Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boeken + Wat ben je aan het lezen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Boeken + Wat ben je aan het lezen?

Ik lees heel graag boeken. Maar merk dat ik steeds terug grijp naar hetzelfde genre, nl. SF/fantasy. Boeken zoals Harry Potter, Dune, de boeken van Tolkien... Nu ben ik een reeks over Avalon/Atlantis aan het lezen.
    Ik ben eigenlijk nieuwsgierig welke boeken jullie lezen, kwestie van iets anders te leren kennen
    Last edited by Sannepoes; 5 augustus 2009, 18:12.

Re: Boeken

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
    Ik lees heel graag boeken. Maar merk dat ik steeds terug grijp naar hetzelfde genre, nl. SF/fantasy. Boeken zoals Harry Potter, Dune, de boeken van Tolkien... Nu ben ik een reeks over Avalon/Atlantis aan het lezen.
    Ik ben eigenlijk nieuwsgierig welke boeken jullie lezen, kwestie van iets anders te leren kennen
    De laatste jaren geen boek meer gelezen Sannepoes.
    Een groot stuk van mijn jeugd en als student deed ik niks anders.
    Als jong ventje zocht ik steeds boeken die begonnen met: "Het geheim van..."
    Strips waren er ook bij natuurlijk, vooral Suske en Wiske.
    Of De rode Ridder.
    Nero vond ik nooit echt geweldig
    Jommeke dat ging nog.

Of "Puntje en Bolleke", mijn ma 'moest' mij die altijd voorlezen... en ik zie dit beeld
    nog heel klaar voor mij...

Van "Biggles" heb ik alles gelezen.

Een boek waarin ik af en toe nog eens blader is: "Vlaanderen mijn Land" van
    Lieven Gijpen en Leopold Vermeiren. Denk dat we Leopold V. allemaal wel kennen.
    (boek is van 1963)

Ik heb zelfs boeken over "kamerplanten" of "coniferen".

Nu ben ik wel opgegroeid in een tijd waarin het lezen van strips niet echt hoogstaand was. Al heb ik me daar niks van aangetrokken.

Een tamelijk aantal boeken heb ik ook gewonnen op diverse ABN-tornooien.
    (toernooi mag ook )

Wat mij zou kunnen interesseren zijn biografieën...
    Al was het maar om mijn (niet-aflatende...) nieuwsgierigheid te bevredigen.

Het probleem met boeken is het internet.
    Je vindt er nagenoeg alles.
    De beeldinformatie is ook een concurrent he.
    Een goede documentaire van 1,5 uur (?) over een bepaald actueel thema interesseert
    me tegenwoordig meer.
    Al eens nagedacht wat er allemaal op het handvat zit van een winkelwagentje?
    (aspergillus bijv. , smakelijk he! En diezelfde handen nemen waren vast en leggen
    die terug in de rekken )

Och, er valt nog veel meer te vertellen en iedereen zal wel zijn eigen mening
    hierover hebben.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Ik lees niet meer zoveel als vroeger, maar als je van fantasy houdt zou ik eens een boek van Sarah Ash proberen.

Verder heb ik de laatste tijd wat filosofie geprobeerd maar veel van die boeken zijn echt een niveau te hoog voor mij . Mocht je een inleiding willen dan raad ik "Meditaties bij een machine" aan van Paul Cortois (zelf nog les van gehad).
      about.me/stijnv

Comment

Ik lees momenteel de Twilight saga. Het is bijna even 'jeugdig' geschreven als de Harry Potter reeks, maar misschien toch net ietsjes minder fantasy, al gaat het nog steeds over vampieren en weerwolven..Ik vind dat er een goed evenwicht inzit tussen realistische gebeurtenissen en fantasy elementen.
        Verder lees ik ook wel eens boeken van Nicci French, altijd leuke doordeweekse literaire thrillers. "Verloren" & "Onderhuids" zijn de laatste boeken die ik hiervan heb gelezen.

Verder bezit ik ook nog over massa's informatieve boeken die ik tussendoor lees, over vanalles en nog wat ; filosofie, mythologie, fotografie, schilderkunst...zolang ik er maar iets van bijleer.

Comment

Leuk om te zien wat jullie lezen of gelezen hebben.

Ik heb Twilight al klaar liggen eigenlijk wou ik heel de reeks kopen, maar ben toch maar begonnen met de eerste, kwestie van te zien of het wel mijn ding is. Maar ik denk het wel. Dat is het volgende in de planning als mijn Avalon reeks klaar is. Nog 2 boeken te gaan.

Nicci French, ik heb die boeken al zien liggen, maar nooit echt bekeken. Misschien iets voor volgende keer. Zijn die een beetje zoals Dan Brown zijn boeken? Angels en demons, De Davinci code? De vond ik ook wel fijn om te lezen. Helemaal vergeten dat ik die in de kast had staan en gelezen had, hehe.

