Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shoot & off-topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Shoot & off-topic

Om even niet in het topic van de Shoot challenge te reageren zoals Bouk zal ik deze chit chat maar hier neerpennen.
    De reactie van Bouk kan ik wel best verstaan maar ik snap niet over welke rommel hij het heeft want hij is de enige dat daar off-topic reageert.
    Bouk, als iedereen zoals jij even gaat proberen of je wel off-topic kan posten dan wordt het overal een rommeltje. Er wordt af en toe ook eens wat op de goede wil van de mensen gerekend en dat begin je door zelf het voorbeeld te geven!
    Of is het jou dan toch enkel te doen om het meest aantal reacties te hebben? Uw record zal nooit iemand breken, je mag er zelfs gerust enkele jaartjes tussenuit.
    Het is als in het verkeer, je wordt verondersteld alles volgens de regeltjes te doen maar je kan het ook verkeerd doen ... de kans dat dit anderen gaat irriteren is dan echter wel bestaande.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Re: Shoot & off-topic

Misschien is hij een beetje in de war met de BD-Challenge en de Shoot-Challenge.

De beoordeling in de Shoot-Challenge wordt enkel gedaan door medewerkers van Shoot.
    (niet door BD-mensen)
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

ben niet in de war hoor, alleen ik begrijp het niet meer.
      SHOOT Challenge.
      SHOOT Het Oordeel van.
      SHOOT Discussie.
      waar moet je wat plaatsen.
      neem nou; Het oordeel van, daar is het toch niet logisch dat een ieder daar een reactie kan plaatsen op een foto, als er duidelijk staat, dat een professioneel fotograaf(neem aan van SHOOT) dat gaat doen.
      nee ik vind het forumonderdeel Shoot niet duidelijk.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        ben niet in de war hoor, alleen ik begrijp het niet meer.
        SHOOT Challenge.
        SHOOT Het Oordeel van.
        SHOOT Discussie.
        waar moet je wat plaatsen.
        neem nou; Het oordeel van, daar is het toch niet logisch dat een ieder daar een reactie kan plaatsen op een foto, als er duidelijk staat, dat een professioneel fotograaf(neem aan van SHOOT) dat gaat doen.
        nee ik vind het forumonderdeel Shoot niet duidelijk.
        grt,bouk.
        shoot challenge: daar reageer je per afl van shoot door je inzending te posten als een reactie, niet steeds een nieuw topic te starten en is ook niet bedoeld om door anderen commentaar te krijgen. (dus niet zoals de BD-challenge)
        shoot het oordeel van: daar start je een discussie door een foto te posten die door de shootfotograferen en redactieleden (en ook bd leden) wat extra feedback kan krijgen.
        shoot discussie: discussies starten en reageren omtrent artikels in shoot
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          shoot challenge: daar reageer je per afl van shoot door je inzending te posten als een reactie, niet steeds een nieuw topic te starten en is ook niet bedoeld om door anderen commentaar te krijgen. (dus niet zoals de BD-challenge)
          shoot het oordeel van: daar start je een discussie door een foto te posten die door de shootfotograferen en redactieleden (en ook bd leden) wat extra feedback kan krijgen.
          shoot discussie: discussies starten en reageren omtrent artikels in shoot
          * is niet overal duidelijk devid.
          ** hier vermeld je het maar in het forum niet.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
            [U]
            en dat lees ik dus nergens,(en ook BD leden) vandaar de verwarring.
            grt bouk.

(Of is het jou dan toch enkel te doen om het meest aantal reacties te hebben? Uw record zal nooit iemand breken, je mag er zelfs gerust enkele jaartjes tussenuit.)
            belachelijke en ondoordachte reactie reactie.
            grt,bouk.

Comment

neem nou; Het oordeel van, daar is het toch niet logisch dat een ieder daar een reactie kan plaatsen op een foto
              Sticky niet duidelijk genoeg?

Per publicatie zal de redactie van Shoot een topic starten, de leden kunnen enkel in een topic reageren (zelf geen starten). Bedoeling is dat je dan enkel een foto post, geen commentaar. We rekenen hier ook een beetje op jullie medewerking en goodwill en vragen om geen commentaren te posten.

Bij deze heb ik in de Shoot fora de off-topic berichten verwijderd.

Comment

Ik kan Bouk wel enigzins volgen. Zoals ik het heb begrepen is het de bedoeling dat je in de reubrieken "Shoot Challange" en "Shoot het oordeel van" enkel foto's plaatst, hetzij om aan de challenge deel te nemen, hetzij om het oordeel over je foto te vragen aan een "pro".
                De "sticky's" hierover zijn m.i. redelijk duidelijk.

Maar hoe kan je vermijden dat er tussen de foto's door "off topic" commentaar geleverd wordt door andere BD'ers. (Hiervoor blijven m.i. immers de fora in "fotohoek" en in het bijzonder de subfora "fotobeoordeling" aangewezen; op dat punt lijkt mij niets gewijzigd. Discussies over het fotoblad en zijn inhoud kunnen dan weer in Shoot Discussie).

Ik vrees dat het technisch moelijk haalbaar is om in de hierboven vermelde "shoot fora" enkel toe te laten om berichten te plaatsen met een foto en ze te sluiten voor commentaar.
                We zullen hier inderdaad, zoals VerSeg ook aanhaalt, toch wat moeten rekenen op de discipline van de mede- BD'ers.

