Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boeken + Wat ben je aan het lezen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Boeken

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
    Bedankt voor alle reacties

Mijn lijstje met boeken en auteurs is aangevuld met de suggesties, nu nog tijd vinden om naar de bib/winkel te gaan hehe.
    tja....maar met je nieuwe baan hier op BD, zal het lezen wel een stuk minder worden.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Daar kan je wel eens gelijk in hebben, hehe.

Comment

lord of the ring serie gelezen;
        nu bezig met "de dwergen" van Markus Heitz;
        dan brown lees ik ook (da vinci code en het binini mistery-> angels and demons);

verder lees ik amper, te weinig om goed te zijn eigenlijk
        nikon stuff

Comment

Ik heb altijd een boek bij, in de auto/mijn handtas. Gisteren was ik naar het containerpark, iedereen zit zich sierlijk te vervelen tijdens de 45min aanschuif-file en ik heb lekker een paar hoofdstukken gelezen. Net zoals bij een doktersvisite, neem ik ook altijd mijn boek mee.
          Er zijn meer momenten dan je denkt om te lezen

Comment

Fantasy aanraders: Robin Hobb en dan vooral de Boeken van de Zieners en Boeken van de Nar (De Levende Schepen heb ik overgeslagen). George RR Martin : Reeks Strijd der Tronen. Robert Jordan : Rad der Tijds. Momenteel Markus Heitz: De Donkere Tijd. En inderdaad erg grapping Schijfwereld van Terry Pratchett.
            SF: William Gibson (cyberpunk), Philip K Dick
            Verder : Dimitri Verhulst (helaasheid der dingen) Amelie Nothomb, Tom Lanoye, Liefde in tijden van Cholera (Marquez), en nog een pak meer waar ik nu niet kan opkomen
            O ja zeker doen Het Parfum van Patrick Suskind en "De passie" van Jeanette Winterson

Misschien iets voor een vast topic in Chit Chat: "Wat lees ik nu?" , zonder discussie gewoon effe melden waar je in bezig bent en wat je ervan vindt. Vaak levert zoiets op erg leuke leestips op.
            'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
              Misschien iets voor een vast topic in Chit Chat: "Wat lees ik nu?" , zonder discussie gewoon effe melden waar je in bezig bent en wat je ervan vindt. Vaak levert zoiets op erg leuke leestips op.
              Dat zou wel een fijn topic zijn. Misschien kan ik gewoon de titel een beetje aanpassen en we kunnen dat gewoon hieronder blijven plaatsen. Dan gaan de vorige tips en informatie niet verloren

Ik ben momenteel een biografie van Billie Holiday aan het lezen.
              Last edited by Sannepoes; 5 augustus 2009, 18:15.

Comment

Re: Boeken + Wat ben je aan het lezen?

Hou ervan om waargebeurde verhalen te lezen.
                Laatste boek die ik las was toch wel iets buiten proportie:
                De Grote Beschavingsoorlog van Robert Fisk

Nu ben ik bezig in een boekje van Anaïs Ninn genaamd 'Erotica'

Volgend boekje(s) zijn:
                Het hoofdkussenboek (samenraapsels met proza's van de japanse hofdame Sei Shonagon)
                Camaliteitenleer voor gevorderden
                Onaanstastbaar

Tegen die tijd dat die drie uit zijn heb ik er al weer zes liggen (ga graag boeken zoeken in De Slegte)

Comment

Aah, de Sleghte, een superplek om rond te hangen. Ik kom wel altijd naar buiten met kook- of knutselboeken...
                  Mijn vriendin leest enorm veel en we wisselen vaak boeken uit. Ook kosten- en plekbesparend op die manier. Onze boekenkasten puilen nu al uit. Eigenlijk liggen er zo in heel het huis overal boeken en alle kasten.

