals men in de volksmond wel eens durft zeggen. jammer genoeg wordt deze auto te klein wegens gezinsuitbreiding en daarom zal ik hem met spijt in het hart moeten weg doen. Ondanks de vele km op de teller heeft er buiten het normale onderhoud en de normale slijtage nog geen sleutel aan geweest, zelfs nog niet het kleinst denkbare defectje of zo. de auto staat constant buiten, zomer en winter, ik kan me er steeds op vertrouwen dat ik de sleutel erin steek en dat hij perfect en zonder enige moeite zal starten. ondanks de hoge km stand zou ik deze na 14 jarige leeftijd uiterst betrouwen om er verre ritten mee te doen van pak vb 5000 km heen en terug aan 1 stuk, ik zou geen moment aarzelen of afvragen of de auto het wel zou overleven... in tegendeel op 265000 km is er zelfs nog een nieuwe distributieriem opgegaan om nog meer km rijplezier mee te maken, als ik terug kijk na al die jaren en al die km en ik kan zeggen die auto heeft me nooit laten staan, kan er dagelijks op vertrouwen, is nog steeds zuinig (ben zelfs nooit aan 6 liter dieselverbruik geraakt, ook al rij ik er dagelijks zeer sportief mee) en verbruikt of verliest geen druppel olie kan ik met opgeluchte adem zeggen wat de slogan destijds van toyota was , nl. MY TOYOTA IS FANTASTIC ! hoop met de volgende toyota dat ik hetzelfde mag ervaren als met deze die ik nu heb, de keuze is al gemaakt qua model, het zal een avensis verso worden

tot daar even mijn positieve ervaringen met toyota

Comment

Ik rij met een Prius: super-tevreden van: nog nooit zo "relax" gereden (wat niet betekent dat hij niet snel optrekt hoor ) , en vooal fluisterstil.
            Ik denk dat ik een "nomale" chauffeur ben - zeker geen zenuwpees die tegen koffers plakt of met zijn lichten knippert.

Tanken ? Doe ik bijna nooit !

Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Tanken ? Doe ik bijna nooit !
              En wat is je verbruik dan zoal? Want op papier lijkt het verschil met de concurrentie zonder hybride motor toch niet echt veel te zijn.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Heb tot voor 2 jaar een avensis verso d4d gehad ... in 6jaar meer dan 160 000 km bij elkaar gereden.

Geen noemenswaardige problemen gehad. 1 ophangingsroulement ... dat was alles.

Verbuik +- 6,5 à 7 liter.

Nu RAV 4 2,2 d4d : na 2 jaar 58000 km.
                Geen problemen verbruik 6,8 à 7,2 l / 100 km

Al veel rijplezier gehad
                Nikon D80

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  En wat is je verbruik dan zoal? Want op papier lijkt het verschil met de concurrentie zonder hybride motor toch niet echt veel te zijn.
                  Hangt echt heel veel van je rijstijl + het seizoen ( winter / zomer ) af, maar we rijden regelmatig naar de Ardennen ( Luxemburg) en dan zit ik zo rond de 4,3 l.

Daarbij moet je rekening houden dat het ook een relatief grote wagen is hé - het is geen Polo of een Golfke...

Nu ik denk dat een dikke Mercedes dat tegenwoordig wellicht ook wel of bijna wel haalt, maar die is in aankoopprijs toch nog steeds een heel pak duurder.

Dus je moet alles zo een beetje bekijken.

Objectief bekeken is het zeker geen goedkope wagen, maar je moet echt van zijn stijl houden. Hij is ook ongelofelijk stil.

Mijn volgende wordt 99% zeker weer een Prius. ( Als ze niet té duur worden, want ik wil er dan eentje met solar-roof )
                  Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Hangt echt heel veel van je rijstijl + het seizoen ( winter / zomer ) af, maar we rijden regelmatig naar de Ardennen ( Luxemburg) en dan zit ik zo rond de 4,3 l.

Daarbij moet je rekening houden dat het ook een relatief grote wagen is hé - het is geen Polo of een Golfke...

Nu ik denk dat een dikke Mercedes dat tegenwoordig wellicht ook wel of bijna wel haalt, maar die is in aankoopprijs toch nog steeds een heel pak duurder.

Dus je moet alles zo een beetje bekijken.

Objectief bekeken is het zeker geen goedkope wagen, maar je moet echt van zijn stijl houden. Hij is ook ongelofelijk stil.

Mijn volgende wordt 99% zeker weer een Prius. ( Als ze niet té duur worden, want ik wil er dan eentje met solar-roof )

Ik heb er ook al naar gekeken, mooie wagen die nieuwe prius....Wit + wil leder en dat special roof....het idee spreekt me wel aan. (ik word ook al wat ouder en rustiger hé)
                    Mij Alfa GT kost wel minder per km (5,5ltr diesel kalm bollen, het is nen snelle diesel), maar vervuilt wel een pak meer....

Comment

heb zelf bijna 4jaar met de Toyota avensis break 2.0D4D gereden, +-185000km zonder één enkel probleem.

Remschijven pas op 180000km voor de eerste keer vervangen

af en toe wel eens busje dieselcleaner bij in uw tank doen, om motor extra te smeren en roetaanslag tegen te gaan.

Vele mensen denken dat ze door rustig op te trekken, de motor sparen, maar door te lage toeren te rijden, krijgt men andere problemen, turbo, EGR-klep, verstuivers,...
                      dus af en toe eens doorgeven kan zeker geen kwaad , let wel, bij warme motor natuurlijk!

Heb nu sinds september 2009 de nieuwe Verso 2.2 D-cat 150pk (automaat) en dit is echt wel een droom van een wagen, ondertussen een 18000km gedaan.

Zal nooit nog iets anders kopen dan toyota, of het moest een lexus zijn

groeten, Marc
                      1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                      www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk bericht
                        Nooit geen enkel motorprobleem, maar ik doe wel na elk onderhoud MARLY Pro DSX (Grafiet) op de motor. Met mijn nieuwe ook nog steeds.
                        Pas wel op met die Marly, bij een wagen met roetfilter zou je het blijkbaar niet mogen gebruiken, mijn Mercedes dealer raad het zeker af, maar er bestaat wel een brandstofadditief dat geschikt is voor wagens met roetfilter. KLIK

Aan de huidige volsyntetische olieen mag je helemaal niets bijvoegen, daar kan je alleen maar bepaalde eigenschappen verbrodden.
                        Last edited by Guest42; 15 mei 2010, 16:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dgdirk Bekijk bericht
                          Dank voor alle (on topic) reacties !
                          Testrit heb ik gedaan en viel goed mee : wagen was niet stil, maar reageerde alert.
                          Mendel : als ze die kleppen vervangen, is dat een zware kost ?

Denk dat ik hem ga kopen...

Verdere reacties blijven welkom !
                          Ik denk eerder dat ze de kleppen bijstellen ofzo, telkens de kleppen vervangen op hun kosten dan ook nog zie ik echt niet gebeuren. Veel te duur.

Dat goedje bij de benzine kappen is ook anders maar nutteloos vind ik persoonlijk, allemaal van die goedjes wat juist niets doet. Dan raad ik eerder aan goede (en dus ook dure) olie te kopen, die veel beter smeert en verbrand ipv goedkope brol. Olie doet meer dan sommige mensen denken.

Comment

Working...
                          X