ALs het nieuwe er wat vanaf is en iedereen het zowat door heeft zal dat vermoedlijk wel "loslopen". Intussen zou ik er geen probleem mee hebben dat de mods eventuele "of topic" commentaren uit deze twee "subfora" zouden verwijderen of verplaatsen.

Jan

Edit: James71 was me blijkbaar net voor en is blijkbaar "helderziend" vermits hij op het ogenblik dat ik mijn suggestie neerpende, deze reeds uitvoerde
                Last edited by akkerjan; 22 april 2009, 12:09. Reden: Aanvulling na reactie James71
                Jan Akkermans
                (BD1097BE)
                Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                  Sticky niet duidelijk genoeg?

Per publicatie zal de redactie van Shoot een topic starten, de leden kunnen enkel in een topic reageren (zelf geen starten). Bedoeling is dat je dan enkel een foto post, geen commentaar. We rekenen hier ook een beetje op jullie medewerking en goodwill en vragen om geen commentaren te posten.

Bij deze heb ik in de Shoot fora de off-topic berichten verwijderd.
                  OK ik geef het op hoor, snap er niets meer van.
                  vind SHOOT een goed blad en daar houd het dan ook voor mij mee op.(ook dit topic trouwens)
                  grt,bouk.

Comment

(Of is het jou dan toch enkel te doen om het meest aantal reacties te hebben? Uw record zal nooit iemand breken, je mag er zelfs gerust enkele jaartjes tussenuit.)
                    grt,bouk.
                    Maar die conclusie van Verseg, daar ga je toch niet gauw een spelt tussenkrijgen, vermoed ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
                      Intussen zou ik er geen probleem mee hebben dat de mods eventuele "of topic" commentaren uit deze twee "subfora" zouden verwijderen of verplaatsen.

Jan

Edit: James71 was me blijkbaar net voor en is blijkbaar "helderziend" vermits hij op het ogenblik dat ik mijn suggestie neerpende, deze reeds uitvoerde
                      Soms ken ik m'n eigen snelheid niet
                      Even ter verduidelijking, mijn actie was niet kwaad bedoeld, we weten ook wel dat het voor iedereen even wennen is. Zullen er ten gepasten tijde eens met de borstel door gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
                        Ik kan Bouk wel enigzins volgen. Zoals ik het heb begrepen is het de bedoeling dat je in de reubrieken "Shoot Challange" en "Shoot het oordeel van" enkel foto's plaatst, hetzij om aan de challenge deel te nemen, hetzij om het oordeel over je foto te vragen aan een "pro".
                        De "sticky's" hierover zijn m.i. redelijk duidelijk.

Maar hoe kan je vermijden dat er tussen de foto's door "off topic" commentaar geleverd wordt door andere BD'ers. (Hiervoor blijven m.i. immers de fora in "fotohoek" en in het bijzonder de subfora "fotobeoordeling" aangewezen; op dat punt lijkt mij niets gewijzigd. Discussies over het fotoblad en zijn inhoud kunnen dan weer in Shoot Discussie).

Ik vrees dat het technisch moelijk haalbaar is om in de hierboven vermelde "shoot fora" enkel toe te laten om berichten te plaatsen met een foto en ze te sluiten voor commentaar.
                        We zullen hier inderdaad, zoals VerSeg ook aanhaalt, toch wat moeten rekenen op de discipline van de mede- BD'ers.

ALs het nieuwe er wat vanaf is en iedereen het zowat door heeft zal dat vermoedlijk wel "loslopen". Intussen zou ik er geen probleem mee hebben dat de mods eventuele "of topic" commentaren uit deze twee "subfora" zouden verwijderen of verplaatsen.

Jan

There is a lot of shooting going on here
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Het belachelijke is in elk topic ondoordacht iets te typen ... als je er maar tussen staat!
                          Leg nu zelf uit wat uw off-topic reactie in de betreffende post daar opgebracht heeft buiten een extra puntje op je teller.
                          Je kon het toch evengoed hier (of elders) aangekaart hebben zonder het betreffende topic zelf om zeep te helpen?
                          Is het normaal dat je daar kan reageren? Is het normaal dat je reageert als je weet dat je dat niet moet doen? Wat is er nu fout?

Je laat zelf verstaan met je reactie dat je het niet normaal vindt dat mensen daar kunnen reageren maar je begint als eerste met er een off-topic reactie te plaatsen i.p.v. een foto. Toch de grootste contradictie die er mogelijk is ... of niet?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Dat is toch geen contradictie? Dat is de daad bij het woord voegen, de tering naar de nering zetten, een case onderbouwen, etc.

Bouk, je had een punt hoor

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                              Dat is toch geen contradictie? Dat is de daad bij het woord voegen, de tering naar de nering zetten, een case onderbouwen, etc.
                              Morgen zal ik mij wat bezig houden op het gedeelte "aangeboden" ... ik zal lukraak enkele tientallen personen contacteren met een vals bod op hun verkoop ... zo kan ik nadien lekker komen schrijven dat het mogelijk is mensen te bedotten.
                              Maar volgens u doe ik dan een goede zaak want ik heb dan daad bij het woord gevoegd en het nodige bewijs geleverd.
                              Mocht Bouk niets in dat topic geschreven hebben, dan had hij ook een "goede" daad gedaan door te bewijzen dat je ook correct kan zijn en niets posten waar het niet moet.
                              Het is als door het rood rijden en dan tegen de rechter uitleggen "ik wil ondersteunen wat ik denk van rode lichten, je kan gewoon doorrijden".
                              Maar het doet er niet meer toe ... jullie doen maar.
                              Last edited by VerSeg; 23 april 2009, 03:25.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X