Comment

momenteel Markus Heitz "De donkere tijd" Boek 2, De Orde van het Zwaard (Fantasy dus). Het eerste deel las belachelijk vlot, deel 2 lijkt wat zwaarder op de hand maar dat mocht wel. Ondertussen gemerkt dat deel 3 & 4 reeds vertaald zijn. Das de pest met series: je wil ze dan weer volledig dus binen de kortste keren is het boekenrek weer te klein.
                    Tussendoor nog "Het kostbare weefsel" van Bart de Wever, een verzameling van zijn schrijfsels uit oa. "De Morgen". Ik zou nooit op 's mans partij stemmen maar hij kan zo raak en met humor de kleine kantjes van "de linkerzijde" beschrijven
                    'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Ooh, ik wist niet dat Mr de Wever een boekje had. Ik hou wel van zijn humor om eerlijk te zijn. Misschien eens de moeite om dat te bekijken. Bedankt voor die tip

Comment

Boeken huren wordt hier zelden gedaan. Als een boek of auteur ons aanstaan wordt gewoon gekocht, zonder verzinnen.
                        De kasten puilen hier dan ondertussen ook dan uit van de boeken en strips. :-). En de collectie blijft maar groeien omdat ook de kids het lezen leuk vinden. Zelfs mijn oude jongensboeken van bvb Jan zonder Vrees of Arendsoog worden geregeld (ook door mezelf uit jeugdsentiment) nog eens bovengehaald. (Waar is de tijd :-) )

Fictie is en blijft mijn favoriete genre, met CLive Cussler (die boeken kan je gewoon niet neerleggen om te stoppen ) , Colin Forbes en de gouwe ouwe Alistair mclean (man , wat kon die spanning opbouwen en toch nog met een heel verrassend einde afkomen ) op kop.

Ook alles wat met James Bond (complete collectie , en dan niet alleen de boeken van Ian Fleming :-) ) en de Britse SAS (Chris Ryan en Andy McNab op kop) verslind ik hier geregeld.

Misschien nog meegeven dat mijn zoon het ook vooral heeft voor de fantasy wereld. Deze is gek van draken , weerwolven, en andere elfen wezentjes. Hij vind vooral de reeks van Artemis Fowl en de Grijze jager geweldig. Ook Harry Potter ontbreekt niet in de collectie (dewelke ik zelf nu voor de tweede maal begonnen ben te lezen)

groetjes

Van in mijn vroege jeugd altijd al een fervent lezer geweest. Het is begonnen met strips van Jommeke. Vroeger echt een plezier om te lezen. ben ik beginnen
                        Hier worden bergen boeken gelezen. :-) Ik

Comment

Hier net het laatste deel van The Hitchhikersguide To The Galaxy gelezen. Echt een aanrader voor iedereen
                          http://www.mimoza.be/

Comment

2,voor mij, heel bijzondere boeken:

-"De jongen in de gestreepte pyjama" van John Boyne. Aangrijpende roman over de negenjarige Bruno. Zowel voor kinderen als voor volwassenen een aanrader.

- "Het kaartenhuis" van M.Danielewski.
                            Heb dit boek jaren terug gelezen en denk er nu nog vaak aan terug.
                            Als je begint met het boek even te doorbladeren zal je de bijzondere layout opmerken ( soms maar 1 woord per pagina,tekst staat diagonaal, stukken tekst staan ondersteboven) en dit is een voorsmaakje van de inhoud: een krankzinnig stuk literatuur ,psych.horror,één grote nachtmerrie, héél moeilijk te omschrijven welk genre het is.
                            Iets unieks,heb nooit meer zo'n fantastisch boek "meegemaakt".

Opgepast,een waarschuwing, dit zijn geen boeken waar je blij van wordt.
                            www.petervdg.net/Portfolio

Comment

Eerder deze week uitgelezen: "De eenzaamheid van de priemgetallen" van Paolo Giordano, knap debuut. Verder raad ik met veel plezier aan, aan ieder wie het horen wil :
                              "I.M." van Connie Palmen
                              "Het hart van de duisternis: psychologie van de menselijke wreedheid" van Jan De Laender
                              "Een kleine geschiedenis van bijna alles" van ?
                              Canon EOS 7D + EF-S 17-55 f2.8 IS USM + EF-S 55-250 f4-5.6 IS

Comment

Heb juist ook inkopen gedaan
                                "De eenzaamheid van de priemgetallen" van Paolo Giordano,
                                "Het spel van de engel" van Carlos Ruiz Zafon,
                                "Tournée Général" het boek van de gelijknamige tv-serie op canvas,
                                en "Lightroom 2 ontmaskerd" van MoreThanWords - Piet Van den Eynde.

Hoop zo dus nog wat bij te leren én cultuur op te doen

Grtz

Happyboedha
                                Sony A700

Comment

Working...