Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boeken + Wat ben je aan het lezen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Boeken + Wat ben je aan het lezen?

Laatste nieuwe aankoop:
    Moord in de Senaat van Pol Van Den Driesche.

Ik ben er nog niet in begonnen, eerst nog Twilight uitlezen

Verdere geplande aankopen, maar niet zien liggen vandaag in de winkel:
    Beleg - Tom Nagels
    Halfweg tussen liefde en haat - Greet de Keyser (nee, geen stationsromanneke, al doet de tittel dat wel vermoeden...)

In blije verwachting van:
    The lost symbol - Dan Brown (engelse paperback, 't zal nog even duren vrees ik )

Comment

Boeken over Namibie, Costa Rica/Panama, Mexico/Guatemala.

Ben aan het kijken voor de volgende reis, maar kan niet kiezen
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
        Hou ervan om waargebeurde verhalen te lezen.
        Laatste boek die ik las was toch wel iets buiten proportie:
        De Grote Beschavingsoorlog van Robert Fisk
        Daar heb ik me ook doorgeworsteld. Was een beetje té veel van het goede.
        Sinds mijn bekering tot fictie genoot ik o.a. van K. Hosseini, S. Larsson en C.R. Zafon

Comment

Afentoe haal ik nog eens een boek boven met als favoriete schrijver Dirk Bracke. Ik weet niet waarom maar ik lees het liefst over jongeren en hun problemen. Ik probeer me zoveel mogelijk voor te stellen welke problemen je in je jeugd allemaal tegenkomt en ik heb hier ook boeken lezen om sommige problemen te verhelpen (zoals o.a. zelfverminking) dus meestal dat soort dingen. Of als het eens iets anders is, is het een of andere geschiedenis encyclopedie.

Comment

op het ogenblik geen boek aan het lezen.
            maar zoek wel een boek, wat ik vroeger ooit gelezen heb en graag nog eens wil lezen, maar kan het nergens meer vinden.
            de titel van het boek: Het Verbond Der Roodharigen.
            iemand een tip?
            denk een boek uit de jaren 50.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ken je de schrijver/schrijfster nog Bouk? Ik kan het niet onmiddellijk terugvinden op Google
              In Antwerpen is een grote tweedehandszaak van boeken, jammer genoeg is er geen online catalogus van wat ze hebben. Als je een specifiek boek nodig hebt, is het daar even zoeken, wat natuurlijk ook wel leuk is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                Ken je de schrijver/schrijfster nog Bouk? Ik kan het niet onmiddellijk terugvinden op Google
                In Antwerpen is een grote tweedehandszaak van boeken, jammer genoeg is er geen online catalogus van wat ze hebben. Als je een specifiek boek nodig hebt, is het daar even zoeken, wat natuurlijk ook wel leuk is
                nee weet geen schrijver en Antwerpen een beetje te ver om een boek te gaan zoeken hè.
                heb het boek als kind gelezen bij mijn Opa en Oma thuis.
                kan je na gaan, de titel nooit vergeten.
                daarom ben ik op zoek naar dat boek, gewoon om er achter te komen waarom het me zo boeide, dat de titel al een halve eeuw in mijn hoofd zit.
                grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  ...
                  daarom ben ik op zoek naar dat boek, gewoon om er achter te komen waarom het me zo boeide, dat de titel al een halve eeuw in mijn hoofd zit.
                  grt,bouk.
                  Je had na het lezen misschien een totale voorliefde voor roodharigen

Comment

Het laatste boek dat ik gelezen heb was "De Engel In De Duivel" van J.P. Van Rossem. Ik moet toegeven, mocht ik tijd gehad hebben, ik zou het in één ruk uitgelezen hebben. Ik vind het een doodeerlijk geschreven verhaal, die J.P. in 1 ruk (verdeeld over drie volle dagen) geschreven heeft en die je ook op dezelfde manier leest.

Een aanrader.

Het boek daarvoor was "De Alchemist" van Paulo Cohelo, op aanraden van m'n vriendin. Een ogenschijnlijk simpel verhaal, maar met veel levenswijsheid in.

Voor de rest verdiep ik me in allerhande boeken van Scott Kelby & Michael Freeman over fotografie & photoshop.
                    Scott heeft z'n zwierige en humoristische (like-it-or-not) stijl die fragmentarisch is en to-the-point, terwijl Michael meer alles-omvattende is, maar een stukje 'droger' dan ook. Ik kan beide auteurs zeer smaken.
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                      Je had na het lezen misschien een totale voorliefde voor roodharigen
                      altijd al gehad hoor.
                      ben inmiddels in contact met het Rood Verbond(via Google) een site voor en door roodharigen.
                      en heb daar de boel uitgelegd.
                      bij een antwoord van die club, laat ik het jullie hier weten.
                      maar graag ook blijven zoeken hè.
                      grt,bouk.

Comment

Even in het Engels gezocht. Bedoel je deze : http://en.wikipedia.org/wiki/The_Red-Headed_League ?
                        Computer nerds don't byte, they just nibble a bit

Be careful who you shoot; they may shoot back

Comment

Ik lees nogal véél en dat al decennialang. Op dit moment ben ik "ABSOLUTE VRIENDEN" van John Le Carré aan het lezen (zoals héél veel van mijn boeken 2e hands gekocht (1 Euro)).
                          ----------------
                          Helaas : ik ben al op bladzijde 62 en het is tot nu toe oer- maar dan ook OERvervelend. Meestal gooi ik tussen pagina 150 en 200 de handdoek in de ring. Mijn tijd is véél te kostbaar om sléchte boeken te lezen. Nog een paar dagen en ik weet of ik verder doe of niet.
                          ---------------
                          Het is haast niet te geloven hoeveel sléchte boeken er worden uitgegeven. En dan probeer ik nog op "referenties" af te gaan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lionezz Bekijk bericht
                            Even in het Engels gezocht. Bedoel je deze : http://en.wikipedia.org/wiki/The_Red-Headed_League ?
                            Conan Doyle dook ook op in mijn zoektocht, maar dan eerder in de zeven hoofdzonden van het verbond der roodharigen

Comment

Sannepoes,

We hebben in ieder geval dezelfde smaak in boeken, maar ik heb bijna alle boeken in het Engels gelezen, vooral Harry Potter is beter in het Engels (heb ze nu al 2 keer in beide talen gelezen) (vreemd genoeg zegt mijn echtgenote dat ook... hoewel ze voor de rest mijn obsessie niet begrijpt).

Een andere reeks die ik jaren terug gelezen heb (in het Engels natuurlijk) is :
                              De Aardkinderen - Earth's Children van Jean M. Auel
                              De Stam van Holebeer - The Clan of the Cavebear is het eerste boek en het zijn allemaal nogal lijvige volumes, maar ik kon ze gewoon niet weg leggen.

Ik heb maar 1 probleem... eens ik begin te lezen, is er niets anders meer (tot ergernis soms van de personen rondom mij).
                              Mvg,David
                              [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Sinds ik mijn echtgenoot heb leren kennen, lees ik door zijn invloed ook alles in het Engels. Wel, toch die boeken die oorspronkelijk in het engels geschreven zijn Sommige vertalingen zijn gewoon niet goed genoeg...
                                Bij de eerste boeken ging dat moeizaam moet ik eerlijk zeggen, maar nu gaat dat heel vlot.
                                Waar vind jij je boeken? Er zijn niet veel engelstalige boekhandels hier Gelukkig is er Amazon.

Comment

Working...
                                X