Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stofzuiger zonder zakken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stofzuiger zonder zakken

Wij zijn, voor huishoudelijk gebruik, naar een goeie stofzuiger aan het uitzien waarbij het vuil rechtstreeks in een verzamelrecipiënt komt, zodat we af zijn van dat zakken-gedoe.
    Ik heb al eens rondgekeken en er wordt nogal wat publiciteit gemaakt rond Dyson.
    Heeft iemand hier ervaring mee (een bepaald type) of is er anders en beters.
    Te besteden bedrag 3ooà350€.
    Dank bij voorbaat.

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Re: Stofzuiger zonder zakken

Wij hebben een Dyson. (hebben wel een goeie 500€ betaald).
    We zijn er heel tevreden over MAAR de stofzuiger maakt enorm veel lawaai...

Grtz,Fabienne
    Kijk niet te hoog. Grijp niet te vlug.
    Kijk steeds vooruit, maar nooit terug.
    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
    The name of the game is to fill the frame!
    http://Fabke.fotopic.net

Comment

Eerlijk? Zever in pakskes zo'n stofzuigers. Je moet die opvangbakjes leeg maken in een vuilzak waarbij al het stof in het rond gaat vliegen. Als je dan nog voorzichtig bent en er in geslaagd bent om het rustig, zonder opvliegend stof in de vuilbak te doen, gaat het stof toch nog rondvliegen als je daarna iets in de vuilbak doet.
      Veel meer kuiswerk aan die stofzuiger zelf dan aan een traditionele stofzuiger.
      Ik heb er eentje gehad en heb terug een gewone nu.

Comment

Ik heb nu reeds zo'n 7 jaar een Dyson DC10 en ben daar zeer tevreden over.
        Geen gedoe met de zakken ed, gewoon als het (doorzichtig) reservoir vol is de inhoud legen en af en toe de filter eens onder de kraan met koud water spoelen.
        Het legen van het reservoir doe je best in een klein vuilzakje dat je rond de bovenkant aanspant (zo ontsnapt er geen stof), dan toeknopen en in de vuilbak.
        Deze toestellen zijn niet echt goedkoop maar in die prijsklasse zeker heel goed en je hebt nadien geen kosten meer voor stofzakken.
        Last edited by photogRAF; 6 augustus 2009, 12:22.
        Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
          Het legen van het reservoir doe je best in een klein vuilzakje dat je rond de bovenkant aanspant (zo ontsnapt er geen stof), dan toeknopen en in de vuilbak.
          legen in een vuilzakje....wat een gedoe, bij mij gaat het automatisch in een zakje die al in de stofzuiger zit! ik haal de zak er uit als ie vol is en een nieuwe erin.
          geen geklooi of ander stoftoestanden.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

gggggggggggg
            Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 20:33. Reden: ffffffffffff

Comment

Hebben al ongeveer 10 jaar een Dyson ...
              1) de zuigkracht is steeds dezelfde en wat men ook moge beweren, veel beter en krachtiger dan met een stofzak.
              2) Hij maakt iets meer lawaai dan een klassieke zakstofzuiger, maar, hij haal tenminste het stof uit matten, ...
              3) Wat bij ons heel belangrijk was, was en is de fijnstofhinder die optreedt tijdens het stofzuigen. Daar waar een klassieke zakstofzuiger steeds weer het fijnstof laat passeren en zo een fijn prikkelende droge lucht uitstoot, merken we daar helemaal niets van bij de Dyson.
              4) We merken wel dt we de stofbak sneller dienen leeg te maken dan het vervangen van een zak (zelfde capaciteit). Duidt er alleen maar op aan dat die grondiger werkt.
              Nu, Pol, je bent welkom om het even te testen. Breng je klassieke zakstofzuiger mee en je kan het even proberen.

Ik ga niet discuteren over het gedoe om een zak te vervangen en/of de stofbak te ledigen. Dat is volgens mij meer een kwestie van gewoonte, gewenning.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

Comment

Wij zijn best tevreden van onze philips-variant. Is iets minder "hip" dan dyson en bijgevolg iets goedkoper. Ik dacht dat die rond de 300€ kostte.
                BD0910BE

Comment

Wij hebben ook al enkele jaren een dyson.We hadden daarvoor een met zak van AEG en daar scheurden de zak steeds van open met als gevolg gans de stofzuiger mogen uitkuisen.

