Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
En het ergste is niet voor jezelf, die keuze maak je uiteindelijk ook zelf, maar voor anderen. Door geen AV te gebruiken help je zelf mee je kennissen aan te vallen met van alle rotzooi en ze een hoop spam te bezorgen zonder je het beseft.
En het ergste is niet voor jezelf, die keuze maak je uiteindelijk ook zelf, maar voor anderen. Door geen AV te gebruiken help je zelf mee je kennissen aan te vallen met van alle rotzooi en ze een hoop spam te bezorgen zonder je het beseft.
Bwoah, valt wel mee eigenlijk. Kan me de tijd niet herinneren dat mijn A-virus nog een melding heeft gegeven.
Bij mails en dergelijke ben je zelf verantwoordelijk voor de besmetting. Ik heb het draaien omdat ik bij verschillende klanten geen risico's wil/mag/kan nemen.
Maar het zou er hier evengoed vanaf mogen hoor.
ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Bwoah, valt wel mee eigenlijk. Kan me de tijd niet herinneren dat mijn A-virus nog een melding heeft gegeven.
Omdat je geen meldingen krijgt van alles wat standaard geklokkeerd wordt en dus niet eens op uw pc geraakt is?
Bij mails en dergelijke ben je zelf verantwoordelijk voor de besmetting.
Sorry maar daar heb je het toch even fout ... allé, eerder onvolledig.
Als uw pc geen AV heeft en een spyware of virus komt op uw pc te staan dan kan deze heel uw adresboek van uw mail gebruiken om anderen ongevraagde mails te sturen, uw kennissen krijgen dan dankzij u misschien honderden of duizenden spams te verwerken.
De meeste spams ontstaan zo, niet omdat jij zelf ergens je mailadres opgegeven hebt maar omdat een van uw kennissen hun pc besmet is en daar de gegevens verkregen werden. U hiertegen niet "proberen" te beveiligen is wat onverantwoord.
Dave, en wat doe dan je met je mails?
Daar zit toch het grootste risico in want zelfs in mails van vrienden kan een beestje schuilen.
M'n persoonlijke mail staat op het Google Apps platform, en m'n werkmail staat op m'n Exchange Server. Die eerste past zelf wel filtering toe, die tweede laat vele gevaarlijke aanhangsels gewoon niet toe.
Ik ben blij dat je zo bezorgd bent, maar ik kan je geruststellen: ik heb in al die jaren geen virus meer gehad, noch ontvangen, noch opengemaakt, noch een melding gekregen van een collega of een kennis dat er iets niet pluis was met m'n mail.
M'n persoonlijke mail staat op het Google Apps platform, en m'n werkmail staat op m'n Exchange Server. Die eerste past zelf wel filtering toe, die tweede laat vele gevaarlijke aanhangsels gewoon niet toe.
Ik ben blij dat je zo bezorgd bent, maar ik kan je geruststellen: ik heb in al die jaren geen virus meer gehad, noch ontvangen, noch opengemaakt, noch een melding gekregen van een collega of een kennis dat er iets niet pluis was met m'n mail.
IK heb ook al maanden geen virusscannermeer omdat ik mijn mails via Webmail van Telenet lees.En de rest van die bull dat moet ik niet hebben..Msn gebruik ik zelden of nooit meer.En de rest moeten ze maar naar mijn Hotmail Box turen waar ik ze dadelijk verwijs naar de prullenbak.
De enige site waar ik op zit is BD dus nog big deal.....Dus zijn stel ik verantwoordelijk als er iets gebeurd op mijn pc...
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
IK heb ook al maanden geen virusscannermeer omdat ik mijn mails via Webmail van Telenet lees.En de rest van die bull dat moet ik niet hebben..Msn gebruik ik zelden of nooit meer.En de rest moeten ze maar naar mijn Hotmail Box turen waar ik ze dadelijk verwijs naar de prullenbak.
De enige site waar ik op zit is BD dus nog big deal.....Dus zijn stel ik verantwoordelijk als er iets gebeurd op mijn pc...
En dacht je nu dat die brol alleen op je pc komt als je op bepaalde websites gaat of bepaalde mails opent? Uw pc aan zetten en verbinden met internet is al genoeg.
Als een collega of kennis honderden spams krijgt door uw fout (om maar een voorbeeld te geven), dan zal zowel hij als jij nooit weten dat het door een besmetting op uw pc is dat ze zijn emailadres hebben.
Van uw pc kopiëren ze het adresboek en dan beginnen ze honderden mails te sturen komende van telkens een ander emailadres dat vooral niet eens bestaat.
Dat je geen virus meer gehad hebt in al die jaren, hoe kan jij dat dan weten voortgaand op onderstaande?
Ik gebruik al een jaar of zes niets meer.
Nu sluit een AV ook alles niet uit maar het belet toch de meest voorkomende besmettingen.
Omdat ik toch wel iets meer kaas gegeten heb van die dingen dan dat jij je kan voorstellen, blijkbaar.
Ik weet wat ik doe. Ik heb u daar niet voor nodig.
Dave
Het zal dan toch slechte kaas geweest zijn hoor!
Redelijk hoge dunk van jezelf blijkbaar ... miljoenen mensen doen er alles aan om spyware en virussen te beletten. De beste IT-ers en ontwikkelaars ter wereld gebruiken daarbij een AV maar alleen jij weet hoe dit te doen zonder ... jij kan stinkend rijk worden als je wil!
Ik weet ook heel goed wat ik doe maar niet altijd wat mijn pc zou willen doen buiten mijn wil om ... pc staat ook al eens aan als ik niet achter mijn scherm zit en wat er dan gebeurt, daar kan ik niet veel aan beletten op dat moment.
Elke dag maken ze lekken in software en nieuwe aanvallen bekend die zelfs de meest beveiligde netwerken plat krijgen ... maar jou overkomt dit blijkbaar nooit.
Een AV is ook geen 100% zekerheid en veel ligt inderdaad bij uzelf maar heel veel ook aan anderen.
U doet met uw pc wat u wil natuurlijk maar beweren dat je geen virussen of spyware hebt omdat je weet wat je doet is de grootste onzin, sorry maar het is zo!
Dit wil niet zeggen dat u daarvoor geen goede kennis heeft, dat is een heel andere zaak en betwijfel ik ook niet.
Maar hier gaat het om Windows 7, een product in ontwikkeling ... jij kent dat al 100%?
Niemand kan garanderen dat zijn pc 100% ok is zelfs met AV, tenzij je hem nooit aan zet.
Het zal dan toch slechte kaas geweest zijn hoor!
Redelijk hoge dunk van jezelf blijkbaar ... miljoenen mensen doen er alles aan om spyware en virussen te beletten. De beste IT-ers en ontwikkelaars ter wereld gebruiken daarbij een AV maar alleen jij weet hoe dit te doen zonder ... jij kan stinkend rijk worden als je wil!
Misschien gebruikt hij wel Pegasus als mailclient? Is omzeggens "virusproof".
Jammer dat de verdere ontwikkeling ervan gevaar loopt.
Comment