Sarah Ash ken ik niet. Zal daar zeker en vast eens naar kijken! Bedankt voor de tip.

Ik heb vroeger strips verslonden! Suske en Wiske, de Rode ridder en Jommeke voorop, hehe. Super vond ik dat. Mijn eerste leeslessen van mijn mama kreeg ik met de strips van Suske en Wiske. Ze was het beu om alles te moeten voorlezen heel de dag lang en heeft me dan maar zelf leren lezen.

Ik heb ook een pakje kunst- en architectuurboeken, vooral fotoboeken. Zalig om in te kijken, alleen jammer dat de mooie soms zo duur zijn

En hopen kookboeken, hehe. Met heel veel prentjes daarin!

Comment

Leuk om te zien wat jullie lezen of gelezen hebben.
            Probeer eens Kahlil Gibran, dichter, denker en schilder.
            Heb hier nog een boekje van hem.
            't Is een echte aanrader hoor.

OF

Reis naar het binnenste van de Ziel.
            (Oriah Mountain Dreamer)

> op weg naar een nieuw leven <
            Last edited by theokus; 31 juli 2009, 18:49.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Ik heb bijna al de prachtige vetzakkerij van de grote Charles Bukowski gelezen. Met als toppers zijn autobiografisch getinte romans "Post Office" en "Women".
              Schreef ook goede gedichten en kortverhalen.
              Zijn werk wordt door sommigen als vrouwonvriendelijk omschreven, hoewel het nooit zo bedoeld was.

Comment

Zelf een groot lezer van fictie zoals een Dan Brown, Tom Clancy, ...

Maar evenzeer genoten van: De weg naar Mekka, X-dossiers, De stille overname, No Logo.

Comment

Ik lees graag reisverslagen, wetenschappelijke boeken bvb over techniek, ruimtevaart, geschiedenis. Dus geen non-fictie voor mij.
                  Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Vroeger de Colt 45 en Hollister reeks
                    Nu niks nada noppes, geen tijd om te lezen

Comment

Als je van Fantasy EN humor houdt moet je de Discworld (Schijfwereld) serie van Pratchett maar eens doen. EN IK ZAL HET GEEN TWEE KEER ZEGGHEN

-P d. D-
                      Last edited by Nerdifant; 1 augustus 2009, 13:16.
                      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Voor fantasy is R feist ook altijd nen aanrader. Als je meer realisme wil kan ik robert ludlum ook aanraden. Die heeft onder andere de bourne serie geschreven. Ofwel colin forbes dit zijn echte spionage thrillers en spannend tot het einde.

Grtz
                        Thomas

Comment

1) correctie van geschreven doc's voor pdf's
                          2) alles wat met wetenschappen en techniek te maken heeft interesseert mij en als ik effen tijd had zou ik ze gelzen hebben of als ik tijd heb probeer ikd at te doen ...
                          3) Meest geraadpleegde werken tot nu toe ...
                          - geïllustreerde flora van Nederland (er bestaat geen versie voor België), Op het binenblad staat nog steeds leesbaar: Druk 1965, kostprijs in 1973: 452 Bfr, gekocht bij De Meester te Brugge aan de Dijver. (wetende dat dan het maandloon van een beginnend leerkracht zo'n 17.000 BF bedroeg.
                          - Technische formules (door K.Gieck waar zowel Wiskunde als fysica ... in vervat zitten)
                          - Wat bloeit daar ? (Thiemes natuurgidsen)
                          - telefoonboeken ter opzoeking van telefoonnummers (was in tot ongeveer een 10-tal jaar terug en stilaan verdwijnen deze nu.
                          - Complexe getallen die meer complexer worden bij herlezen ...
                          - Quantummechanica (als ik een vieze bui heb)
                          - "Zus had pech, ze zat met Sinterklaas in bed" Uitgave Lannoo

Wel vaak tijdsgebrek voor RTFM wat dan uitmondt in RTFP

4) Top Tien, euh top twee van de verplichte schoolliteratuur
                          - catechimus waar ik nog steeds geen zier van begrijp en/of geloof
                          - verklarend woordenboek van den Dikke (ten gevolge het verplcith schrijven van teksten met opgave van onbegrijpbare woorden die dienden verklaard te worden)

https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

Comment

Dan Brown, Steven King, Robin Cook, David Baldachi, Karin Slaughter, Harlan Coben, Stieg Larson, Aspe, Deflo, Nora Roberts,en nog vele andere.
                            Als het maar spannende boeken zijn. Soms geen zin iets spannend dan is er Danielle Steel om even af te koelen.
                            Groeten,
                            Leentje

Comment

Bedankt voor alle reacties

Mijn lijstje met boeken en auteurs is aangevuld met de suggesties, nu nog tijd vinden om naar de bib/winkel te gaan hehe.

Comment

Working...
                              X