Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windows 7

Bonjour is een "service" van Apple die met QuickTime en iTunes wordt geinstalleerd.

Die heb je nodig om over je netwerk met je Apple computers, WiFi iPods en iTunes muurding te praten.

Dave
    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

Om verbinding te krijgen met Telenet moet ik toch ergens mijn login
      ingeven en het paswoord.
      Nog nooit een login moeten ingeven voor Telenet internet.

Uiteraard wel voor e-mail.
      Last edited by nete; 18 juli 2009, 21:46.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
        Bonjour is een "service" van Apple die met QuickTime en iTunes wordt geinstalleerd.

Die heb je nodig om over je netwerk met je Apple computers, WiFi iPods en iTunes muurding te praten.

Dave
        Juist Dave en he.... dat had ik al gevonden
        Verder heb ik geen Apple, iPod of iTunes.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Nog nooit een login moeten ingeven voor Telenet internet.

Uiteraard wel voor e-mail.
          Ja idd., dat is ook waar nete.
          Ik herinner mij dit ook niet meer hoe dat was bij XP of Vista
          maar ik dacht dat dit allemaal zonder tussenkomst (van mij dus) ging.
          Doe je niet elke dag he. Eén keer bij de installatie van het OS.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Er is wel een duidelijk verschil tussen telenet en ADSL.

Bij ADSL moet je een verbinding maken. Vroeger was dat via PPPoE (maar mijn ADSL-tijd is al enkele jaren oud, ik veronderstel dat dat nog zo is). Je hebt dus (net als bij een analoge modem) een verbindsicoontje waar je login en paswoord ingeeft. Werk je via een router, dan moet je daar dus zo'n verbinding in definiëren met login en paswoord.

Telenet werkt anders. Daar hoef je inderdaad geen login of paswoord in te geven, en ook geen verbinding te maken.
            Normaal hoef je enkel je netwerkinstellingen op automatisch te zetten, en het zou moeten werken. Heb je geen router dan krijg je een IP van Telenet, heb je wel een router (en de DHCP-server van je router werkt), dan krijg je een IP van je router...

PS : nu weet ik toch weer waarom ik geen I-pod of I-tunes gebruik ...
            Groeten,

Polleke

Comment

Juist Dave en he.... dat had ik al gevonden
              Verder heb ik geen Apple, iPod of iTunes.
              RE: Bonjour .. Theokus .. ik had die brol ook plots ergens mee binnengesleept maar ik houd mijn systemen met arendsogen inde gaten ..
              als dit je kan helpen ..

"Adobe newest Creative Suite 3 installs Apple’s Bonjour service even if you don’t install Version Cue. Its main goal is to provide zero-configuration connectivity between Version Cue server and the suite’s applications.

When installed by Creative Suite 3 applications, the name used by Bonjour for Windows in the services control panel is:

##Id_String2.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762# #

If you are using Version Cue, you can correct the service name just by running two commands at a run prompt box (Start - Run):

* “C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe” -remove
              * “C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe” -install

The service will now be displayed with the correct name in the Services control panel.

But if you don’t need it, you can get rid of it easily. Just follow this simple steps:

* Open a Windows Run prompt box (Start - Run) and type the following command: “C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe” -remove
              * Navigate to the following folder in Windows Explorer: C:\Program Files\Bonjour
              * Rename the mdnsNSP.dll file in that folder to mdnsNSP.old
              * Restart your computer
              * Delete the the Program Files\Bonjour folder

Note: Please take into account that if you are running Windows in other language, the path to Program Files maybe different.

Also remember that if the path to the file contains spaces, you need to enclose the command in ” “, or double quotes. Just as it is shown above.

..."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                RE: Bonjour .. Theokus .. ik had die brol ook plots ergens mee binnengesleept maar ik houd mijn systemen met arendsogen inde gaten ..
                als dit je kan helpen ..

"Adobe newest Creative Suite 3 installs Apple’s Bonjour service even if you don’t install Version Cue. Its main goal is to provide zero-configuration connectivity between Version Cue server and the suite’s applications.

When installed by Creative Suite 3 applications, the name used by Bonjour for Windows in the services control panel is:

##Id_String2.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762# #

If you are using Version Cue, you can correct the service name just by running two commands at a run prompt box (Start - Run):

* “C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe” -remove
                * “C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe” -install

The service will now be displayed with the correct name in the Services control panel.

