Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DrugsCafe naast men deur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• DrugsCafe naast men deur

Sinds kort hebben we nieuwe buren. Op het eerste gezicht niets aan de hand. 2 Jonge gasten die huisje huren om wat de kosten te delen. Na een paar weken begon het. Brommers die het voetpad gebruiken als racebaan, tot gat in de nacht buiten zitten en lawaai maken. Helft van hun vriendenkring uitnodigen om zich te bezatten en meer en meer lijkt het daar een drugsbar te worden. Klanten komen en gaan en vermoedelijk is het niet alleen gewone softdrugs . Wij hebebn een koertje palend aan hun koertje met afsluiting. Als we buiten zitten hebben we het gevoel van in een cafe te zitten met de nodige geuren van de drugs erbij. Als ze de nacht opmoeten roken ze gezamelijk lekker om 2u s'nachts hun behoeftes met de nodige lawaai erbij, als ze de vroegen hebebn idem maar dan om 4u smorgens. Wat doe je eraan en hoe zou je het aanpakken? Het zijn tenslotte je buren .
    Onze koer moest een lounge ruimte worden . Om wat te ontstressen van het werk....

Grtz Kurt
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

Re: DrugsCafe naast men deur

Pffiew.. geen makkie.
    Kun je ze misschien eerst mondeling eens vriendelijk wijzen op de gemeentereglementering omtrent nachtlawaai. Das al een begin, vermoed ik.

Veel succes alvast. Hier ook een verdere buur die regelmatig komt 'klagen' dat de kinderen te veel lawaai maken en hij ermee naar de politie zal stappen. Dat vind ik al niet leuk, want wij doen alvast niets fout. Dus jouw geval... geen makkie...
    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Politie bellen voor overlast. Buren of niet, ze wonen niet alleen in je straat.
      Sony α7ii
      5OOpx

Comment

ik zou er eens mee proberen te praten.
        desnoods eerst enkel over het lawaai tot een gat in de nacht en 's morgens vroeg.
        je kan het maar proberen.

anders met de buur aan de andere kant ook es en eventueel een gezamelijke klacht neerleggen.
        desnoods enkel eerst voor nachtlawaai (tussen 22u en 07u zou het "stil" moeten zijn)
        enja als het te ver uit de hand loopt dan kan je een klacht neerleggen wegens overlast
        en drugs enzo erbij melden
        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          ik zou er eens mee proberen te praten.
          desnoods eerst enkel over het lawaai tot een gat in de nacht en 's morgens vroeg.
          je kan het maar proberen.

anders met de buur aan de andere kant ook es en eventueel een gezamelijke klacht neerleggen.
          desnoods enkel eerst voor nachtlawaai (tussen 22u en 07u zou het "stil" moeten zijn)
          enja als het te ver uit de hand loopt dan kan je een klacht neerleggen wegens overlast
          en drugs enzo erbij melden
          Andere buren zijn bejaarde mensen.... hun gehoor is niet al te best meer....
          Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
          http://www.racenews.be

Comment

Hier net dezelfde situatie, al is het de laatste tijd beduidend minder..
            Met 3 of 4 wonen ze in een huisje, ik denk niet dat ze studeren/werken, ze zijn er 24/24u, en dat is eraan te horen...
            'smorgens is het relatief kalm, ze staan pas op na de middag en dan wordt de muziek ook meteen loeihard gezet.
            De rest van de dag liggen ze wat te roepen door de muziek heen, drinken ze zich zat en roken ze zich stoned.

Ikzelf zit in het huis ernaast op kot en tijdens de examens kan ik me er serieus aan storen.. Na wat gebonk op de muur hebben ze de boodschap begrepen, maar de rust is helaas slechts tijdelijk..
            Ik verhuis volgende maand van kot (owv andere redenen) en daarmee is voor mij het probleem vanzelf opgelost..

Ik begrijp dat verhuizen voor u nu niet bepaald de meest ideale oplossing is,
            dus ik stel voor eerst eens met hen gaan praten vooraleer de politie erbij te halen..

Succes!

Comment

Buren vriendelijk aanspreken en dan zien hoe ze reageren... Da's nie makkelijk, maar achteraf valt jou niks te verwijten. Als het daarna niet werkt, politie opbellen wegens nachtlawaai en via politie of andere manier ook de eigenaar van het pand verwittigen van het probleem (als dat een deftige eigenaar is gaat die ook zijn huurders aanspreken)...
              En als de politie er staat zullen ze er niet mee lachen, want nachtlawaai is ook onmidellijk een boete... Als er geen beterschap in zit, aangetekende brief sturen, nogmaals politie waarschuwen... Laatste reddingsmiddel : vrederechter...