Nu die dyson heeft een hoge zuigkracht maar ik vind dat hij op een tegelvloer niet zo goed zuigt,ligt volgens mij aan de zuigkop(borstel).Verder erger ik er me wel aan dat hij veel lawaai maakt.
                  De bak leeg maken doe ik buiten in de vuilzak.Stofzuiger wordt elke dag gebruikt,we hebben een hond lopen die wel wat haar verliest

Dus voor de rest wel tevreden gebruiker.

mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                    Eerlijk? Zever in pakskes zo'n stofzuigers. Je moet die opvangbakjes leeg maken in een vuilzak waarbij al het stof in het rond gaat vliegen.
                    Je kunt dat natuurlijk ook buitenshuis doen.
                    Trouwens, dat stof klit meestal samen tot grotere stukken en die blijven mooi zitten. Je hebt een verlies van max 1% gebaseerd op volume.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Dyson is goed. Punt.
                      Bovenstaande argumenten zijn ervaringen van alle gebruikers. Goede zuigkracht, die constant blijft en niet afneemt naarmate hij voller zit. kleine stofdeeltjes worden ook vastgehouden,...
                      Bij ons is 't trouwens 'gewoon' een Philips. (ong. 170€). Met anti-allergie-filter, zelfde turbinesysteem als dyson ongeveer. Werkt ook hééél goed, misschien wel minder dan dyson op sommige vlakken (ik gok duurzaamheid) maar ook wel veel stiller. <-- tevreden klant

Bakje legen in vuilbak: Mijn grote vuilbak staat buiten (vuilniszak in de oude vuilBAK van vroeger). Als daar een kléin beetje stof uit waait is dat geen ramp, waait de natuur in. Meeste blijft echter (ondanks wind e.d.) mooi in de vuilniszak.
                      Kleine vuilzakjes zijn ook een mogelijkheid, en véééél goedkoper (1€ voor ne rol in den aldi ofzo) dan stofzuigzakken.
                      Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Er zijn voor- en nadelen aan zo'n stofzuigers. Maar ik vond er niks aan.
                        Niet iedereen kan dat buitenshuis doen En dan nog vliegt het stof omhoog hoor.

Comment

Zoals bovengaande opmerkingen:

Sterke en constante zuigkracht, meer lawaai.
                          Neemt meer vuil mee.
                          Het ledigen van het bakje is "gewenning". In de tijd van de papieren zakjes was er af en toe eentje dat open scheurde, slecht (scheef) in het toestel stak. Dat was ook een gedoe...
                          Je hebt de neiging om het reservoir elke poetsbeurt te ledigen i.p.v. hert vuil en de microben te bewaren.... (en met zo'n weer warm ...... )

Een Dyson is iets duurder maar zijn prijs 100% waard.
                          Die papieren zakken zijn ook heel duur. Ze kosten geld en je moet soms van de enen winkel naar de andere om het juiste type te vinden. Wat een gedoe met al die typeletters....

Je mag, bij wijze van test, bij ons eens een dagje komen stofzuigen Pol.
                          Of vijf minuten....

Groetjes
                          Skitch
                          " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                            Eerlijk? Zever in pakskes zo'n stofzuigers. Je moet die opvangbakjes leeg maken in een vuilzak waarbij al het stof in het rond gaat vliegen. Als je dan nog voorzichtig bent en er in geslaagd bent om het rustig, zonder opvliegend stof in de vuilbak te doen, gaat het stof toch nog rondvliegen als je daarna iets in de vuilbak doet.
                            Veel meer kuiswerk aan die stofzuiger zelf dan aan een traditionele stofzuiger.
                            Ik heb er eentje gehad en heb terug een gewone nu.
                            Waarschijnlijk heb jij twee linker handen want het ledigen van een Dyson is stofvrij uit te voeren mits een beetje aanpak en wat gezond verstand.
                            Ben uiterst tevreden van onze Dyson. Gebruikte filter was vroeger enkel voorbehouden voor militaire en medische doeleinden en is dankzij Dyson nu in "hun" stofzuigers verwerkt. Ben zeer gevoelig aan stof en huismijt (longemphyseem) en sinds wij Dyson gebruiken waait er geen stof meer. De lucht blijft perfect proper en mijn ademnood is er tevens mee opgelost.

Henri
                            Last edited by kodachrome; 6 augustus 2009, 14:09.
                            lidnummer: BD0435BE

Comment

En niemand die de NILFISK Extreme reeks gebruikt. Dat zijn nog eens stofzuigers. Deze bliift ook zijn zuigkracht houden bij het zuigen opdat de zak recht staat en de ingang haaks erop.

Comment

Working...
                              X