Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Senseo: dit is ernstig.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Senseo: dit is ernstig.

azijnzuur is inderdaad een organisch zuur maar is veel aggresiever dan citroenzuur. Gevolg hiervan is o.a. dat azijnzuur tot een bepaalde concentratie de kwalificatie corrosief op het etiket moet dragen terwijl citroenzuur zelfs aan 100% vast "slechts" een kwalificatie Xi (irritant) meekrijgt. Het aantasten van metalen door een oplossing azijnzuur is beduidend erger dan bij een oplossing van citroenzuur bij dezelfde concentratie. Wat volgens mij niet wegneemt dat als je een voldoende lage concentratie azijn gebruikt er normaal geen probleem mag zijn. Alleen dan koop je natuurlijk niet die schandalig dure pakjes "senseo-ontkalker"....
    'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
      azijnzuur is inderdaad een organisch zuur maar is veel aggresiever dan citroenzuur. Gevolg hiervan is o.a. dat azijnzuur tot een bepaalde concentratie de kwalificatie corrosief op het etiket moet dragen terwijl citroenzuur zelfs aan 100% vast "slechts" een kwalificatie Xi (irritant) meekrijgt. Het aantasten van metalen door een oplossing azijnzuur is beduidend erger dan bij een oplossing van citroenzuur bij dezelfde concentratie. Wat volgens mij niet wegneemt dat als je een voldoende lage concentratie azijn gebruikt er normaal geen probleem mag zijn. Alleen dan koop je natuurlijk niet die schandalig dure pakjes "senseo-ontkalker"....
      Goed uitgelegd Lucas.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Eens bij uw lokale apotheker vragen, citroenzuur. Die heeft dat zeker staan, en het gaat zo duur niet zijn (denk ik).
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
          Eens bij uw lokale apotheker vragen, citroenzuur. Die heeft dat zeker staan, en het gaat zo duur niet zijn (denk ik).
          Ook goed gevonden
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Naar ik gelezen heb zou je wel een doos ontvangen indien je een risicotoestel hebt,
            maar de inlevering zou moeten gebeuren in (beperkt) daarvoor aan te duiden centra.
            Dus, niet verzenden maar zelf wegbrengen....
            Als je daarvoor enkele kilometers moet rijden en je toestel dan, God weet hoelang moet missen, koop je best een nieuw toestel.
            Zou dat misschien de bedoeling zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fromdad Bekijk bericht
              Naar ik gelezen heb zou je wel een doos ontvangen indien je een risicotoestel hebt,
              maar de inlevering zou moeten gebeuren in (beperkt) daarvoor aan te duiden centra.
              Als je daarvoor enkele kilometers moet rijden en je toestel dan, God weet hoelang moet missen, koop je best een nieuw toestel.
              Eerlijk gezegd? Was ik ook al aan 't denken.
              Philips had ons beter een tegoed-bon gegeven: de helft van de aankoopprijs.
              Omdat we het toestel ook reeds een hele tijd in gebruik hebben.
              Véél minder werk voor Philips en voor ons.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Goed idee Theo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fromdad Bekijk bericht
                  Voila, die bedenking heb ik me al in #8 gemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Op het eerste zicht een goed idee, maar niet wat Philips wil. Wat ze willen vermijden is dat er zich ongelukken zouden voordoen waarvoor ze aansprakelijk gesteld zouden worden. (ik weet dat de kans klein is, maar ze is er) Met zo'n '50%-van-de-aankoop-bon' verhinderen ze dat niet.

Mvg,
                    Frederic

Comment

• Re: Senseo: dit is ernstig.

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                      Op het eerste zicht een goed idee, maar niet wat Philips wil. Wat ze willen vermijden is dat er zich ongelukken zouden voordoen waarvoor ze aansprakelijk gesteld zouden worden. (ik weet dat de kans klein is, maar ze is er) Met zo'n '50%-van-de-aankoop-bon' verhinderen ze dat niet.

Mvg,
                      Frederic
                      Is toch eenvoudig op te lossen Frederic....
                      De aankoopbon verbinden met nieuwe of veilige toestellen.
                      En die toestellen waren er reeds voor er sprake was van risico-toestellen.
                      Een reeks bestaande toestellen die in de handel zijn, zijn reeds veilig volgens Philips.

Wat de reparatie impliceert weet ik dus niet.
                      Het probleem situeert zich bij een verstopping door kalk.
                      Na reparatie zou het zo zijn dat het toestel zich uitschakelt.
                      Het toestel is dan ook niet meer bruikbaar.
                      Hoe kan je dan ontkalken? Het toestel schakelt zich weer uit...
                      En dan??
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Zijn er hier die ondertussen al hun Senseo hebben teruggebracht. En al teruggekregen?

Hier is het pakket niet komen opdagen op de dag die we aangeduid hadden. Tenzij het het pakketje is dat nog bij de post ligt. Als die Senseo pakken met Taxipost geleverd zijn, zal het dat wel zijn...
                        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                          Zijn er hier die ondertussen al hun Senseo hebben teruggebracht. En al teruggekregen?

Hier is het pakket niet komen opdagen op de dag die we aangeduid hadden. Tenzij het het pakketje is dat nog bij de post ligt. Als die Senseo pakken met Taxipost geleverd zijn, zal het dat wel zijn...
                          Tot nu enkel een zakje met ontkalker ontvangen.
                          Ook een mail dat het nog niet mijn beurt is voor een herstelling.
                          In de deze mail staat ook dat het toestel veilig is na ontkalking.
                          * ga dat pakje maar halen
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Wat een grap .

Senseo-hetze is gestart op 14 april. Ondertussen zijn we 25 mei en als ik het goed begrijp heeft zelfs theokus - of all people - nog maar een zakje ontkalker gekregen .

Dat was dus een zéér ernstig probleem . Hoeveel dodelijke slachtoffers zijn er ondertussen al gevallen? Of beter, hoeveel nieuwe Senseo toestellen heeft Philips ondertussen al verkocht?

Comment

Haha, wij hebben onze Senseo een week geleden zaterdag binnengedaan om op te sturen naar Philips, en de volgende maandag kregen we het -defecte!- toestel reeds terug
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                                Haha, wij hebben onze Senseo een week geleden zaterdag binnengedaan om op te sturen naar Philips, en de volgende maandag kregen we het -defecte!- toestel reeds terug
                                Het marcheert niet na hun reparatie?
                                Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
                                X