Voila, nu heb je het ganse parcours... Hopelijk lukt het met de eerste aktie...
              Nikon D90

Comment

"buren vriendelijk aanspreken" lijkt wel de meest aangewezen weg om mee te beginnen.
                maar of dat een oplossing gaat bieden? Het risiko zit erin dat het van dat soort is dat er nog een schepje bovenop gaat doen om je te pesten.
                zo'n verhalen heb ik ook al vernomen in mn vriendenkring. zelfs van mensen die uit hun eigen huis werden weggepest.
                Ik wens het je niet toe !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  "buren vriendelijk aanspreken" lijkt wel de meest aangewezen weg om mee te beginnen.
                  maar of dat een oplossing gaat bieden? Het risiko zit erin dat het van dat soort is dat er nog een schepje bovenop gaat doen om je te pesten.
                  zo'n verhalen heb ik ook al vernomen in mn vriendenkring. zelfs van mensen die uit hun eigen huis werden weggepest.
                  Ik wens het je niet toe !
                  Of een paar blauwe ogen als je gelukt hebt
                  Die mensen zijn best aan te spreken als ze nuchter zijn.
                  Drugs én geweld moet niet altijd.

Ik ken zo voorbeelden van enkele nationaliteiten waaronder ook Belgen
                  Twee zaken meegemaakt op één avond vlak aan mijn deur.
                  Eén gast, "bewezen Vlaming en Belg" , met betraande en rode ogen die serieus
                  onder invloed was. Maar die gast was correct en beleefd alhoewel hij nauwelijks kon praten.

Een andere jonge gast stond tegenover mij, brieste als een leeuw.
                  Was duidelijk geen Vlaamse
                  Op zo'n een meter voor mij hield die in en dat was zijn geluk

Waren allemaal bezoekers aan de nachtwinkel hier in de buurt.
                  Die zelfde winkel werd overvallen.... staat allemaal op video.
                  De dader is gekend maar de eigenaar van de winkel heeft nooit een klacht ingediend.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    De dader is gekend maar de eigenaar van de winkel heeft nooit een klacht ingediend.
                    Hmmm, ook iets niet koosjer dus
                    Nikon D90

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
                      Hmmm, ook iets niet koosjer dus
                      Ok maar je moet alles weten.
                      Die gast was een "gewone" vaste klant in de winkel.
                      Bij de overval is er ook niks gebeurd, enkel een bedreiging.
                      (met een wapen toch hoor)

Zie dat die gast (onder invloed) terug komt met een paar vrienden ALS er klacht
                      zou ingediend zijn. Dan zouden er pas ongelukken kunnen gebeuren.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                        Hier ook een verdere buur die regelmatig komt 'klagen' dat de kinderen te veel lawaai maken en hij ermee naar de politie zal stappen. Dat vind ik al niet leuk, want wij doen alvast niets fout. Dus jouw geval... geen makkie...
                        Dat is net het grote probleem ... niemand denkt van zichzelf dat hij iets verkeerd doet en vindt het dus ook niet leuk om klachten te krijgen. Iedereen is op dat gebied hetzelfde hoor, van uzelf verdraagt ge veel meer dan van een ander.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                        Je riskeert inderdaad drie reacties, ofwel is het opgelost, ofwel verandert er helemaal niets ofwel wordt het een grote nachtmerrie voor jezelf.
                        Stel dat je het vriendelijk vraagt maar het stopt niet, wat doe je dan? Naar de politie stappen loopt uit op ruzie dat je met zo'n mensen beter niet kan hebben. Het kan eveneens dat je de vraag gewoon stelt maar dat later een andere buur de politie stuurt, dan denken ze gegarandeerd dat jij er achter zit, dus ook niet ideaal.
                        Best van al is nog eens gewoon met de politie gaan praten (wijkagent) en zien of die geen anonieme controle kan doen, dus zogezegd zonder echte klacht maar een eigen vaststelling van overlast op de openbare weg of in een woonbuurt.
                        Last edited by VerSeg; 11 augustus 2009, 04:13.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Dat is net het grote probleem ... niemand denkt van zichzelf dat hij iets verkeerd doet en vindt het dus ook niet leuk om klachten te krijgen. Iedereen is op dat gebied hetzelfde hoor, van uzelf verdraagt ge veel meer dan van een ander.
                          Euh, sorry hoor. Hier wil ik toch even op reageren. Wij zijn zelf ook al naar de wijkagent geweest en heeft ons laten weten dat we op ons twee oren mogen slapen. We hebben 'gewoon' moeilijke buren (die zelfs niet vlak naast ons wonen) :/
                          Men mag bij mij gerust komen klagen, maar als ik in mijn recht ben, dan apprecieer ik die klachten niet.

