Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Senseo: dit is ernstig.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Senseo: dit is ernstig.

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Wij gebruiken steeds flessenwater in onze Senseo's, nooit leidingwater want dat smaakt slecht.
    Klopt Hans, wij doen dat ook, maar kijk wel uit wélk flessenwater.

Spa blauw bevat imho haast geen kalk. Ik heb destijds testen gedaan met verschillende soorten flessenwater. Als je flessenwater dat kalk bevat, laat koken in een Inox pannetje, heb je onmiddellijk een witte waas van de kalk. Spa bevat nagenoeg geen kalk.

Wij hebben onze Senseo al verscheidene jaren en hebben dat ding nog nooit ontkalkt. Wel steeds op regelmatige tijdstippen al de onderdelen reinigen, maar nooit ofte nimmer ontkalkt. En het ding werkt perfect.
    Spuwt dagelijks toch een 6-tal padjes uit.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
      Per jaar is het risico kleiner dan drie op een miljoen.
      Inderdaad ... 3 op een miljoen per jaar.
      Er zijn er 475.000 van verkocht waar er vermoedelijk maar een 300.000 regelmatig van gebruikt worden. Van die 300.000 zijn er zeker al de helft geschonken aan een schoonmoeder ... rest nog 150.000. Daarvan zijn er zeker 50.000 verkocht aan ministeries en dergelijke, rest dus maar 100.000 potentieel gevaarlijke toestellen.
      Met de kans van drie op een miljoen per jaar kunnen er dus maar 3 per tien jaar ontploffen.
      Ik denk dat er daar ene op de technische dienst iets goed gevonden heeft om een paar jaar werkzekerheid te hebben.
      Theo zij hier iets van 12 dagen of zo, als die 475.000 stuks nu eens allemaal tegelijk zouden binnengeleverd worden dan zal dat eerder iets van 12 maand zijn i.p.v. 12 dagen. Hopelijk moet je die nooit via taxipost versturen want dan staakt de Post weer wegens overwerk.
      Morgen ook eens zien of de onze er ook bij hoort ... alhoewel ik twijfel of ik die dan ga binnensturen, hier gaat er water in van na de ontkalker en die Senseo wordt maar af en toe eens gebruikt.
      Een geluk, blikjes Cola Zero vallen nooit in panne.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Er zijn er 475.000 van verkocht waar er vermoedelijk maar een 300.000 regelmatig van gebruikt worden. Van die 300.000 zijn er zeker al de helft geschonken aan een schoonmoeder ... rest nog 150.000. Daarvan zijn er zeker 50.000 verkocht aan ministeries en dergelijke, rest dus maar 100.000 potentieel gevaarlijke toestellen.
        Met de kans van drie op een miljoen per jaar kunnen er dus maar 3 per tien jaar ontploffen.
        Ik denk dat er daar ene op de technische dienst iets goed gevonden heeft om een paar jaar werkzekerheid te hebben.
        Theo zij hier iets van 12 dagen of zo, als die 475.000 stuks nu eens allemaal tegelijk zouden binnengeleverd worden dan zal dat eerder iets van 12 maand zijn i.p.v. 12 dagen. Hopelijk moet je die nooit via taxipost versturen want dan staakt de Post weer wegens overwerk.
        Morgen ook eens zien of de onze er ook bij hoort ... alhoewel ik twijfel of ik die dan ga binnensturen, hier gaat er water in van na de ontkalker en die Senseo wordt maar af en toe eens gebruikt.
        Duidelijk nu...mensen die van Senseo houden hebben dus in 't algemeen geen smaak.
        Cola Zero, nog zo'n nepproduct...

:evil:
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Als je nooit meedoet met de Lotto dan win je nooit VerSeg.
          Dit voorbeeld past (bijna) volkomen: als het jou overkomt heb je "prijs"
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
            Cola Zero, nog zo'n nepproduct...
            Maar een goed.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Als je nooit meedoet met de Lotto dan win je nooit VerSeg.

Als je nooit meedoet, win je elke dag!

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Hey juppekes

Ik heb ook prijs

Maar ik kan dat ding niet missen

Bij ons gaan er hier per dag wel meer dan 10 pads door dat machien

Wij gebruiken : cecemel chocopads, pickwick theepads, senseo chocopads, senseo en andere merken koffiepads, senseo expressopads, enz...

