Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sabam, een vuile boel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sabam, een vuile boel

En wie zelfstandig is kan hiervoor ook nog eens betalen

In het Koninklijk Besluit van 15 oktober 1997 kreeg Reprobel de taak de vergoedingen voor de reprografie te innen en te verdelen.
    Reprobel bcvba vertegenwoordigt alle Belgische beheersvennootschappen van auteurs en uitgevers, meer bepaald schrijvers, journalisten, educatief-wetenschappelijke auteurs, fotografen, illustratoren, drama-auteurs, componisten en de uitgevers van kranten, tijdschriften en boeken.
    Never resist temptation or it could go away...
    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
      En wie zelfstandig is kan hiervoor ook nog eens betalen
      http://www.reprobel.be/
      Goh, alleen als je effectief ook kopies maakt van artikels uit kranten, tijdschriften.

Ik heb zo'n aangifteformulier nog nooit teruggestuurd.

Dave
      pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
        neurien was toch nog niet?
        Ik dacht enkel als je hardop zong/zingt
        dus oppassen onder de douche.
        Sabam is watching.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Goh, alleen als je effectief ook kopies maakt van artikels uit kranten, tijdschriften.
          Ik heb zo'n aangifteformulier nog nooit teruggestuurd.
          Dave
          Nee is verplicht als je kan kopiëren.
          *Wat moet ik doen om in orde te zijn?
          Ga eerst na of u kopieerapparaten in huur, eigendom of leasing hebt. Zo neen, laat dit dan weten aan Reprobel. Zo weet Reprobel dat u voor de betrokken periode niet vergoedingsplichtig bent. Zo ja, vul dan een aangifteformulier in of sluit een contract met Reprobel.
          *Wat verstaat de wetgever onder 'kopieerapparaten'?
          Met 'kopieerapparaten' bedoelt de wetgever een kopieertoestel, fax, scanner, kantoor-offsetapparaten of duplicator.
          Er staat nergens als je een kopie maakt, maar als je een toestel hebt dat een kopie kan maken.

Vraag me af hoeveel fotografen ect... een vergoeding zien van hun?
          Never resist temptation or it could go away...
          Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch Bekijk bericht
            auteursrechten op dvd's tegen piraterij is grote bull****
            echte piraten werken met iso-files en fakedvd-drives zodat ze niet meer hoeven te branden.
            Hoe weet gij dat zo goed? Ik had er nog nooit van gehoord...

Trouwens, wij baten met onze fanfare een clublokaal uit (lees: café). Daar staat uiteraard de radio nogal dikwijls op of er wordt een CD gedraaid. Maar wat ik me afvroeg... als een radiozender een werk uitzendt, dan betalen zij daar toch ook al auteursrechten voor aan SABAM. Waarom moeten wij dan ook nog eens betalen? Krijgt die auteur/muziekgroep daar dan ook dubbel geld van? Of eigenlijk: krijgt die auteur dan 10.000 keer geld van? Want wij zijn waarschijnlijk niet de enigen die die zender hebben op staan op dat moment.

Een van onze vorige dirigenten heeft ooit een paar marsen geschreven en ons laten spelen. Die marsen stonde geregistreerd. Dus als iemand ze kocht moest er betaald worden voor de openbare uitvoering. We hebben er de grootste moeite mee gehad toen we die onder zijn eigen leiding wilde spelen (dus met toestemming van de auteur zelf). Met dreiging tot gerechtelijke stappen en de hele handel! Het zijn echt legale criminelen.

Het strafste van alles... er zijn een paar andere verenigingen die zijn marsen hadden aangekocht en uitgevoerd en onze dirigent heeft er daarna een vette cheque voor ontvangen die, na aftrek van alle kosten uiteraard, nog een bedrag vermelde van (toen waren het nog BEF'en) welgeteld 3 BEF. De postzegel was meer waard!

Comment

Ze geven het niet op hoor:
              Even "op een andere boeg gooien"...
              http://www.demorgen.be/dm/nl/5403/In...ownloads.dhtml

Comment

Wat een flauwekul !

