Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dagje vissen met randanimatie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dagje vissen met randanimatie

Hallo,

M'n zoon van 11 heeft zich sinds een paar weken een nieuwe hobby eigen gemaakt: het vissen. Hij is er heel fanatiek mee bezig en da vind ik super van hem! Ik zie bij hem dezelfde passie voor het vissen als ik voor de fotografie heb.

Nu, ik heb hem een paar weken geleden beloofd om een dagje te gaan vissen, samen met mij en m'n vriendin. Graag had ik dat willen doen in een "rijke" visvijver/rivier in een mooie natuur-omgeving, waar hij redelijk veel kans heeft om vangst te hebben.
    De natuur is mooi meegenomen voor mij om een paar prachtplaatjes te proberen shooten, en m'n vriendin houdt er enorm van om te picknicken met een goed boek erbij. (Ik geloof wel dat jullie het plaatje kunnen voorstellen, he?)

Ik heb daarbij een paar vraagjes (en aan gezien hier volgens mij een hele hoop natuurliefhebbers zijn, denk ik wel de juiste groep aangesproken te hebben)

1) Welke visvergunning heeft m'n zoon nodig, rekening houdende dat hij pas 11 is, heeft hij er wel überhaupt één nodig? (Ik zou niet willen dat we een uur of twee rijden, om dan te constateren dat hij niet mag vissen zonder enige vergunning)
    2) Welke mooie locatie zou u suggereren?
    3) Welke tips hebben jullie eventueel nog ivm het vissen op zich (aangezien m'n zoon er nog maar recentelijk mee bezig is?)

Alvast bedankt voor het bekijken van deze post, graag zou ik zo spoedig mogelijk nuttige tips vergaren!

In mijn omgeving (Knokke-Heist) zijn er wel een paar locaties (zoals Damse Vaart, de Palingpot, locale visvijver,...) maar dat zijn niet echt locaties om er een daguitstapje van te maken.

Groeten
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Re: Dagje vissen met randanimatie

Mijn vader zaliger viste ook. Die deed dat met Frolic en ik en mijn zus maar lachen." Hij zal nog eens een hond vangen" was onze slagzin toen hij daarover begon. Hij ging vissen aan de watersportbaan (niet een plekje om te gaan picknicken) en
    aan de blaarmeesen http://www.gent.be/blaarmeersen of http://www.gent.be/eCache/BMR/1/46/369.html

Veel volk ' je hebt er een strand maar in de zomer kan dit wel leuk zijn, je hebt een afgebakend zwemgedeelte. In de buurt heb je een natuurgebied http://www.gent.be/bourgoyen-ossemeersen

Je zoon hoeft geen vergunning maar moet dan vergezeld zijn van iemand die dit wel heeft als ik het goed gelezen heb
    Last edited by Fabbe; 19 juli 2009, 12:36.

Comment

@ Fabbe:
      Alvast bedankt voor de links en uw uitleg! Ik heb alweer een heel stuk bijgeleerd en er staat zeer nuttige info in. Het zijn zaken die een hengelaar zeer zeker moet weten!
      Thanx!
      www.brunodyserinck.be

Comment

zeker dit eens bekijken,zitten prima tips tussen!
        http://www.vistips.nl/

is een mooie hobby,kan het weten!
        succes ermee!
        grts; M

Comment

Of kom eens naar

in Geraardsbergen

Comment

Denk een vergunning van de Belgische staat voldoet om op de Damse vaart te mogen vissen.
            Er zijn speciale vergunningen voor jongeren en deze kan je verkrijgen in het postkantoor bij U in de buurt.
            Als je op prive put wil vissen heb je een vergunning of toelating nodig voor op die put te vissen (wat gratis word gegeven aan de jeugd, hier bij ons in de buurt toch)
            Dus staatswater (vaart, kanalen, schelde leie enz...)enkel een Belgische vergunning nodig meer niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
              Denk een vergunning van de Belgische staat voldoet om op de Damse vaart te mogen vissen.
              Er zijn speciale vergunningen voor jongeren en deze kan je verkrijgen in het postkantoor bij U in de buurt.
              Als je op prive put wil vissen heb je een vergunning of toelating nodig voor op die put te vissen (wat gratis word gegeven aan de jeugd, hier bij ons in de buurt toch)
              Dus staatswater (vaart, kanalen, schelde leie enz...)enkel een Belgische vergunning nodig meer niet
              En waar kan je zo een "Belgische" vergunning krijgen?

Mvg.
              Robert
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                En waar kan je zo een "Belgische" vergunning krijgen?

Mvg.
                Robert
                In uw postkantoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                  In uw postkantoor
                  Volgens mij bestaat er geen Belgisch visverlof. Het visverlof wordt uitgereikt per gewest. Dwz het visverlof is enkel geldig voor het gewest waar het ook werd afgeleverd. Een visverlof afgeleverd in het Vlaams gewest is niet geldig in het Waals gewest of omgekeerd.

Mvg.
                  Robert
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Aan het water van het fort van Wommelgem zijn heel mooie kleine 'aanlegsteigers' gemaakt om te vissen. Zelf ben ik geen visser maar ik heb er wel al romantisch gepicnict. De natuur is mooi en rustig, en het fort zelf biedt mogelijk ook wel fotogenieke plekken, maar ik weet niet of dat altijd vrij toegankelijk is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                      Of kom eens naar

in Geraardsbergen
                      Het zal morgen een dagje vissen worden in Geraardsbergen!
                      Bedankt voor de waardevolle tip, Grupello!

Bedankt aan iedereen voor de waardevolle tips!!! Merci!
                      www.brunodyserinck.be

Comment

We zijn net terug van de visvijver van De Gavers. Het was super om er te vissen, uitstekende lokatie. Niet al te groot, maar wel gezellig.

M'n zoon heeft jammergenoeg geen beet gehad: de opzichter wist me te vertellen dat daags voordien zo'n 20-tal vissers serieus zitten voederen hebben, waardoor de beestjes niet echt honger meer hadden.

Nu, we hebben er een mooi dagje op zitten, en vind het tof dat de tip zo spoedig hier op dit forum kwam! Dikke merci!
                        www.brunodyserinck.be

Comment

Blij dat jullie een fijne dag aan de Gavers gehad hebben !

Comment

Working...
                          X