Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Even afschrijven...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Even afschrijven...

Moment van gisterenavond..

Na de voetbalmatch van gisterenavond in Brugge op weg naar huis moesten we stoppen op een drukke steenweg voor verkeerslichten. Wij stonden derde.
    Eerst groen voor de andere kant waar bij degene die links moeten afslaan voorrang krijgen. Daarna rood voor die maar groen voor de mensen die rechtdoor rijden.
    Ik zie een VW Caddy op 't gemak (en door 't groen) het kruispunt dwarsen, maar op dat zelfde moment zie ik een Fiat Stylo, uit de tegenovergestelde rijricht van ons, dus voor hem was het ook rood), aan hoge snelheid het kruispunt op rijden.
    PAS OP!! riep ik nog, maar een aanrijding was onvermijdelijk. Knalt die Fiat de neus af van die VW Caddy en wordt daarbij recht onze richting gekatapulteerd.
    Auto vloog echt 0.5 - 1m van de grond recht op ons af. Ik had ondertussen al mijn hoofd tussen mijn armen geklemd omdat ik een serieuze knal vreesde.
    Gelukkig voor ons (helaas voor de mensen Fiat ) stond er daar een mastodont van een verlichtingspaal en een verkeerslicht. De Fiat vol in de flank tegen die palen.
    Direct uit de wagen, gaan kijken om hulp te bieden, mens van de Caddy was schijnbaar ongedeerd, maar het jonge koppeltje in de Fiat
    Het meisje lag eruit, maar had pols en ademde, de jongeman zat heel leijk geklemd maar kneep nog in de zetel.

Het was net voetbal geweest dus de hulpdiensten konden heel moeilijk ter plaatse geraken.
    Eenmaal aangekomen hebben ze een kwartier gereanimeerd aan het meisje terwijl de brandweer nog een half uur nodig had om de Fiat op te snijden en de jongeman eruit te halen.
    Meisje werd al gauw weggevoerd en 20 minuten later lag de jongeman ook op de brancard, gelukkig voor hem in ้้n stuk.
    Toen ik mijn verslag aan de politie aan het doorgeven was vernam ik dat het parket moest worden opgeroepen (betekent het ergste) en dat beiden in levensgevaar waren en dat het er niet rooskleurig uitzag.

Pff heftig avondje dat wel eventjes in je kleren blijft hangen.

----

Volgens Teleteks leven ze nog:

143 tt-EEN 143 zo 05 apr 12:20:20
    West-Vlaanderen ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ

2 ZWAARGEWONDEN BIJ ONGEVAL IN BRUGGE
    ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
    In Brugge zijn zaterdagavond bij een
    verkeersongeval twee mensen zwaargewond
    geraakt. Het gaat om twee Fransen.
    Volgens de eerste vaststellingen zouden
    ze met hun auto het rode licht hebben
    genegeerd en vervolgens door een andere
    auto zijn gegrepen.

Het ongeluk gebeurde op het kruispunt
    van de Koning Albert I-laan en de
    Expressweg. De auto van de Fransen werd
    gegrepen door een auto die uit de
    richting van Brugge kwam.

De Franse wagen werd tegen een
    verkeerslicht en een paal geslingerd.
    De brandweer moest de twee inzittenden
    bevrijden. De bestuurder en zijn passa-
    gier zijn er erg aan toe.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Re: Even afschrijven...

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Moment van gisterenavond..

Na de voetbalmatch van gisterenavond in Brugge op weg naar huis moesten we stoppen op een drukke steenweg voor verkeerslichten. Wij stonden derde.
    Eerst groen voor de andere kant waar bij degene die links moeten afslaan voorrang krijgen. Daarna rood voor die maar groen voor de mensen die rechtdoor rijden.
    Ik zie een VW Caddy op 't gemak (en door 't groen) het kruispunt dwarsen, maar op dat zelfde moment zie ik een Fiat Stylo, uit de tegenovergestelde rijricht van ons, dus voor hem was het ook rood), aan hoge snelheid het kruispunt op rijden.
    PAS OP!! riep ik nog, maar een aanrijding was onvermijdelijk. Knalt die Fiat de neus af van die VW Caddy en wordt daarbij recht onze richting gekatapulteerd.
    Auto vloog echt 0.5 - 1m van de grond recht op ons af. Ik had ondertussen al mijn hoofd tussen mijn armen geklemd omdat ik een serieuze knal vreesde.
    Gelukkig voor ons (helaas voor de mensen Fiat ) stond er daar een mastodont van een verlichtingspaal en een verkeerslicht. De Fiat vol in de flank tegen die palen.
    Direct uit de wagen, gaan kijken om hulp te bieden, mens van de Caddy was schijnbaar ongedeerd, maar het jonge koppeltje in de Fiat
    Het meisje lag eruit, maar had pols en ademde, de jongeman zat heel leijk geklemd maar kneep nog in de zetel.

Het was net voetbal geweest dus de hulpdiensten konden heel moeilijk ter plaatse geraken.
    Eenmaal aangekomen hebben ze een kwartier gereanimeerd aan het meisje terwijl de brandweer nog een half uur nodig had om de Fiat op te snijden en de jongeman eruit te halen.
    Meisje werd al gauw weggevoerd en 20 minuten later lag de jongeman ook op de brancard, gelukkig voor hem in ้้n stuk.
    Toen ik mijn verslag aan de politie aan het doorgeven was vernam ik dat het parket moest worden opgeroepen (betekent het ergste) en dat beiden in levensgevaar waren en dat het er niet rooskleurig uitzag.

Pff heftig avondje dat wel eventjes in je kleren blijft hangen.

