Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DrugsCafe naast men deur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: DrugsCafe naast men deur

Wij hebben thuis links en rechts twee honden zitten ..Nen Staffort en nog een andere waar ik de naam nie van ken..Die staffort die heeft volgens mij geen enkele plank waar de vernis nog opstaat...Zo krapt die aan zijn kot..Dat moet ge maar eens horen.
    En die andere hond die begin nog voor de haan kraait lawaai te maken omdat zenne baas met zijne zware scania vertrekt..PLezanter dan dat zal het nie worden vrees ik?
    Ooit al eens langs een Discotheek gewoond? Ik wel en ik kan U vertellen..Das pas lawaai.
    één geluk heb ik wel .Dat ik dat na een tijdje niet meer hoor.
    Ga eens vragen aan uw buren of zo willen denken aan uw kleine kinderen als die slapen en zeg dat ze gemiddeld 3 keer per nacht wakker worden..Als ze dat niet willen dan gaat ge nog eens en vraag het opnieuw met de melding dat je kinderen oververmoeid zijn en zich niet meer kunnen concedntreren en dat het ondragelijk is voor jullie...Meestal helpt dat wel...En als dat niet helpt dan komt je thuis van de buur die Staffort maar halen en jaag die bij de buren binnen..t?zal dadelijk gedaan zijn...
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
      Sinds kort hebben we nieuwe buren. Op het eerste gezicht niets aan de hand. 2 Jonge gasten die huisje huren om wat de kosten te delen. Na een paar weken begon het. Brommers die het voetpad gebruiken als racebaan, tot gat in de nacht buiten zitten en lawaai maken. Helft van hun vriendenkring uitnodigen om zich te bezatten en meer en meer lijkt het daar een drugsbar te worden. Klanten komen en gaan en vermoedelijk is het niet alleen gewone softdrugs . Wij hebebn een koertje palend aan hun koertje met afsluiting. Als we buiten zitten hebben we het gevoel van in een cafe te zitten met de nodige geuren van de drugs erbij. Als ze de nacht opmoeten roken ze gezamelijk lekker om 2u s'nachts hun behoeftes met de nodige lawaai erbij, als ze de vroegen hebebn idem maar dan om 4u smorgens. Wat doe je eraan en hoe zou je het aanpakken? Het zijn tenslotte je buren .
      Onze koer moest een lounge ruimte worden . Om wat te ontstressen van het werk....

Grtz Kurt
      Als het zo erg is zou ik zoveel mogelijk de politie laten komen en zeker pv's laten opstellen. Hoe meer klachten en pv's hoe doeltreffender.
      De politie zal het misschien op de duur ook beu worden en wellicht wordt er dan wel iets aan gedaan.

Persoonlijk zitten wij in een ondraaglijke situatie met buren die vooral tijdens het verlof, dag en nacht, de boel op stelten zetten. Hierdoorwordt het voor ons bijna onmogelijk om nog op ons eigen terras te komen wegens de intense geluidsoverlast. (zeer luid geroep en geschreeuw van kinderen).Het gaat hier om onopgevoede en zeer storende kinderen, vriendjes of familie. Vooral de burenkinderen missen alle besef van respect vermits ze dit via hun ouders nooit hebben meegekregen.
      Vriendelijke opmerkingen baten niet, het wordt hiermee alleen nog erger. Het leidt bovendien tot massa's verwijten door de moeder van de kinderen. En het woordgebruik is hierbij allesbehalve en iedereen die het maar wil horen of weten wordt erbij betrokken : mijn vrouw, ikzelf, onze kinderen, de ouders van mijn vrouw, haar grootouders, noem maar op, iedereen krijgt ervan langs. Telkenmale een storm van verwijten waarvan je telkens verstomd en aan de grond genageld staat.
      Dit spelletje duurt nu al 4 jaar en er zijn ondertussen PV's opgemaakt wegens overlast en talrijke keren is er beroep gedaan op de wijkagent om tot een vergelijk te komen. Dit alles heeft de zaak zo verzuurd en de verwijten alleen nog verergerd zodat er nu geen niks anders meer op zit dan te dreigen te met het gerecht. Vorige week zijn wij inmiddels te rade gegaan bij een advokaat. Eén dezer dagen moet er een brief volgen naar de betrokkenen. Ik vermoed dat dit weer niets zal uithalen, maar wie weet, als er met gerecht gedreigd wordt (smaad en laster en eventuele geldelijke eisen) komt er misschien wat beterschap.
      Volgens onze advokaat is het hier echter belangrijk naast processen verbaal en tussenkomsten van politie allerhande, bewijzen (geluidsopnames) te hebben van de overlast en de laster. Dit is natuurlijk geen gemakkelijke zaak aangezien de situatie moeilijk te voorspellen valt.
      Je moet maar eens in een landelijke buurt gaan wonen en een 5-tal jaar nadien zo'n buur treffen.

Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Als het zo erg is zou ik zoveel mogelijk de politie laten komen en zeker pv's laten opstellen. Hoe meer klachten en pv's hoe doeltreffender.
        De politie zal het misschien op de duur ook beu worden en wellicht wordt er dan wel iets aan gedaan.

Persoonlijk zitten wij in een ondraaglijke situatie met buren die vooral tijdens het verlof, dag en nacht, de boel op stelten zetten. Hierdoorwordt het voor ons bijna onmogelijk om nog op ons eigen terras te komen wegens de intense geluidsoverlast. (zeer luid geroep en geschreeuw van kinderen).Het gaat hier om onopgevoede en zeer storende kinderen, vriendjes of familie......Je moet maar eens in een landelijke buurt gaan wonen en een 5-tal jaar nadien zo'n buur treffen.

Groetjes,
        Pol.
        PV's en advocaten voor spelende/roepende of zelfs schreeuwende kinderen? ergens klinkt dit niet goed.
        Bij nachtlawaai tot daar aan toe maar overdag kan je daar weinig tegen hebben dacht ik zo.
        Tip: als je landelijk woont kan een extra haagje of wat "tegengeluid" via een waterpartijtje wonderen doen.
        @ TS pas op met klachten over druggebruik en -handel, voor je 't weet heb je een klacht aan je been wegens laster. De wijkagent is inderdaad het meest aangewezen aanspreekpunt als je het onderling niet eens geraakt.
        'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

De wijkagent is inderdaad het meest aangewezen aanspreekpunt als je het onderling niet eens geraakt.
          Ik woon nu 15 jaar in die wereldstad ( ). hoeveel keer denk je dat ik de wijkagent heb gezien? één keer heeft die hier komen aanbellen, toen ik net verhuisd was om vast te stellen of ik er wel degelijk woonde. Voor de rest heb ik die man nog nooit op straat gezien.
          Meer blauw op straat zeggen ze. lamenielache.
          als er meer wijkagenten rondliepen, zouden zulke toestanden minder voorkomen of veel sneller ingedijkt zijn.
          Last edited by Control-Z; 13 augustus 2009, 14:23.

Comment

Hier in Edegem (politiezone HEKLA), werkt dit wel. Je ziet ze inderdaad niet zoveel op straat maar één mailtje of telefoon en je krijgt altijd snel reactie en later een update over hoe de zaak verlopen is. Als 't goed is mag het ook gezegd worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
              Pffiew.. geen makkie.
              Kun je ze misschien eerst mondeling eens vriendelijk wijzen op de gemeentereglementering omtrent nachtlawaai. Das al een begin, vermoed ik.
              Probleem is dat ze gaan denken - wanneer er later bijvoorbeeld een politiecontrole zou komen - dat jij de overdrager bent en zoals de ts zegt ; ze hebben vrienden... misschien komen ze allemaal eens gelijk op bezoek...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Wij hebben thuis links en rechts twee honden zitten ..Nen Staffort en nog een andere waar ik de naam nie van ken..En als dat niet helpt dan komt je thuis van de buur die Staffort maar halen en jaag die bij de buren binnen..t?zal dadelijk gedaan zijn...

das de oplossing, geef wel effe een seintje waarneer het gaat gebeuren.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hier in Eke , al jaren geen politie te zien. Politie is je vriend zeggen ze dan. Ik wou een 3 tal jaar een pv laten opstellen tegen mijn gebuur wegens het nalaten van snoeiwerken en schade aan de woning van een omgevallen boom. Ik ging naar het politieburo en kreeg leuk te horen dat er tegen buren niet meer mogelijk was klacht in te dienen. Ik stond daar werkelijk met een open mond.

Dan verschieten ze dat plotseling zoals 2 jaar terug een buurman zijn buur neerknalt. Gelukkig heb ik geen wapens in huis , nooit komt dat binnen. Eergisteren nog eens vriendelijk gevraagd aan hem om 3 bomen te snoeien die klaar staan bij een zware storm onze berging of garage binnen te vallen. "Ik snoei niet " was het antwoord.

