Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Elektriciteitsteller

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Elektriciteitsteller

ffffffffffffffffff
    Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 20:32. Reden: rrrrrrrrrrr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
      Dat is heel simpel:
      die van 10 zijn vermoedelijk voor het licht, en die van 16 en 20 zijn stopkontakten.
      maar op zo 1 zekering van bv. 16 amp voor stopkontakten mag je 8 stopkontakten hangen.
      dus neem nu dat er 8 stopkontakten staan in je keuken, en dat die op 1 kring ( zekering ) staan, dan mag je er 1 fritketel van bv 2000 watt insteken, en dog ne koffiezet, en bij het volgende .. springt die zekering, omdat het vermogen dat zo 1 zekering mag geven 220v X 16 A = 3520 Watt is. maar neem nu dat je een 40 amp teller staan hebt : dan mag je alles tesamen 8800watt insteken, en je hebt gedaan...
      dus al heb je nu 100 stopkontakten staan en je steekt 1 wasmachine in van 2000 watt, en je droogkast ook van 2000 watt, en je hebt honger, en gaat wat fritten bakken met ne fritketel van 2000 watt, met daar een biefstukje bij ( op een elektrische kookplaat van 2000 watt, dan ( met de reststomen in je huis ( telenet modem, klokjes hier en daar, nog een lampje hier en daar, laderkes voor ne gsm) dan kanje vrouw als zij wil stijken al heel den boel plat leggen... omdat je maximaal vermogen dat HEEL je huis mag verbruiken 8800 watt is, en daar kan je niet boven gaan. dus wat betreft je zekeringen van 10 enz... dat is alleen maar om den draad te beveiligen ( je licht is in 1,5mm en je stopkontakten in 2,5mm, en dat is het enige dat je uit jou bord kan opmaken....
      Wat je mag verbruiken is de zekering die in je teller staat : je max. vermogen.
      amp x Volt = watt.
      hopelijk uitgelegd dat je het verstaat ?
      greetz
      Ah dank u Scherpie.

- 5 stopcontacten in de keuken
      - slaapkamer 2
      - badkamer 2 en een aparte aansluiting voor de warmwaterboiler
      - living 4

2 accumulatie-kachels apart aangesloten (nachtstroom)

3 verwarminselementen: badkamer, slaapkamer en keuken.

>> 175 euro per twee maanden

Dagelijks staat de pc op en het scherm, TV, iNDI-box.
      Video ook dikwijls, niet constant dus.
      Kleine diepvries idem.

Mijn staande lichten zitten achter overspanning-beveiligers evenals wat hierboven staat.

Een armatuur (spots) heeft me steeds liggen: spotjes springen stuk om de haverklap.
      Dat ding vliegt de deur uit en een simpele (maar mooie ) armatuur met
      één spaarlamp ligt hier klaar.
      Ik stap op de trapladder kijk naar boven om dat spul op te hangen en hup....
      ik draai weg. Dus daar was ik ook snel klaar mee. Het ligt hier nog.
      Ouder worden is soms niet leuk.

Een andere spot (met trafo in) hangt hier meer dan 20 jaar en daar gebeurt niks
      abnormaal mee. Af en toe een stuk maar dat valt mee.

Warmwaterboiler staat constant op, wel niet op vol vermogen natuurlijk. (keuken)
      Daar draait wekelijks ook de wasmachine, een of twee vuren (elektrisch) met
      soms de waterkoker en een of andere koffiezetter.
      Ooit een kortsluiting gehad in een waterkoker maar voor de rest geen problemen.

En met die overspanning-beveiligers zit ik safe tot nu toe.

Sorry voor dit verhaal. Maar ik heb het ook voor mezelf gedaan

(op de wc en de hall heb ik spaarlampen... gaan zeer zelden stuk)

Op de teller staat iets van > 220/380 (10) 40 A
      En 150 tr KWH (?)
      Last edited by theokus; 4 augustus 2009, 00:15.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

Op de teller staat iets van > 220/380 (10) 40 A
        En 150 tr KWH (?)
        Dat wil zeggen dat de teller geschikt is tot 40A en dat de schijf 150 toeren maakt eer er een KW méér op je teller komt. En die 220/380 betekent dat het een driefasige teller is.

