Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto+Naamsvermelding ... of hoe in een lastig parket komen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Foto+Naamsvermelding ... of hoe in een lastig parket komen

    En over welke website ging het nu?

    Comment


    • #17
      Re: Foto+Naamsvermelding ... of hoe in een lastig parket komen

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      dat doet me deugd.
      (maar tis naamvermelding)
      grt,bouk.




      @Carola ..

      ik ga mee den boom in ...kunnen wat wat rood op dat groen smijten

      Comment


      • #18
        Re: Foto+Naamsvermelding ... of hoe in een lastig parket komen

        Ik vind het, in tegenstelling tot sommigen hier, wel een zinvol topic.
        Het lijkt allemaal zo onschuldig: foto mag gepubliceerd worden voor niet-commerciële doeleinden onder voorwaarde van (o.a.) naamsvermelding.
        Carola wijst ons erop dat dit ook vervelende gevolgen kan hebben, waarvoor dank

        Er was volgens mij dus geen sprake van hulp zoeken, of aandacht trekken of melken zo, wie dit zo ervaren heeft, heeft dit topic volgens mij met een verkeerde bril gelezen.

        Stel: ik werk bij, ik noem maar iets, de NMBS en ga in mijn vrije tijd wat fotootjes trekken van het Centraal Station in Antwerpen en plaats die foto's op mijn site. Een of andere organisatie gebruikt deze deze foto's achteraf met mijn naamsvermelding bij een artikel dat het heel project afkeurt als grootheidswaanzin van de NMBS. Lijkt mij vervelend.

        Nu, alleszins blij dat jouw probleem opgelost is

        Groetjes
        K@rel
        Is this the real life? Is this just fantasy?
        Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

        Comment


        • #19
          Re: Foto+Naamsvermelding ... of hoe in een lastig parket komen

          eind goed al goed.
          Blijkt dat ze dan toch correct gereageerd hebben bij die stoute website.

          Comment


          • #20
            Re: Foto+Naamsvermelding ... of hoe in een lastig parket komen

            Oorspronkelijk geplaatst door k@rel Bekijk bericht
            Ik vind het, in tegenstelling tot sommigen hier, wel een zinvol topic.
            Het lijkt allemaal zo onschuldig: foto mag gepubliceerd worden voor niet-commerciële doeleinden onder voorwaarde van (o.a.) naamsvermelding.
            Carola wijst ons erop dat dit ook vervelende gevolgen kan hebben, waarvoor dank

            Er was volgens mij dus geen sprake van hulp zoeken, of aandacht trekken of melken zo, wie dit zo ervaren heeft, heeft dit topic volgens mij met een verkeerde bril gelezen.

            Stel: ik werk bij, ik noem maar iets, de NMBS en ga in mijn vrije tijd wat fotootjes trekken van het Centraal Station in Antwerpen en plaats die foto's op mijn site. Een of andere organisatie gebruikt deze deze foto's achteraf met mijn naamsvermelding bij een artikel dat het heel project afkeurt als grootheidswaanzin van de NMBS. Lijkt mij vervelend.

            Nu, alleszins blij dat jouw probleem opgelost is

            Groetjes
            K@rel
            Je hebt het helemaal begrepen!
            (Ik had trouwens al "actie" ondernomen voor ik het item hier neerschreef, nog diezelfde dag was het gelukkig verwijderd. Neemt niet weg dat het daar meer dan twee maand heeft gestaan ... je kan dan maar hopen dat niet te veel "bekenden" het daar hebben opgepikt en dat het je geen opdrachten kost in de toekomst! )

            Comment


            • #21
              Re: Foto+Naamsvermelding ... of hoe in een lastig parket komen

              aan die "cc" zijn uiteraard wat risico's verbonden, maar ook zonder "cc" heb je die risico's.
              lees maar na op BD hier, hoeveel er zich "gedupeerd" voelen als hun foto onrechtmatig gebruikt wordt (met of zonder toestemming).
              iedereen het recht geven op publicatie (onder cc: by-nc-nd) laat alvast mwat meer toe, en als men het volgt, zit je goed.
              risico is natuurlijk dat het werk ook gebruikt kan worden door instanties, organisaties of andere waar je het gebruik liever niet aan toestaat.
              dan kun je beter geen cc gebruiken. want een gewone "c" laat geen enkele publicatie toe zonder toestemming.

              voor de duidelijkheid: er zijn verschillende "cc" varianten, waaronder de voor fotografie meest voorkomende "by-nc-nd",
              maar voor muziek meer voorkomend de "by". andere varianten kun je HIER vinden.

              grtz,
              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #22
                Re: Foto+Naamsvermelding ... of hoe in een lastig parket komen

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                dat doet me deugd.
                (maar tis naamvermelding)
                grt,bouk.
                Beste Bouk,

                Volgens het Groene boekje is het dus wel degelijk "naamsvermelding" .

