Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

windows7 via academicdownload

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• windows7 via academicdownload

Had met mijn pc handelaar afgesproken dat ik Windows7 zelf ging kopen, nu wil ik het kopen via www.academicdownload.com maar krijg ik in de mail volgende boodschap: "Academic Download - Windows 7 Ultimate Upgrade (een permanente licentie)" Upgrade mogelijk vanaf alle versies van Windows XP en Windows Vista...
    Kan ik dit op een nieuwe pc installeren of is dit enkel een upgrade? Heeft er iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt, is eigenlijk nogal dringend, ging morgen de cd afgeven...
    Flickr

Re: windows7 via academicdownload

Spreekt toch voor zich dat het een upgrade is en er dus al een os op je pc moet staan.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Spreekt toch voor zich dat het een upgrade is en er dus al een os op je pc moet staan.

mir
      Ok bedankt, op hun foldertjes staat dus in GROTE LETTERS Windows7Ultimate 65 euro en in zeer kleine lettertjes Upgrade mogelijk vanaf alle versies van XP en Vista
      't Zal dan de Home versie worden...
      Flickr

Comment

Op je pc staat dus al XP of Vista, heb je een goede reden om er Windows 7 op te zetten?

Als ik een nieuwe pc koop, dan zit er een of andere Windows versie op, en die blijft er op staan zolang ik die computer gebruik (de vorige heb ik 7 jaar gebruikt met XP, die werkt overigens nog altijd prima). Op mijn nieuwe pc zit standaard Windows 7, en die zal ik ook niet upgraden als er een nieuwe versie komt, tenzij daar een héél goede reden voor is.

Als alles prima werkt met het huidige besturingssysteem, dan is het weggegooid geld als je er iets anders opzet.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht

mir
          Vroeger was dit niet zo, maar ik heb al lang geen upgrade versie meer onder handen gehad. Tijdens de installatie vroeg hij dan om je oude windows cd te laten zien. Anders zou je in geval van problemen eerst je oude windows moeten installeren en dan weer windows 7.

Comment

Bij Academicdownload kost Windows 7 Ultimate 65,00 € en het is geen upgrade.
            Ge kunt zowel de 32-BIT als de 64-BIT versie downloaden in NL, FR of EN/US.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

Grtz, RF
              Bedankt, dit is het antwoord dat ik hoopte te horen. Ze zijn hier wel zeer onduidelijk. Hartelijk dank voor uw bestelling via Academic Download - Windows 7 Ultimate Upgrade (een permanente licentie).
              Heb hun gemaild en ga vandaag eens proberen te bellen. Aan de anderen, gaat over een nieuwe pc zonder besturingssysteem (staat daar niet sowieso op als je de pc laat samenstellen.) En op mijn huidige pc staat XP maar deze pc blijft voor de kinderen...
              Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

Grtz, RF
                Dat dacht ik ook .. (nu ja: weet ) .. en ik dacht zelfs dat je XP NIET (out of the box) kon upgraden naar Win7 ..

Comment

Nochtans lees ik op de site dit:
                  (product onder voorwaarden van MS-KIDS en MS-Students)
                  en over MS-KIDS vind ik dit terug:
                  BELANGRIJKE INFO OVER HET WINDOWS-GEBRUIKSRECHT ONDER MS-KIDS/MS-STUDENT/MS-KIS
                  Het gebruiksrecht voor Windows XP, Windows Vista en Windosw 7 dat je via MS-KiDS/MS-StuDent/MS-KIS kan verwerven is uitsluitend een upgrade-recht. Dit betekent dat onder de MS-KiDS/MS-StuDent/MS-KIS-voorwaarden Windows XP, Windows Vista of WIndows 7 enkel mag worden geïnstalleerd als bij de pc reeds een oorspronkelijk volledig Windows-gebruikslicentieattest hoort (= van een lagere Windows-versie).

Een dergelijke volledige Windows-gebruikslicentie wordt typisch aangekocht met een nieuwe pc en wordt een OEM-licentie genoemd (Original Equipment Manufacturer). Een OEM-gebruikslicentie en het OEM-attest blijft verbonden aan de pc en kan niet worden overgedragen naar een andere pc! Meer nog: de OEM-licentie vervalt als de hardware van de pc ingrijpend is veranderd door meer dan 3 belangrijke hardware-onderdelen te vervangen
                  Via hier, dus zo zeker ben ik er nog niet van hoor.

Dave
                  pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                    Via hier, dus zo zeker ben ik er nog niet van hoor.

Dave
                    Dave kan je gerust stellen want ik heb op academicdownloads mijn Windows 7 Ultimate besteld en gedownload voor € 65,00.
                    Windows was toen pas beschikbaar en door de enorme toeloop duurde het twee dagen (eigenlijk nachten) voor ik alles binnen had.
                    Nu is deze vlot te downloaden, zelfs overdag.

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Heb ondertussen gebeld en het gaat niet door... Enkel Upgrade, installatie op nieuwe pc niet mogelijk!
                      Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                        Heb ondertussen gebeld en het gaat niet door... Enkel Upgrade, installatie op nieuwe pc niet mogelijk!
                        Tjien, wellicht zijn ze verandert van werkwijze.
                        Ik kan in ieder geval nog steeds Windows downloaden.
                        Als het bij hen niet lukt probeer dan eens bij Edupartner.

Grtz, RF

Comment

Hoi,

Zelf ook de Ultimate versie aangeschaft bij verschijnen via AD. Toen was er nog geen sprake van enkel 'upgrade'. De 32-bit kon in ieder geval als clean install gebruikt worden, terwijl de 64-bit steeds de melding geeft dat het upgrade is.

Mvg,
                          Tim.

Comment

heb zo ook win7 ultimate versie op aparte schijf geinstalleerd, was 65 euro voor upgrade versie (via iem. uit onderwijs,originele dvd), maar heb deze gewoon op nieuwe hd kunnen zetten

Comment

Ik kon ook een clean install doen, zonder gevraagd te worden naar mijn vroegere XP-licensie.

Toch denk ik ook dat de condities veranderd zijn. Zo kon ik destijds enkel Win 7 Ultimate Nederlands kopen. Belangrijk is die taal niet omdat je per gebruiker van taal kan wisselen. Ik gebruik dus Engels maar het opstartscherm is in het Nederlands. Een collega die evenwel recent de Academic Download versie kocht kon wel de Engelse versie kopen. Het aanbod wordt dus blijkbaar soms veranderd.
                              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Working...