----

Volgens Teleteks leven ze nog:
    Dat heten ze dan "conflictvrije verkeerslichten".

Mvg.
    Robert
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht

Mvg.
      Robert
      Verkeerslichten hebben niet veel effect als mensen ze negeren eh.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Daar heeft er iemand geluk gehad Destn.....
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Amai dat moet nogal een shock zijn geweest. Een tijdje geleden ook gestopt en geholpen bij een ongeval dat net voor mij gebeurde. Bij de persoon gewacht tot de mug er was. Spijtig genoeg is de persoon in het ziekenhuis overleden. Wordt je wel ff stil van.

Comment

God, jongens, dat zijn toch dingen die je niet wil meemaken

Comment

Destn schrijft dat de VW Caddy braafjes door het groen reed, en de Fiat door het rood scheurde. Maar in de pers werd de auto die door het rode licht reed "gegrepen" door de VW. Zonderlinge journalistieke kronkel me dunkt.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Destn schrijft dat de VW Caddy braafjes door het groen reed, en de Fiat door het rood scheurde. Maar in de pers werd de auto die door het rode licht reed "gegrepen" door de VW. Zonderlinge journalistieke kronkel me dunkt.
                Ik weet wat ik gezien heb Nete, en het viel me zelfs op (voor het accident al) dat de vw rustig het kruispunt overtufte (ik herinner me nog heel goed dat dat specifiek woord in mijn gedachten dwaalde, vreemd hoe men bepaalde details in zo'n situatie onthoudt).
                Ik schat de snelheid van de Fiat tegen de 100km/h.

Comment

waarschijnlijk heb je dit al gedaan maar moet je jezelf in zo'n geval niet als getuige melden, zeker nu het parket afgestapt is?
                  'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                    waarschijnlijk heb je dit al gedaan maar moet je jezelf in zo'n geval niet als getuige melden, zeker nu het parket afgestapt is?
                    Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    'k denk niet dat de politie een verslag maakt van iemand zonder die z'n persoonlijke gegevens te hebben

Mvg,
                    Frederic

Comment

Amai, ik had ervan gehoord. Niet plezant, zoiets meemaken
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Ik heb ooit met eigen ogen gezien hoe een vrouw in putteke winter van de kanaalbrug naar beneden sprong in haar eigen ongeluk.Dit was een geslaagde zelfmoord poging.
                        Ik stond gewoon aan de lichten met mijn brommer 24 jaar geleden en daar was heibel op de brug..Een smekende man die riep dat ze geen domme dingen moest doen..5 minuten hebben ik en mijn beste kameraad gapend met onze mond open gezien hoe zij al schrewend naar beneden sprong.
                        Het geluid van de plof hoor ik nog zo...Toen de brandweer ze uit het kanaal haalde zal mij ook bij bljven voor de rest van mijn leven.. Krijg er nog de shills van...
                        Zoiets vergeet je nooit.
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht

Mvg.
                          Robert
                          Ik heb hier nogaleens bij nagedacht:
                          Vroeger, heeel lang geleden, bestonden er lichten waarbij dit niet het geval was, dat wilde zeggen dat je als je afdraaide op een verkeerslicht, je ff moest uitkijken of er niemand van de andere kant aankwam.

Hoe meer mensen 'gewend' geraken aan de conflictvrije lichten, hoe gevaarlijker het wordt op de weg in mijn ogen.
                          Op de meeste plaatsen staan overigens nog lichten die niet conflicvrij zijn, mensen die hier zomaar afdraaien zonder te kijken vormen een groot gevaar op deze punten.

Zo heb ik een jaartje in Lommel gewoond, dicht bij de Nederlandse grens.
                          In NL zijn (en waren toen al) conflicvrije lichten de normaalste zaak, de 'normale' versie vind je ginder bijna niet meer. Maar op de ring van Lommel (waar de max. toegelaten snelheid 90 of zelfs 120 is) stonden er overal nog normale lichten.
                          Daar gebeurden toen regelmatig accidenten, dikwijls met Nederlandse auto's...

Ik probeer hier zeker niet de schulf op de VW bestuurder te schuiven, maar misschien had deze het tragische voorval wel kunnen vermijden mocht hij eerst eens het verkeer van de andere kant komende gechecked hebben...
                          Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                          Foto-Alex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht
                            ..

Ik probeer hier zeker niet de schulf op de VW bestuurder te schuiven, maar misschien had deze het tragische voorval wel kunnen vermijden mocht hij eerst eens het verkeer van de andere kant komende gechecked hebben...
                            Moet ik absoluut en met klem tegenspreken!

Die mens stak gewoon op zijn gemak het kruispunt over, links van hem stonden de 2 vakken om rechtdoor te rijden netjes te wachten op groen licht en plots kwam die Fiat, zo goed als uit het niets via de voorsorteerrijstrook het kruispunt opgevlogen.

Bestuurder van de VW Caddy had geen schijn van kans.

Comment

Het is vreselijk dat zo dingen kunnen gebeuren. Donderdag zelf nog een levenloos lichaam gezien op de sporen tussen De Haan en Wenduine . Persoon was aangereden door tram tijdens het oversteken . Niemand van de mensen op d etram mocht de tram verlaten, ik kwam net voorbijgereden met wagen toen ik het lichaam opmerkte. Toen ik de sporen overliep en zag wat er was gebeurt slikte ik toch effe goed door . Direct hulpdiensten gebelt maar ik hoorde in de verte al de sirenes loeien. Ik begrijp nog steeds niet waarom er niemand( 50 tal personen ) uit de tram hulp mocht bieden .
                              Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                              http://www.racenews.be

Comment

Working...
                              X