Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scarlet be connectie problemen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Scarlet be connectie problemen

Of je kan volgens hun contactpagina snel rechtstreeks contact opnemen met hun medewerkers, via de chat op http://www.scarlet.be/nl/beheer.php. Nee, ik vergis me niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Heb je geen webmail om te zien of dat wel gaat? Kan je een telnet connectie maken met de server?
      via webmail lukt het wel om een mail te verzenden vanaf mijn Scarlet account.
      dus wil dat precies zeggen dat het probleem bij mijn instellingen ligt en niet bij Scarlet? Of niet noodzakelijk?
      Ik heb nochtans niets gewijzigd. het probleem is vanzelf opgedoken.

Met telnet ben ik niet vertrouwd, dat zoek ik eens uit.

zal morgen eens een van de medewerkers contacteren.

iedereen bedankt voor het meedenken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
        Je kan misschien morgen hun netwekstatus eens nakijken. Die van gisteren weten ze nu nog niet.
        --> http://www.scarlet.be/nl/status.php
        Toestand van gisterenmiddag, een beetje heel veel amateuristisch me dunkt.
        Ofwel geef je zinnige info ofwel verwijder je beter zo'n onzin vind ik.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          via webmail lukt het wel om een mail te verzenden vanaf mijn Scarlet account.
          dus wil dat precies zeggen dat het probleem bij mijn instellingen ligt en niet bij Scarlet? Of niet noodzakelijk?
          Ik heb nochtans niets gewijzigd. het probleem is vanzelf opgedoken.

Met telnet ben ik niet vertrouwd, dat zoek ik eens uit.

zal morgen eens een van de medewerkers contacteren.

iedereen bedankt voor het meedenken.
          Wat soms wel helpt bij zo'n hardnekkige raadsels: de account verwijderen en terug aanmaken. Al meer dan eens toegepast, nadat iemand zo'n probleem had en alle account instellingen perfect in orde leken te zijn.
          Resultaat was (meestal) dat de zaak terug werkte.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Wat soms wel helpt bij zo'n hardnekkige raadsels: de account verwijderen en terug aanmaken. Al meer dan eens toegepast, nadat iemand zo'n probleem had en alle account instellingen perfect in orde leken te zijn.
            Resultaat was (meestal) dat de zaak terug werkte.
            Raar, ik heb in Pegasus Mail nog nooit mijn mail settings moeten herinstellen. Zelfs mijn settings van mijn mail-account bij Easynet (1999) en mijn domein (08/2004) zijn nooit geherinstalleerd. Ondertussen is het mailprg al wel verschillende malen van pc naar pc gekopieerd en talloze keren geüpdatet . Het gaat dan nog over enkele 10-tallen mailboxen en aliassen.
            Als een connectie uitzonderlijk niet werkt dan lukt het meestal 10 minuten later bij een volgende poll wel (24/7 tussen 7 en 23u).
            Ik krijg mijn foutmeldingen ook in mensentaal (server not available/login rejected) en niet als error x00058axx58, dat help ook om te weten wat er mis gaat.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Toestand van gisterenmiddag, een beetje heel veel amateuristisch me dunkt.
              Ofwel geef je zinnige info ofwel verwijder je beter zo'n onzin vind ik.
              Dan moeten ze veel verwijderen. De nieuwste link, die naar de chatbox, is ook een dood spoor, zoals alle pogigingen om hun te bereiken dat meestal zijn. Zelfs aangetekende brieven met het juiste dommiciieringsnummer, blijven ongelezen. Maar je kan geluk hebben: Telefonisch verwijzen ze naar die niet werkende chatbox. Dus, morgen misschien.
              Last edited by Poza; 1 juli 2011, 23:11.

Comment

heb net wat zitten experimenteren met m'n accountsettings:
                bij uitgaande smtp server stond er:
                authenticatiemethode : wachtwoord, onbeveiligd verzonden.
                dat heb ik gewijzigd naar
                authenticatiemethode : geen
                nu kan ik terug mails verzenden.
                houdt dit risico's in voor mij?

Comment

Ik zelf heb scarlet en geen probleem gehad maar mijn vriend had eergisteren geen internet en is bij telenet nu hij heeft ook zitten wachten 1 dag uiteindelijk gebeld en die moest de stekker 10 sec uit trekken en terug in steken en ....oeps internet dit was gekomen door de donder en bliksem
                  Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    heb net wat zitten experimenteren met m'n accountsettings:
                    bij uitgaande smtp server stond er:
                    authenticatiemethode : wachtwoord, onbeveiligd verzonden.
                    dat heb ik gewijzigd naar
                    authenticatiemethode : geen
                    nu kan ik terug mails verzenden.
                    houdt dit risico's in voor mij?
                    voor uitgaande niet.
                    bij de smtp is de authenticatie methode niet verplicht. WOrdt vaak enkel alleen voor gmail en consoorten gebruikt.

Basis gezien dient de smtp server de smtp server te zijn van de provider waarmee je verbindt op het internet. Je kan dus perfect met een telenet adres een mail versturen via een skynet internetconnectie als je mailserver maar relay.skynet.be is.
                    Mijn Blog
                    D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Biohazard, bedankt voor deze verduidelijking

Comment

Working...
                      X