Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toyota Avensis Verso 2.0 d4d - ervaringen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Toyota Avensis Verso 2.0 d4d - ervaringen

'k bol met een avensis break 2.0 d4d, 98000km
    geen klachten/problemen etc tot dusver...
    de beste wagen waarmee ik al gereden heb tot nu toe
    (waaronder renault, vw golf, vw passat en bmw 118d)
    (hoewel ik het rijgedrag en stilte van die laatste wel mis)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dgdirk Bekijk bericht
      Dank voor alle (on topic) reacties !
      Testrit heb ik gedaan en viel goed mee : wagen was niet stil, maar reageerde alert.
      Mendel : als ze die kleppen vervangen, is dat een zware kost ?

Denk dat ik hem ga kopen...

Verdere reacties blijven welkom !

Men heeft het telkens op hun kosten vervangen....

Tim
      Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Beste,

Ik heb er een gehad ... na zes jaar vervangen ... bijna 200.000 km op de teller. ZONDER problemen.

Nooit geen enkel motorprobleem, maar ik doe wel na elk onderhoud MARLY Pro DSX (Grafiet) op de motor. Met mijn nieuwe ook nog steeds.

Sublieme ruime wagen, mijn vrouw zegt dat ze liever met de avensis verso heeft gereden, dan met de huidige.

Rij nu met RAV4. Al bijna 45.000 km.

Groeten

Geert N
        Nikon D80

Comment

Ik heb nog nooit zulke goede wagen gehad, kwa zitting en rijden... Ik ben zelf bijna 1m90 en heb ruim plaats voor benen enz... achteraan zitten is voor mezelf ook vrij goed, veel plaats... en dan 't koffer....? daar kan je in wonen :-)

T
          Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Ik heb nog nooit zulke goede wagen gehad, kwa zitting en rijden... Ik ben zelf bijna 1m90 en heb ruim plaats voor benen enz... achteraan zitten is voor mezelf ook vrij goed, veel plaats... en dan 't koffer....? daar kan je in wonen :-)
            Het is ook geen toeval dat de Avensis vaak gebruikt wordt als taxi (zeker in Duitsland)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk bericht
              Beste,

Ik heb er een gehad ... na zes jaar vervangen ... bijna 200.000 km op de teller. ZONDER problemen.

Nooit geen enkel motorprobleem, maar ik doe wel na elk onderhoud MARLY Pro DSX (Grafiet) op de motor. Met mijn nieuwe ook nog steeds.

Sublieme ruime wagen, mijn vrouw zegt dat ze liever met de avensis verso heeft gereden, dan met de huidige.

Rij nu met RAV4. Al bijna 45.000 km.

Groeten

Geert N
              Is dat wel nodig, ik kom regelmatig in een Toyota garage, en die zeggen dat er bij ieder onderhoud zo'n busje ingaat, misschien geen Marly, maar toch ?
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

Comment

Auto is gekocht ! Maandag mag ik er om !

Iedereen bedankt !

Comment

Veel rijplezier Dirk... stuur eens een foto he!
                  Dit is de mijne (op weg naar 't zonnige zuiden)

T
                  Last edited by mendel; 18 september 2009, 16:27.

Comment

Bedankt !

Toerist : ik vind niks over dat produkt dat je vermeldt. Wat is dat precies en hoe gaat het in zijn werk om het "op de motor te doen " ?

Comment

Het staat wel bekend dat de meeste Toyota's niet een superwagen zijn voor het trekken van caravans. De juiste reden waarom deze nu net minder trekkracht hebben dan andere merken weet ik niet meer. Maar zonder aanhang meer dan buitengewoon goed.
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik rij met een Toyota Avensis 2.0 d4d (sinds 4 jaar), maar geen Verso en tank geen brol. Is m'n 2de (vorige weggedaan na 5 jaar) en rijd zo'n 27.500 km per jaar. Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. En ik ben er nog altijd heel tevreden, hoewel ie binnen een paar maanden wel vervangen zal worden , maar weet nog niet door wat

Ik heb ook geen problemen met de turbo bij het optrekken en heb toch, wat men noemt, "een sportieve rijstijl". Qua onderhoud e.d. vertrouw ik volledig op m'n garage.

In elk geval, succes ermee.
                        Sony A700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                          Het staat wel bekend dat de meeste Toyota's niet een superwagen zijn voor het trekken van caravans. De juiste reden waarom deze nu net minder trekkracht hebben dan andere merken weet ik niet meer. Maar zonder aanhang meer dan buitengewoon goed.
                          Sorry hoor, maar je moet een wagen (zoals alles feitelijk) gebruiken voor wat hij dient. En een caravan trekken hoort daar voor de allergrote meerderheid niet bij.

Toyota staat bekend voor hun betrouwbaarheid en degelijkheid en dit is niet voor niets. Natuurlijk moet je altijd wat geluk hebben met een auto. Helaas staan ze ook wel wat bekend voor hun wat saaier voorkomen, rijgedrag, uitrusting, ...

Al bij al een aanrader indien hij je aanstaat!!
                          Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Hier nog een tevreden Toyota-gebruiker (Avensis break, D4D Diesel 2liter). Auto is nu bijna 8 jaar oud,150.000km op de teller en nog nooit enig probleem gehad.Volgens m'n garagist moet men met die D4D-motoren gerust 500.000km kunnen doen.

Toyota is de laatste jaren wel veel duurder geworden maar het merk is qua betrouwbaarheid één van de beste op de markt.Mijn volgende is zeker terug een Toyota al zou ik ook gerust een Honda of een Subaru durven kopen.
                            Last edited by roadrunner; 19 september 2009, 17:34.
                            Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
                              Sorry hoor, maar je moet een wagen (zoals alles feitelijk) gebruiken voor wat hij dient. En een caravan trekken hoort daar voor de allergrote meerderheid niet bij.

Toyota staat bekend voor hun betrouwbaarheid en degelijkheid en dit is niet voor niets. Natuurlijk moet je altijd wat geluk hebben met een auto. Helaas staan ze ook wel wat bekend voor hun wat saaier voorkomen, rijgedrag, uitrusting, ...

Al bij al een aanrader indien hij je aanstaat!!

Een caravan moet toch zonder problemen getrokken worden he... De mijne heeft soms wat problemen met turbo met het optrekken, maar nog nooit een caravan aangehangen... dus daar ligt het niet aan...

Comment

Ik rijd met een Avensis break D4D 116pk van 2003 waar nu 160000km mee gebold zijn, en heb er toch al wat stukken aan gehad, die de eerste 5 jaar onder garantie werden vervangen: stabilisatie stang achteras, beide xenon koplampen volledig vervangen wegens interne corrosie, trillingen bij vrijloop en lage toeren, waarbij eerst ook naar de injectoren gekeken werd, maar waar uiteindelijk het vliegwiel de boosdoener bleek. Voor de zomer trapte ik door het koppelingspedaal en dan kreeg de motor kuren. Hij wou niet meer optrekken na een lange tijd constant rijden, en dat bleek de EGR klep te zijn. Dat was de duurste reparatie tot hiertoe, maar daardoor werd 'm op slag terug een pak vinniger. Ik hoop nu van verder onheil gespaard te blijven, maar mijn vertrouwen in het merk Toyota is toch wel wat geschaad. Van de garage ben ik overigens wel heel tevreden.

Comment

Working...
                                X