But if you don’t need it, you can get rid of it easily. Just follow this simple steps:

* Open a Windows Run prompt box (Start - Run) and type the following command: “C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe” -remove
                * Navigate to the following folder in Windows Explorer: C:\Program Files\Bonjour
                * Rename the mdnsNSP.dll file in that folder to mdnsNSP.old
                * Restart your computer
                * Delete the the Program Files\Bonjour folder

Note: Please take into account that if you are running Windows in other language, the path to Program Files maybe different.

Also remember that if the path to the file contains spaces, you need to enclose the command in ” “, or double quotes. Just as it is shown above.

..."

Jaja, inderdaad
                Die string heb ik op disable staan nu he.
                En die komt van of via CS3.
                En de bonjour-folder kan je niet wissen MAAR wellicht wel zoals je hier aangeeft.

Plus ik was ook mis met de veronderstelling dat het een bug van Win7 was....
                Maar toch.... CS3 draait hier ook in Vista en XP Pro zonder problemen.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

wel onder XP heb ik er die toch compleet uitge"bonjour"d

Comment

wel onder XP heb ik er die toch compleet uitge"bonjour"d
                    Hahaha.
                    Ik ga dat ook doen.

Allee dan, met verkrachte eend** euh vereende krachten dus hebben dit probleempje
                    toch min of meer kunnen oplossen
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

• Re: Windows 7

Ik heb verbinding.
                      Dit is de oplossing:
                      .../...
                      Het heeft te maken met dat "bonjour-ding" in Win7.
                      Bedankt Theo ... gelukkig had ik dit topic gelezen met uw oplossing.
                      Daarstraks pc gestart en geen internet, zelfde fout als jij en zelfde rare netwerkverbindigen.
                      Heb er dat spel direct uitgebonjourd en het was opgelost, wel gewoon via programma's toevoegen/verwijderen => bonjour => uninstall.
                      Dit onder Vista en met iTunes geïnstalleerd waarvan net gisteren een update binnengekomen was.
                      Uw probleem heeft mij enige tijd zoekwerk gespaard ... bedankt voor uw medewerking Theo en dit zonder uw medeweten.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Bedankt Theo ... gelukkig had ik dit topic gelezen met uw oplossing.
                        Daarstraks pc gestart en geen internet, zelfde fout als jij en zelfde rare netwerkverbindigen.
                        Heb er dat spel direct uitgebonjourd en het was opgelost, wel gewoon via programma's toevoegen/verwijderen => bonjour => uninstall.
                        Dit onder Vista en met iTunes geïnstalleerd waarvan net gisteren een update binnengekomen was.
                        Uw probleem heeft mij enige tijd zoekwerk gespaard ... bedankt voor uw medewerking Theo en dit zonder uw medeweten.
                        Aaha, ik wist idd. niet dat Vista ook daar last van heeft.

Maar die staat niet bij de programma's in Win7.
                        Gene bonjour te zien daar.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Mijn Vista ultimate geupdated naar Win 7 (ultimate zegt hij) zonder problemen .. tenminste ik had eerst stomweg de 64bit versie aan de haak .. stomweg een internet link gevolgd voor de download en niet opgelet. daarna de 32bit gedl'd heeft toch wat geduurd voor alles er door was ... werkt heel behoorlijk moet ik zeggen, nu maar op expeditie om te zien hoe eea toch "anders" is .. heeft trouwens al een ganse zwik "auto-updates" gedaan via 't net ..

BTW welke AV/FW gebruiken jullie met W7 ? niets?

Comment

Mijn Vista ultimate geupdated naar Win 7 (ultimate zegt hij) zonder problemen .. tenminste ik had eerst stomweg de 64bit versie aan de haak .. stomweg een internet link gevolgd voor de download en niet opgelet. daarna de 32bit gedl'd heeft toch wat geduurd voor alles er door was ... werkt heel behoorlijk moet ik zeggen, nu maar op expeditie om te zien hoe eea toch "anders" is .. heeft trouwens al een ganse zwik "auto-updates" gedaan via 't net ..

Hier draait Win7 op 64 bit met AVG.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Bij mij gewoon kaspersky AV zonder de minste probs.
                              PS: onder Win 64bit
                              Last edited by Red Falcon; 22 juli 2009, 02:33.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Hier Avast zonder problemen op de 32 bit versie.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                                X