Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weekje Zuid Engeland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Weekje Zuid Engeland

van 20 tot 24 april gaan we enkele dagen naar Engeland.
    Alle info welkom,ik weet nog niet zeker waar we naar toe gaan.
    Ik heb Brighton en Kent in mijn gedachten,ook wel De kust rechts boven Londen zouden we eens willen gaan zien.
    Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
    schitterende maltwhisky op de kast

Re: Weekje Zuid Engeland

Stonehenge misschien.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Zuid-Engeland is de kuststreek met ergens halverwege the Isle of Wight.
      Veel historie en landschappen die de moeite zijn.
      Portland bijv. heeft veel historische achtergrond en mooie landschappen.
      Daar vind je oer-oude steengroeven en niet meer bestaande spoorlijnen.
      Die stenen werden en worden gebruikt over geheel Europa...

Pas op nu: die spoorlijnen zijn er niet meer, zijn nu fietspaden MAAR het uitzicht
      is buitengewoon.
      Je vind er oude vestingen uit de Victoriaanse tijd en zelfs nog wat zaken
      die dateren uit '40 - ' 45.
      Fleet is zo'n bijzonder plaatsje.
      Je kan in de buurt duiken naar de HMS Hood, een groot slagschip...
      Ik geef toe dat ik iets afbuig naar het westen

Gebruik Google Earth een keertje en zoek of bekijk eens een paar plaatsen.
      Staan daar veel foto's online.
      Je zou ginds een paar goede gidsen moeten hebben
      Anders loop je verloren of mis je veel.
      Zelf zou ik ook niet vies zijn van een museumbezoek, zo leer je wel op korte tijd.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
        van 20 tot 24 april gaan we enkele dagen naar Engeland.
        Alle info welkom,ik weet nog niet zeker waar we naar toe gaan.
        Ik heb Brighton en Kent in mijn gedachten,ook wel De kust rechts boven Londen zouden we eens willen gaan zien.
        ga je met de auto, of ben je afhankelijk van het openbaar vervoer?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

We gaan met eigen vervoer.

Comment

We gaan met eigen vervoer.
            dan zou ik zo Zuidelijk mogenlijk gaan, er loopt een leuke weg langs de hele Zuidkust tot in Cornwall, kom je lang allemaal prachtige plaatsjes en de natuur is daar prachtig.
            heb het 5 jaar achtereen gedaan.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Cornwall is idd prachtig!!
              HEbben we lang geleden al gedaan,maar voor dit jaar is dat wat ver.

Comment

Als je toch zou kiezen voor de regio Brighton én niet bang bent van een flinke wandeling, zou ik zeker de" Seven Sisters" meepikken.
                Deze 7 kliffen liggen in het "Sussex Downs Area of Outstanding Natural Beauty (AONB)": die " of Outstanding Natural Beauty" is niet overdreven.
                Je volgt er, bovenop de kliffen een stuk van de South Downs tot aan Beachy Head. Schitterende vergezichten, overweldigende natuur , waarbij je je als mens heel klein voelt en blij bent dat je er mag van proeven.Ben er zelf al 2 keer geweest met het gezin en zou onmiddellijk teruggaan.
                Even "Seven Sisters" opzoeken in Google en je zal wel begrijpen wat ik bedoel. Hoop ik...
                www.petervdg.net/Portfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
                  Als je toch zou kiezen voor de regio Brighton én niet bang bent van een flinke wandeling, zou ik zeker de" Seven Sisters" meepikken.
                  Deze 7 kliffen liggen in het "Sussex Downs Area of Outstanding Natural Beauty (AONB)": die " of Outstanding Natural Beauty" is niet overdreven.
                  Je volgt er, bovenop de kliffen een stuk van de South Downs tot aan Beachy Head. Schitterende vergezichten, overweldigende natuur , waarbij je je als mens heel klein voelt en blij bent dat je er mag van proeven.Ben er zelf al 2 keer geweest met het gezin en zou onmiddellijk teruggaan.
                  Even "Seven Sisters" opzoeken in Google en je zal wel begrijpen wat ik bedoel. Hoop ik...
                  Perfecte tip!!!!
                  Dat gaan we zeker doen,bedankt!!

Comment

Heb al drie keer Zuid Engeland gedaan waarvan één keer met de fiets.
                    Brighton is niet interessant, dat is het Oostende van Engeland.
                    Ik stuur je een pm met meer info.

Comment

Verdorie,
                      zonet vernomen dat de bed & breakfast waar we verblijven geen Europees stopcontact heeft.
                      Hoe laat ik nu men batterij op van mijn Olympus?
                      Het is nu vrijdag en maandag vertrekken we,weinig tijd om het op te lossen.
                      Misschien ff langs de winkel een extra batterij kopen(als ze dat in huis hebben)

Comment

Brighton, Shoreham, Worthing, Eastbourne, Hastings.
                        The whole of the south coast is wonderful. A mix of Pebble beaches and sandy ones too.
                        The South Downs are amazing to walk over, I've been there many times to just walk and listen to the sound of silence.

Plug adaptor. You can pick those up at the ferry/train terminals.

damn, now I have the urge to go back.. I might just jump on the bike and whizz over there soon. I miss it.

Have a great stay!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                          Brighton, Shoreham, Worthing, Eastbourne, Hastings.
                          The whole of the south coast is wonderful. A mix of Pebble beaches and sandy ones too.
                          The South Downs are amazing to walk over, I've been there many times to just walk and listen to the sound of silence.

Plug adaptor. You can pick those up at the ferry/train terminals.

damn, now I have the urge to go back.. I might just jump on the bike and whizz over there soon. I miss it.

Have a great stay!
                          Thanks for the tourist information
                          en nu int Nederlands.
                          Als ik het goed begrijp kan ik een adaptor op de boot kopen?

Comment

Misschien ff langs de winkel een extra batterij kopen(als ze dat in huis hebben)
                            zo'n adaptor is een stuk goedkoper dan een extra batterij.
                            In een grote electriciteitszaak moet je die normaal vinden.

Comment

Verdorie,
                              zonet vernomen dat de bed & breakfast waar we verblijven geen Europees stopcontact heeft.
                              Hoe laat ik nu men batterij op van mijn Olympus?
                              Het is nu vrijdag en maandag vertrekken we,weinig tijd om het op te lossen.
                              Zoals gezegd: een adaptor kopen. Die zijn meestal universeel en kunnen zowel voor de U.K. als voor andere landen (door andere pinnen uit te trekken of in te duwen) gebruikt worden. Onmisbaar voor de reiziger!
                              De mijne heet Travel Smart (4-in-1), terwijl mijn vrouw een Universal 5 adaptor plug kit (met verschillende losse elementen heeft).
                              Last edited by LesC; 18 april 2009, 12:18.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                              X