Nu moeten we wel via rechtbank te werk gaan. Dan moet je wel weten dat je er nog jaren moet naast wonen en we ook nog eens regelmatig geplaagd worden door het plaatsen van voertuigen voor onze oprit zodat we leuk mogen gaan vragen '' Wil u AUB de wagen verplaatsen zodat we wegkunnen. '' En daar heb je hem dan met zo'n grinnik op zijn gezicht"

Soms denk ik '' kan hij nu niet eens doodvallen letterlijk"

Comment

Man, man als ik dat hier allemaal lees hebben wij wreed veel geluk met onze buren. Geen echte hinder, geen overdreven lawaai (ik vrees dat wij nog de grootste lawaaimakers zijn ). Problemen over bomen, schade enz. worden altijd persoonlijk en snel geregeld. Met sommige buren doen we regelmatig een klapke, bij de anderen minstens een beleefde goeiedag.
                    Misschien een idee: hier in de straat organiseren we 1x per jaar een straatfeest en rond Kerstmis een gezellige drink in 't midden van de straat. Zo begin je met elkaar te praten en dan komen respect en begrip wel vanzelf....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                      PV's en advocaten voor spelende/roepende of zelfs schreeuwende kinderen? ergens klinkt dit niet goed.
                      Bij nachtlawaai tot daar aan toe maar overdag kan je daar weinig tegen hebben dacht ik zo.
                      Tip: als je landelijk woont kan een extra haagje of wat "tegengeluid" via een waterpartijtje wonderen doen.
                      @ TS pas op met klachten over druggebruik en -handel, voor je 't weet heb je een klacht aan je been wegens laster. De wijkagent is inderdaad het meest aangewezen aanspreekpunt als je het onderling niet eens geraakt.
                      Ik weet dat er niet veel te doen is tegen lawaaimakende kinderen want tijdens de vakantie is "kind koning". En ik heb daar helemaal niks tegen. Zelf hebben wij 3 kinderen groot gebracht, maar met respect voor anderen. Blijkbaar bestaat dergelijke waarde niet meer in de huidige maatschappij.
                      Ik nodig u uit om eens zo'n sessie te komen beleven. Als je dergelijke toestanden al 4 jaar moet ondergaan zou je soms wel eens voor minder verhuizen. Mijn vrouw wordt er depressief van, vooral dan van alle grove, crapuleuze verwijten die ze naar het hoofd geslingerd krijgt.
                      En hagen en groenbuffers hebben wij bij hopen. Het enige dat misschien nog zou helpen is van die geluidschermen plaatsen zoals langs de snelwegen. Wat ik soms wel eens doe is heel hard klassieke music draaien als tegenlawaai.
                      Maar als je landelijk gaat wonen moet je vooral kunnen genieten van de natuurgeluiden die ooh zo rustgevend kunnen zijn.

Groetjes,

Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                        Soms denk ik '' kan hij nu niet eens doodvallen letterlijk"
                        Halfdood zou misschien ook al helpen.

Groetjes,
                        Pol.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

.
                          Misschien een idee: hier in de straat organiseren we 1x per jaar een straatfeest en rond Kerstmis een gezellige drink in 't midden van de straat. Zo begin je met elkaar te praten en dan komen respect en begrip wel vanzelf....

Zoiets gebeurt hier ook, maar betrokkenen dagen dan wel niet op.

Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Man, man als ik dat hier allemaal lees hebben wij wreed veel geluk met onze buren. Geen echte hinder, geen overdreven lawaai (ik vrees dat wij nog de grootste lawaaimakers zijn ). Problemen over bomen, schade enz. worden altijd persoonlijk en snel geregeld. Met sommige buren doen we regelmatig een klapke, bij de anderen minstens een beleefde goeiedag.
                            Hier ook, gelukkig is er een goede verstandhouding.

Mijn buur heeft zelfs eens in redelijk 'verwarde' toestand zijn auto bijna perte-totale gereden tegen de hoek van mijn huis.
                            's Anderendaags kwam hij bloemen brengen
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                              Hier in Eke , al jaren geen politie te zien. Politie is je vriend zeggen ze dan. Ik wou een 3 tal jaar een pv laten opstellen tegen mijn gebuur wegens het nalaten van snoeiwerken en schade aan de woning van een omgevallen boom. Ik ging naar het politieburo en kreeg leuk te horen dat er tegen buren niet meer mogelijk was klacht in te dienen. Ik stond daar werkelijk met een open mond.
                              "

Een vordering wegens burenhinder is een burgerlijke zaak en dus politie heeft hiermee niets te maken. Maar tja, mensen verwachten te veel van de politie zeker? lol

Hoe dan ook, veel succes met uw vordering. Burenruzie is echt niet fijn, maar voor advocaten is het een goudmijn, want in de meeste gevallen willen beide partijen veel geld uitgeven om toch hun gelijk te halen.

Comment

ik had dit met de vorige buren, nooit geen lawaai . De andere buur is dan den Slager Kurt, is met zijn studio brussel worsten
                                Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                                http://www.racenews.be

Comment

Working...
                                X