In diezelfde kast zou er nog een knoppeke moeten zitten dat je van buitenaf kan bedienen. Da's de "Teco" en de waarde waarop de ingesteld staat is bepaalt het vermogen dat je gelijktijdig mag afnemen.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Dat wil zeggen dat de teller geschikt is tot 40A en dat de schijf 150 toeren maakt eer er een KW méér op je teller komt. En die 220/380 betekent dat het een driefasige teller is.

In diezelfde kast zou er nog een knoppeke moeten zitten dat je van buitenaf kan bedienen. Da's de "Teco" en de waarde waarop de ingesteld staat is bepaalt het vermogen dat je gelijktijdig mag afnemen.
          Aha Dank u nete

Overal, allee onder elke tellerkast hangt nog een kleiner kastje met een
          differentieel-beveiliger (?) en met 3 zekeringen van 25 A.

Die Teco zal ik morgen eens bekijken.
          Alle kasten zijn verzegeld... en er is wel een schakelaar die kan uitspringen
          bij een storing. Kan ik dus zelf terug opzetten na de feiten zijn opgelost.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Durf je die "waarom" hier ook posten ? Toch niet omdat "het dan beter verdeeld is" ?
            Man man... Denk je echt dat ik niks van elektriciteit/elektronica afweet , ik heb driefasen omdat ik een driefasen motor wil laten draaien goed zo , dat heeft niks met verdeling te maken...

Ik weet dus best waar ik mee bezig ben hoor

Last edited by RDB; 4 augustus 2009, 09:52.
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              Man man... Denk je echt dat ik niks van elektriciteit/elektronica afweet
              Heb ik dat beweerd ?

En op de eerste pagina van dit topic geef ik je al gelijk:

Als je geen driefasige motoren hebt is een driefasige aansluiting met slechts 20A kompleet zinloos

Overigens serieuze installatie daar bij U.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Overigens serieuze installatie daar bij U.
                Wat je zelf doet doe je meestal beter
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Ik heb toch helemaal geen reden moeten geven hier , eind vorig jaar een aansluiting gevraagd voor onze nieuwbouw woning en men geeft me simpelweg de vraag gesteld wat ik wilde , monofoasig 40A of driefasig 40A (3x230VAC) , ik heb voor de tweede optie gekozen en dat koste me ongeveer 1000 euro , ik heb zelfs nooit gevraagd wat een monoaansluiting zou kosten...
                  Hangt af van maatschapij tot maatschapij zeker. Te Roeselare doen ze daar in ieder geval zeer moelijk over, mischien zitten sommige netten daar tegen de grenzen van de maximale belasting aan.

QUOTE=nete;2350893]Durf je die "waarom" hier ook posten ? Toch niet omdat "het dan beter verdeeld is" ?
                  Hier draaibank, freesmachiene, kolomboormachiene, metaalzaagmachiene, slijpmachiene, compressor, driefasen Tig enz. allemaal op draaistroom.
                  Last edited by Guest42; 4 augustus 2009, 12:05.

Comment

Wat je zelf doet doe je meestal beter
                    Inderdaad , maar had je al die relais niet vervangen door moderner stuf zoals Logo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                      Inderdaad , maar had je al die relais niet vervangen door moderner stuf zoals Logo
                      Als je Logo modern noemt dan moet je toch nog eens goed kijken naar de foto , laat ons zeggen, ik noem Logo rommel

Comment

gggggggggggggggg
                        Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 20:33. Reden: fffffffffffff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                          De S7 reeks vind ik goedkope plastiek.
                          Dure plastiek wil je zeggen , maar ze zijn goed, wij gebruiken er heel veel op jaarbasis en we hebben daar nooit problemen mee ( als je er geen zotte dingen mee doet natuurlijk )
                          Zo'n plc'tje in huis is toch best wel makkelijk hoor, rolluikjes schakelen, lichten automatisch aan/uit , sfeerverlichting s'nachts, tijdens afwezigheden lichten schakelen, stopkontaken schakelen enz... eindeloze mogelijkheden en wil je iets wijzigen vanop m'n bureel zo geklonken
                          Last edited by RDB; 4 augustus 2009, 14:15.

Comment

Knap werk RDB

Moet toch heerlijk zijn en voldoening geven als je dit allemaal zelf kunt.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Working...
                            X