Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TomTom en TMC ontvanger

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• TomTom en TMC ontvanger

Ik heb sinds vorige week een TomTom Go 710 en een extra TomTom TMC ontvanger voor de verkeersinfo. Ik heb hier al veel over gelezen en blijkbaar moet je er "geluk" mee hebben: soms werkt het & vaker niet.
    Zijn er hier nog mensen die een TomTom en TMC ontvanger hebben? De verkeersinfo via TomTom plus binnenhalen is geen optie, want dan heb ik een GPRS abonnement nodig (en dat heb ik niet op de sim van mijn werkgever).

Alle ervaringen zijn welkom.

Re: TomTom en TMC ontvanger

Ik heb ook die TMC ontvanger en mijn collega's hier ook ... we hebben er allemaal miserie mee.

Werkt meer niet als wel, meestal probeert hij te tunen maar als het bolletje eens groen wordt heb je nog maar weinig kans dat je info ontvangt.
    Tot nu toe maar 1 keer info gezien

We hebben hier allemaal al met TomTom aan de lijn gehangen en gemaild maar buiten het voorstel om een reset te doen van het toestel komt er niet veel uit de bus.

Beste ontvangst heb je nog wanneer het laatste stuk van de antenne vertikaal staat. Dikwijls als het helemaal niet werkt ligt het aan een slecht contact tussen TomTom en voet (uitleg te vinden op internet).

In elk geval is het een héél duur spulleke voor het weinige dat je eruit krijgt.

Als je weet dat ze die antenne plots een V1 achter het partnummer gezet hebben zal er vermoedelijk wel een vernieuwde versie van komen.

Ze hadden ook beter een gecombineerde antenne gemaakt, een externe GPS antenne met die TMC in.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

weinig radiostations in België zenden TMC uit

volgens mij is de enige in de omgeving van brussel radio Contact (in 't frans)

maar dan krijg je ook alles binnen: je kan kijken naar de verkeersopstoppingen in Rome bijvoorbeeld

erik
      erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
        weinig radiostations in België zenden TMC uit

volgens mij is de enige in de omgeving van brussel radio Contact (in 't frans)

maar dan krijg je ook alles binnen: je kan kijken naar de verkeersopstoppingen in Rome bijvoorbeeld

erik
        Normaal gezien in Vlaanderen Radio 2 en 4FM, QMusic weet ik niet. Het gekke is dat het wel 1 keer goed gewerkt heeft. Ik ga alleszins weer naar de pc winkel & zij gaan alles uitzoeken voor mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Ik heb ook die TMC ontvanger en mijn collega's hier ook ... we hebben er allemaal miserie mee.

Werkt meer niet als wel, meestal probeert hij te tunen maar als het bolletje eens groen wordt heb je nog maar weinig kans dat je info ontvangt.
          Tot nu toe maar 1 keer info gezien

We hebben hier allemaal al met TomTom aan de lijn gehangen en gemaild maar buiten het voorstel om een reset te doen van het toestel komt er niet veel uit de bus.

Beste ontvangst heb je nog wanneer het laatste stuk van de antenne vertikaal staat. Dikwijls als het helemaal niet werkt ligt het aan een slecht contact tussen TomTom en voet (uitleg te vinden op internet).

In elk geval is het een héél duur spulleke voor het weinige dat je eruit krijgt.

Als je weet dat ze die antenne plots een V1 achter het partnummer gezet hebben zal er vermoedelijk wel een vernieuwde versie van komen.

Ze hadden ook beter een gecombineerde antenne gemaakt, een externe GPS antenne met die TMC in.

Wel ik kan je verzekeren dat de TMC functie op mijn MIO 710 bijna altijd werkt (90% van de gevallen). Zeer uitgebreide informatie (gisteren 14 pagina's meldingen = > 70 files/wegonderbrekingen/...)
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

ik had zo'n beetje het zelfde voor met de TToneXL op de heenreis ( de dag evoor gekocht in de makro) Tmc antenne ingeplugd en onmiddelijk TMC ontvangst en meldingen tot een stuk voorbij Parijs. De rest van de vakantie geen TMC en nu na updates en reset nul nada noppes. Voor de rest niets dan lof. Vroeger een PDA en BT gps ontvanger en te pas ten onpas uitval.
            Flickr één
            Flickr two

