Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sabam, een vuile boel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sabam, een vuile boel

Ik heb het ook gelezen.
    Eigenlijk is Sabam een overbodige organistaie zinds het invoeren van een officieel artiestenstatuut. Eigenlijk komt het daar op neer dat de bakkersbond geld kan gaan eisen bij bedrijven waar broodjes gegeten worden, de slagersgilde kan geld gaan eisen bij bedrijven waar vlees wordt gegeten, etc.
    Ik vind het een linke boel. Sinds ik het reilen en zeilen van Sabam een beetje "volg", kan ik de kop van ons aller Johan Verminnen niet meer zien. Het is een door de staat erkende maffiabende.

mvg,
    Bart
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
      Eigenlijk komt het daar op neer dat de bakkersbond geld kan gaan eisen bij bedrijven waar broodjes gegeten worden, de slagersgilde kan geld gaan eisen bij bedrijven waar vlees wordt gegeten, etc.
      Geen goede vergelijking.
      Het lijkt meer op een schrijnwerker die deuren plaatst. Zo lang je thuis van de ene naar de andere kamer loopt is er geen probleem maar als die deur in een openbare- of werkplaats staat moet je telkens er iemand langsloopt een "recht" betalen aan de schrijnwerker.
      Als je bovenstaande voorstelt krijg je een jasje aan dat achteraan dichtknoopt, vervang je deur door muziek en schrijnwerker door muzikant dan lukt het nog ook.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Geen goede vergelijking.
        Het lijkt meer op een schrijnwerker die deuren plaatst. Zo lang je thuis van de ene naar de andere kamer loopt is er geen probleem maar als die deur in een openbare- of werkplaats staat moet je telkens er iemand langsloopt een "recht" betalen aan de schrijnwerker.
        Als je bovenstaande voorstelt krijg je een jasje aan dat achteraan dichtknoopt, vervang je deur door muziek en schrijnwerker door muzikant dan lukt het nog ook.
        Heel juist.

En de graaizucht houdt maar niet op:
        nu pakken ze de taxi's aan.
        Een echte maffia die Sabam.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Om onze eigen foto's op een CD te branden betalen we al jaren auteursrechten aan iemand anders, en dat vind ik ook niet normaal.
          Maar dan gaat het over Auvibel en niet over Sabam:
          ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

Gisteren heb ik nog voor iemand foto's (die ik zef gemaakt heb) op een cd gezet, en daarvoor krijgt dan een of andere artiest geld op zijn of haar rekening.

Ik download ook geen muziek, de cd's die in mijn auto liggen, dat zijn "compilaties" van de cd's die ik hier zelf in huis heb, en daarop heb ik dus al een keer auteursrechten betaald...
          Oorspronkelijk geplaatst door zdnet.be
          ...maar heeft Nederland uitgekozen omdat het denkt dat er te praten valt met de regering aldaar...
          In België lijkt me dat inderdaad vrij moeilijk het laatste jaar
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
            neurien was toch nog niet?
            Ik dacht enkel als je hardop zong/zingt
            Dat laatste is inderdaad een feit.
            In de docu "Bedankt en merci" (al een paar keer op Canvas getoond), verteld een oud vrouwtje die een volkscafé heeft, hoe ze controle kreeg van Sabam. En neen, ze heeft geen jukebox, radio of tv staan in 't café. Dus hoeft ze niet te betalen aan Sabam. En als 't kermis is, dan ook geen muziek, vraagt de controleur. Waarop het vrouwtje antwoordde dat er dan al eens iemand zou zingen als ie te veel heeft gedronken. Maar da mag niet, hé madammeke. Als we 't horen, dan moet je daar wel op betalen.

Comment

Het principe of de opzet van Sabam is goed maar het werkt dus niet.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Er is ook een neveneffect aan muziek op de radio, verkeersinformatie. Dat is misschien minder belangrijk voor een taxichauffeur, maar toch vrij essentieel voor een vrachtwagenchauffeur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  Of plaats eens een foto van het atomium, dan weten ze u te vinden.
                  Foto van het atomium mag niet ............ en dat wel, KLIK

Comment

en dit dan ? google maps?
                    het atomium op google maps

Comment

Er bestaat daar een woord voor, maar dat durf ik hier niet neer te schrijven
                      Anders komt er iemand met een sleutel.
                      gr, eb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                        In het artikel: "Op illegale downloaders jagen bleek onbegonnen werk. We moeten vandaag dan ook een nieuwe weg inslaan", stelt Christophe Depreter, algemeen directeur van Sabam.

De auteur heeft zijn rechten, maar de consument ook! Net zoals bij de taksen op digitale gegevensdragers zal de EERLIJKE consument die zich WEL aan de regels houdt mee betalen. Hun doel is duidelijk zoveel mogelijk geld binnenrijven, en het maakt niet uit wie er voor opdraait. Schandalig!
                        Trouwens illegaal downloaden bestaat niet volgens de Belgische wet (wat betreft muziek en film).
                        Downloaden van illegale bronnen dat dan weer wel, maar dat is gewoon toegelaten (voor muziek en film).
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                        X