                Mvg.
                Robert
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • #23
                  Re: Foto+Naamsvermelding ... of hoe in een lastig parket komen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Beste Bouk,

                  Volgens het Groene boekje is het dus wel degelijk "naamsvermelding"
                  hangt helemaal af in welke context het woord gebruikt wordt.
                  maar das weer een heel andere discussie.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: Foto+Naamsvermelding ... of hoe in een lastig parket komen

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    hangt helemaal af in welke context het woord gebruikt wordt.
                    maar das weer een heel andere discussie.
                    grt,bouk.
                    MS Word, de spelling, reclameert niet bij naamsvermelding
                    De controleur van Firefox ook niet.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #25
                      Re: Foto+Naamsvermelding ... of hoe in een lastig parket komen

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      hangt helemaal af in welke context het woord gebruikt wordt.
                      maar das weer een heel andere discussie.
                      grt,bouk.
                      De context? Leg me dat eens uit. Ben altijd bereid iets bij te leren. Mag zelfs via PM.

                      Mvg.
                      Robert
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                      Comment


                      • #26
                        Re: Foto+Naamsvermelding ... of hoe in een lastig parket komen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                        En wat mijn posts betreft, waar heb ik U om raad gevraagd?
                        Waar heb ik u gevraagd mijn reactie te lezen?

                        Nogal flauw hé ... iets posten in een openbaar forum en geen reacties verwachten.

                        PS Ik heb ondertussen maar een typfoutje verbeterd in de vorige reactie.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Foto+Naamsvermelding ... of hoe in een lastig parket komen

                          Oorspronkelijk geplaatst door k@rel Bekijk bericht
                          Ik vind het, in tegenstelling tot sommigen hier, wel een zinvol topic.
                          Mensen waarschuwen, daar is niets verkeerd aan maar het topic begint eerder met kritiek op een senioren-blog, hun standpunt en het door hun gebruik van een foto.
                          Het eigenlijke probleempje (dat er uiteindelijk geen was) komt maar in mindere mate aan de beurt.
                          Hetgeen meer en meer gebeurt is dat mensen of organisaties in meer of mindere mate door het slijk gehaald worden voor een kleinigheid dat onderling kan geregeld worden.
                          Het is gewoon de moderne trend aan het worden, eerst in het openbaar wat kelen en dan zien of het opgelost kan worden.
                          Er wordt verweten dat deze xyz mensen en instellingen in het discrediet wil brengen maar op hetzelfde moment is men met hetzelfde bezig.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Foto+Naamsvermelding ... of hoe in een lastig parket komen

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Mensen waarschuwen, daar is niets verkeerd aan maar het topic begint eerder met kritiek op een senioren-blog, hun standpunt en het door hun gebruik van een foto.
                            Het eigenlijke probleempje (dat er uiteindelijk geen was) komt maar in mindere mate aan de beurt.
                            Hetgeen meer en meer gebeurt is dat mensen of organisaties in meer of mindere mate door het slijk gehaald worden voor een kleinigheid dat onderling kan geregeld worden.
                            Het is gewoon de moderne trend aan het worden, eerst in het openbaar wat kelen en dan zien of het opgelost kan worden.
                            Er wordt verweten dat deze xyz mensen en instellingen in het discrediet wil brengen maar op hetzelfde moment is men met hetzelfde bezig.
                            In tegenstelling tot wat U hier nu probeert te suggereren heb ik niemand door het slijk gehaald of in diskrediet gebracht vermits ik geen namen heb genoemd (buiten de algemene vermelding dat het een "senioren-blog" betrof). Dat laatste was in mijn ogen wel relevant omdat ze geld aan de bezoekers vroegen om de site te onderhouden ... terwijl senioren-blog GRATIS is!
                            Tenzij U de persoon achter de weblog bent (wat ik niet vermoed want die persoon was vriendelijker en beleefder), heb ik U niets in de weg gelegd. Uw telkens weerkerende persoonlijke aanvallen zijn dan ook zeer ongepast.

                            Van mij mag hier een slotje op, vermits dit goed bedoelde draadje blijkbaar een ideologisch kantje aan het krijgen is!
                            Voor wie het tot nut is ... google bij tijd en wijle eens op "eigen naam", het kan (misschien) problemen voorkomen!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Foto+Naamsvermelding ... of hoe in een lastig parket komen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                              Uw telkens weerkerende persoonlijke aanvallen zijn dan ook zeer ongepast.
                              Als je altijd alles persoonlijk gaat nemen wat op een forum gepost wordt, dan beklaag ik u ten zeerste hoor ... het geeft eerder weer hoe uw manier van denken is ... precies altijd negatief en in alles een punt zoeken.
                              Probeer maar eens op een eerlijke manier aan te halen waar u "persoonlijk" aangevallen wordt in mijn reactie!
                              Van mij mag hier een slotje op, vermits dit goed bedoelde draadje blijkbaar een ideologisch kantje aan het krijgen is!
                              Da's ook weer een trend ... topic niet naar de goesting, slotje op en een ander moet zwijgen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Foto+Naamsvermelding ... of hoe in een lastig parket komen

                                ach ach ach ... hoe zielig allemaal.
                                't is een mooie dag voor fotografie, hup ermee!

                                mm
                                ∏__|_ ∏__|_
                                "no rules, great shots"
                                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                                Comment

                                Working...
                                X