Comment

Hier in België doet die TMC nog steeds niks, kom ik in Frankrijk dan werkt die perfect.
              En voor de snuggeren, ja de instellingen staan juist.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Hier in België doet die TMC nog steeds niks, kom ik in Frankrijk dan werkt die perfect.
                En voor de snuggeren, ja de instellingen staan juist.
                Ik heb een TomTom Go 730 met TMC, er zijn al eens missers maar doorgaans doet de mijne wat hij moet doen dwz mij vertellen waar er files staan, hoe ver ik ervan verwijderd ben, hoe lang ze zijn en hoeveel tijd dat ik eraan kwijt ga zijn.

De gewone informatie die je via de RDS-functie van je autoradio binnenkrijgt is ook vaak te laat, onvolledig of zelfs fout! (Ik heb het al lang opgegeven om problemen te signaleren via Touring Mobilis ... ze doen er toch niets mee of het komt eerst 20 à 30 minuten later in de ether).

Comment

Volgens dit overzicht is Walonie "gepland". Dat is weinig vertrouwenwekkend voor de volledige dekking. Wat kun je er aan instellen?

Comment

Op mijn 730 werkt het 99% van de tijd, echter de info is waardeloos, ALTIJD achterhaald, in Belgie, specifiek situatie Kennedytunnel, krijg ik zo goed als zeker altijd de verkeerde info, volgens TT staat er een file, die er in het echt niet staat, o ik krijg een vertraging van 3 minuten, terwijl die 30 minuten is, en ga zo maar door.
                    Ik heb de laatste versie van de TMC (4.0) , en ik hoop hel op verlof beter te kunnen inzetten, maar hier is het echt weggegooid geld!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
                      Volgens dit overzicht is Walonie "gepland". Dat is weinig vertrouwenwekkend voor de volledige dekking. Wat kun je er aan instellen?
                      Maar als je op België klikt krijg je andere info.

De verkeersinfo op CLASS.21 (RTBF) wordt verzorgd door verkeerscentrum Perex en wordt gemaakt in samenwerking met TMC4U.
                      Het ontvangstgebied en de TMC info is beperkt tot Wallonië.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Wat mij opvalt bij mijn tomtom one (v3) dat de snelheid die hij via sateliet laat zien toch efkes 10 km er naast zit ? Zien jullie dat ook .. Dus ik rij 120km/u en hij duid aan 110 ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                          Wat mij opvalt bij mijn tomtom one (v3) dat de snelheid die hij via sateliet laat zien toch efkes 10 km er naast zit ? Zien jullie dat ook .. Dus ik rij 120km/u en hij duid aan 110 ?
                          sympatiek kilemotriekske (franse wagen?)
                          De snelheid die tomtom aangeeft is vrij korrekt (1km verschil?), het is niet Tomtom die ernaast zit, maar uwe wagen.
                          Mijn ervaring met mij VW's uit het verleden, max 4km afwijking.
                          Met de Renault van men schoonma 10km!
                          Mijn alfa wijkt 6 km af.
                          Ik heb indertijd de geijkte manier gebruikt om de speed te checken (1 km rijden op de snelweg aan konstante snelheid, op 30sec doe je exact 1 km.
                          Noge een referentie zijn de talloze dspeedchecks, waar je je eigen snelhied kan aflezen, die zit er ook altijd knal op!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            sympatiek kilemotriekske (franse wagen?)
                            De snelheid die tomtom aangeeft is vrij korrekt (1km verschil?), het is niet Tomtom die ernaast zit, maar uwe wagen.
                            Mijn ervaring met mij VW's uit het verleden, max 4km afwijking.
                            Met de Renault van men schoonma 10km!
                            Mijn alfa wijkt 6 km af.
                            Ik heb indertijd de geijkte manier gebruikt om de speed te checken (1 km rijden op de snelweg aan konstante snelheid, op 30sec doe je exact 1 km.
                            Noge een referentie zijn de talloze dspeedchecks, waar je je eigen snelhied kan aflezen, die zit er ook altijd knal op!

neen de astra van mijn schoonmoeder waar ik voorlopig 3 weken met rondrij.
                            We hebben ook een renault en zal dat ook eens checken ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                              Deze fout wordt door de wagenconstructeurs "express" ingebouwd.
                              Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                              Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Working...
                              X