'Ze willen breedbandinternet niet verbieden'.

Wie denken ze wel dat ze zijn !?

De verkoop van cd's daalt misschien, maar dat komt ook omdat het crisis is.

Anderzijds geven de mensen tegenwoordig liever hun geld uit aan concerten ipv aan een cd. Die kunnen ze ook kopieren van vrienden of (illegaal) downloaden. Of enkel de 3 beste songs van een album via Itunes kopen.

De artiesten die live hun mannetje kunnen staan, verdienen tegenwoordig extra door meer op te treden dan vroeger, toen hun inkomsten vooral van cd's kwamen.
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Dat niet alleen, er is tegenwoordig ook meer muziek dat niet door SABAM beheert wordt.

Vooral de underground scene doet het goed. En die mannen verspreiden hun muziek liever gratis via sites als SoundCloud.

Dave
                  pixelpusher

Comment

Ik stel een taks voor op doe het zelf zaken. Deze heffing kan dan doorgestort worden naar bouwbedrijven die hun inkomsten zien dalen door de vele doe het zelvers

Als SABAM zijn slag thuis haalt (ik denk dat dit niet erg waarschijnlijk is) wil dat dan zeggen dat downloads dan toegelaten worden of eten ze weer van twee walletjes, enerzijds de heffing binnen halen en anderzijds downloaders bestraffen?

Dat deze ballonnetjes opgelaten worden in deze regeringsloze periode is ook toeval zeker (denk aan de verhoging van de energieprijzen omdat er te veel zonnepanelen staan).
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

Comment

In het artikel: "Op illegale downloaders jagen bleek onbegonnen werk. We moeten vandaag dan ook een nieuwe weg inslaan", stelt Christophe Depreter, algemeen directeur van Sabam.

De auteur heeft zijn rechten, maar de consument ook! Net zoals bij de taksen op digitale gegevensdragers zal de EERLIJKE consument die zich WEL aan de regels houdt mee betalen. Hun doel is duidelijk zoveel mogelijk geld binnenrijven, en het maakt niet uit wie er voor opdraait. Schandalig!

Comment

Ach betalen doen we toch. We betalen al aan Auvibel als we een geheugenkaartje kopen voor onze camera, alhoewel we er nooit MP3's op zullen zetten.

Een deel van ons belastingsgeld wordt gebruikt om films en ook tv programma's te financieren. Niet dat we ooit geinteresseerd zouden zijn om ernaar te kijken, maar omdat het 'cultuur' is.
                        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Een deel van ons belastingsgeld wordt gebruikt om films en ook tv programma's te financieren. Niet dat we ooit geinteresseerd zouden zijn om ernaar te kijken, maar omdat het 'cultuur' is.
                          Dat is toch nog iets anders. Een héél groot deel van mijn belastingsgeld gaat ook naar dingen waar ik totaal niet achter sta, maar zo gaat dat nu eenmaal.
                          Hier gaat het er over dat ze geen geld en moeite meer steken in het opsporen en berechten van overtreders. Gemakkelijkheidshalve laat men iedereen dan maar opdraaien voor de gemiste inkomsten. Als er bij mij ingebroken wordt, ga ik toch ook niet iedereen in mijn straat verplichten om me €1000 te betalen! Neen, de politie of ikzelf zoek de daders. Worden ze niet gevonden.... dikke pech voor mij!

Comment

Ook bij onze buren
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                              Ook bij onze buren

Binnen een aantal jaren gaan ze een chip inplanten en als ge uw oren en ogen niet dicht doet als ge voor bij een tv of een pc loopt gaat er automatisch geld van uw rekening.

edit: er is blijkbaar toch nog een beetje hoop ...
                              Advies: geen heffing als thuiskopie onwaarschijnlijk is
                              Last edited by ccc; 11 mei 2010, 18:50.

Comment

en de tergende story van Sabam kent maar geen einde.
                                nu willen ze zelfs de overheid ( dus u en ik als belastingbetaler) 220.000 euro aftroggelen voor muziek op de werkvloer.

Comment

Working...
                                X