En het is nog goed ook voor de composthoop

We gebruiken ook altijd kraantjeswater, maar hebben hier geen last van kalk

Dus ik denk dat mijn machien mooi hier blijft, en als hij morgen kapot gaat ga ik wel direct een nieuwe kopen
                Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                  Hey juppekes

Ik heb ook prijs

Maar ik kan dat ding niet missen

Bij ons gaan er hier per dag wel meer dan 10 pads door dat machien

Wij gebruiken : cecemel chocopads, pickwick theepads, senseo chocopads, senseo en andere merken koffiepads, senseo expressopads, enz...

En het is nog goed ook voor de composthoop

We gebruiken ook altijd kraantjeswater, maar hebben hier geen last van kalk

Dus ik denk dat mijn machien mooi hier blijft, en als hij morgen kapot gaat ga ik wel direct een nieuwe kopen
                  Ben ook al aan mijn tweede bezig....
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                    Slechts 30 miljoen euro
                    En de rest in kleingeld, denk niet dat ze daar bij Philips staan te dansen van plezier, en zeker niet de betrokken personen, het gaat trouwens wereldwijd over 7.000.000 toestellen.

Ik heb steeds bij Philips gewerkt, foliecondensatoren, ooit kregen wij een melding van enkele condensatoren die in brand vlogen, maar reeds allen waren ingebouwd in dimbare voorschakelapparatuur van een grote klant, dus moest alles worden opgezocht en teruggeroepen, om alles kort te vertellen, kostenplaatje 280.000.000 oude belgische frankskes, en betrokken verantwoordelijken hun eindejaarsbonus kwijt omdat het niet werd gezien vóór deze producten het fabriek hadden verlaten.

Het Senseo verhaal gaat hier over gewone klanten, met een paar tussenleveranciers, maar als het om grote bedrijven onder elkaar gaat, dan is het soms andere koek, beiden schakelen hun advokaten in, en dan worden daar bedragen vernoemd waar je van gaat duizelen, en dat in sommige gevallen voor een paar mensen zonder verantwoordelijksgevoel, of een stomme fout.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Klopt Hans, wij doen dat ook, maar kijk wel uit wélk flessenwater.

Spa blauw bevat imho haast geen kalk. Ik heb destijds testen gedaan met verschillende soorten flessenwater. Als je flessenwater dat kalk bevat, laat koken in een Inox pannetje, heb je onmiddellijk een witte waas van de kalk. Spa bevat nagenoeg geen kalk.

Wij hebben onze Senseo al verscheidene jaren en hebben dat ding nog nooit ontkalkt. Wel steeds op regelmatige tijdstippen al de onderdelen reinigen, maar nooit ofte nimmer ontkalkt. En het ding werkt perfect.
                      Spuwt dagelijks toch een 6-tal padjes uit.

Dat was ik dus ook aan het denken, mensen denken dat flessenwater zaligmakend is, strijkijzers, senseo....
                      Wie zegt dat er niet meer kalk zit in de fles dan in de leiding?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Dat was ik dus ook aan het denken, mensen denken dat flessenwater zaligmakend is, strijkijzers, senseo....
                        Op de fles kun je nog lezen hoeveel erin zit hé. En als je hier (Leuven) simpelweg water kookt, heb je al zichtbaar kalkaanslag in je pot. Dat zegt genoeg zeker?
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

ikke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                            ikke
                            Ik geloof je niet

Comment

Ik geloof je niet
                              Wij gebruiken Mont Roucous water

Comment

En wij hier gebruiken "Chateau la Pompe" al drie jaar lang
                                Als ik nog in Menen woonde kregen we in de zomer ons water van de (oude) steengroeven uit Tournai Henegouwen.
                                Het percentage aan kalk was niet te schatten
                                Kon het zelfs niet gebruiken om mijn aquarium te verversen, mijn tropische vissen zag je zo verstenen (om maar te zeggen dat het héél hard was).

Kon vanaf vandaag registreren, mijn botten gij lukt niet.
                                Server bezet, heb nog enkele pogingen over en wat dan als het nog niet lukt?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                                X