Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weekje Zuid Engeland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Weekje Zuid Engeland

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Zoals gezegd: een adaptor kopen. Die zijn meestal universeel en kunnen zowel voor de U.K. als voor andere landen (door andere pinnen uit te trekken of in te duwen) gebruikt worden. Onmisbaar voor de reiziger!
    De mijne heet Travel Smart (4-in-1), terwijl mijn vrouw een Universal 5 adaptor plug kit (met verschillende losse elementen heeft).
    Thnx,heb hem hier bij H... gevonden.Had ik echt niet gedacht.
    Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
    schitterende maltwhisky op de kast

Comment

Geniet van je reis; ik wou dat ik mee kon! (mijn laatste trip naar het zuiden van Engeland, meer specifiek naar Lyme Regis, is ook alweer een jaar of 3-4 geleden). Wat ik nog zou willen zien (je spreekt trouwens van de kust rechts boven Londen), is Norfolk, de streek waar Kingdom is opgenomen, volgens de Wikipedia is Market Shipborough, waar Peter Kingdom (Stephen Fry) in de serie woont en werkt, een samenvoeging van verschillende dorpen, o.a. Swaffham en Wells-next-the-sea.
      Ik moet je wellicht niet vertellen dat Stephen Fry een Mac-fan van het eerste uur is!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Na wat zoeken en hulp van o.a. dit forum is alles wat is de plooi aan het vallen.
        Niets is definitief natuurlijk.
        We hebben gekozen voor een BEd & Breakfast in Bournemouth omdat dat nogal centraal gelegen was va het geen we wilde zien.
        @ LesC,London en omgeving zal voor een andere keer zijn,alhoewel wa bij aankomst (of laatste dag dat ff kunnen verkennen)
        Wat te doen: Brighton, Shoreham, Worthing, Eastbourne, Hastings
        Seven Sisters,Portland en omgeving.
        En als het ff kan,via Stonehenge naar Bath
        Ik kijk er naar uit.

Comment

Goed idee om naar Bournemouth te gaan.
          Niet dat dit stadje de moeite is, maar je heb een hele goeie uitvalsbasis om The New Forest in te trekken, het oude jachtgebied van de engelse kroon en een prachtig natuurgebied, gekenmerkt door de vele (half)wilde paarden die er vrij rond lopen. Een groot bos/heidegebied met een hele diverse fauna en flora.
          En zeker ook tot Lymington rijden ( ben daar ooit 2 weken op huwelijksreis geweest ) en de oversteek maken naar Wight: de Needles, de gekleurde kliffen en zeker en vast het dorpje Godshill dat zo weggelopen is van een prentbriefkaart.
          En nog zoveel meer in de buurt ...
          embee ::: nikon stuff

Comment

En hopla,we zijn weeral terug.
            Veel gezien maar toch niet alles wat we wilde(het verkkeer is in Bournemouth OOK soms een ramp)
            Seven Sisters:Prachtig
            Lyme Regis:Peachtig
            NEw forest:Prachtig,maar veel te weinig tijd om het goed te ontdekken(toch een wandeling gedaan)
            Stonehenge:Wat ik er van dacht,te toeristisch,geen waauw gevoel(wel heel straf hoe dat die stenen daar staan)Maar in Noord Engeland staan veel kleinere stenen die een veel mytischere sfeer geven.
            Salisburye moeite
            De rest wordt later mee gegeven,ik kan voorlopig niet op de namen komen.
            Voor alle Anti Engelanders:HEt eten is er WEL goed,het weer kan ook GOED zijn.En de mensen zijn er vriendelijk.

Comment

bedankt om ons op de hoogte te houden.

Comment

Wauw! Helemaal tot Lyme Regis (en nog verder) geraakt? Mijn hart niet gevonden? Ik ben het namelijk daar verloren!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Wauw! Helemaal tot Lyme Regis (en nog verder) geraakt? Mijn hart niet gevonden? Ik ben het namelijk daar verloren!
                  Ik heb daar wel iets raars in zee gezien,het zal dat geweest zijn.
                  Hier volgt wat we nog gedaan hebben.

Rye:mooi maar veel omweg voor gedaan
                  Abbotsburry Swannery:veel beestjes
                  Weymouth:mmmmmmm zo lekker gegeten.........
                  Salisbury:Leuke Engelse sfeer
                  Lymington:zeer de moeite
                  Swanage:mooie plekjes ontdekt(niet in het centrum)
                  Purbeck Isle
                  Corfe Castle:Een topper
                  Poole:Iets minder....
                  Christchurch:Weeral een (te)korte wandeling maar zeker de moeite.
                  Voor het eerst in men leven 2 grijze eekhoorns gezien.
                  Canterburry:Een laatste sandwich en een literke Ale!!

Comment

Working...
                  X