Het verhaal is trouwens complexer dan gewoon een paar lijntjes tekst
                          Al doende leert men...

Flickr

Comment

T'is overal de zelfde chit, ben gisteren in een ap. blok gaan werken en zelfde verhaal ....
                            Let op de flikken laten die gasten soms maanden hun gang gaan en dan op een dag is het "pats" en gedaan.
                            Jaren geleden vielen soortgelijke gasten(redelijke zware gasten) mij door omstandigheden(ex wijf) lastig en een babbelken toen met den big bos van de rijkswacht ter plaatse deed wonderen , die vent wist niet wat ik wist en na een week of twee hebben ze een man of 6 opgepakt en in den bak gestoken waaronder eentje voor 7 jaar .
                            Zou gewoon eens op bezoek gaan bij de flikken en Uw geval uitleggen en als het de moeite (kan ook zijn dat ze er mee bezig zijn)is kan dat vlug opgelost zijn.
                            Moet nu een werk gaan doen bij nen gast die "snuift" de schit zit in zen cv ketel........

Groeten en sterkte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                              Sinds kort hebben we nieuwe buren. Op het eerste gezicht niets aan de hand. 2 Jonge gasten die huisje huren om wat de kosten te delen. Na een paar weken begon het. Brommers die het voetpad gebruiken als racebaan, tot gat in de nacht buiten zitten en lawaai maken. Helft van hun vriendenkring uitnodigen om zich te bezatten en meer en meer lijkt het daar een drugsbar te worden. Klanten komen en gaan en vermoedelijk is het niet alleen gewone softdrugs . Wij hebebn een koertje palend aan hun koertje met afsluiting. Als we buiten zitten hebben we het gevoel van in een cafe te zitten met de nodige geuren van de drugs erbij. Als ze de nacht opmoeten roken ze gezamelijk lekker om 2u s'nachts hun behoeftes met de nodige lawaai erbij, als ze de vroegen hebebn idem maar dan om 4u smorgens. Wat doe je eraan en hoe zou je het aanpakken? Het zijn tenslotte je buren .
                              Onze koer moest een lounge ruimte worden . Om wat te ontstressen van het werk....

Grtz Kurt
                              Kan enkel maar spreken over het nachtlawaai.
                              Zelf heb ik hier 2 jaren verschrikkelijk geconfronteerd geweest met nachtlawaai.
                              Je kan ze ervoor aanspreken... maar hielp niets...
                              Dan maar de volgende stap... aangetekend schrijven (bewijs dat ze ervan op de hoogte werden gebracht van hun daden)
                              Dan maar de politie erbij gehaald. Probleem is: ze moeten ze betrappen op 'Hederdaad'... en gezien dit slechts (voor gent) een code 4 is... tja, kan je een lange tijd wachten (heb zelfs gehad dat ze niet kwamen).
                              Wat doet de politie... tja... het noteren van de feiten en doorspelen naar de wijkagent...Denk dat ik de politie er zeker 15 keren heb bij gehaald.
                              Maar ondertussen veranderde er niets... en een boete... lol, voor die €50,00 (dat is de bekeuring bij nachtlawaai in Gent) gaan ze niet wakker liggen.
                              Werkt dat op je systeem, jep... mij moet je het echt niet zeggen.
                              Ondertussen heeft m'n gebuur het reeds begrepen (rechts heeft die geen buren, dus was het moeilijker voor mij om dat te bewijzen) en heeft hij de volledige woonst (de gedeelde muur) van beneden tot in de nok van het dak geisoleerd met geluidsisolatie.
                              Dus van z'n kabaal ben ik zowaar vanaf (niet altijd, maar het is tenminste draaglijk)

Wat betreft de soft drugs en uw vermoeden dealen, das een andere koek...

Maw:
                              1) modeling aanspreken om tot een overeenkost te komen
                              2) Indien ze niet eraan houden, aangestekend schrijven ( heb je tenminste een bewijs dat je ze aansprak)
                              3) Politie.

Comment

Working...
                              X