Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oeps...Telenet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oeps...Telenet

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Helemaal niet fout. Er wordt hier wel bedoeld: de signalen die je thuis binnenkrijgt, en daar is Telenet de enige die ook nog analoge signalen aanbiedt.
    Zelfs VRT zendt al niet meer analoog uit.
    LOL. Je snapt hem niet.

FotoDirk zei dat andere zenders "alleen digitaal aanbieden", en dat we dus appelen met peren vergelijken.

En ik zeg dat we weldegelijk appelen met appelen vergelijken, omdat het er niet toe doet in welk formaat een analoge zender (bvb TV1) wordt aangeboden. Bij Telenet gaat dat met een "analoge" techniek, en bij TVV is dat met een "digitale" techniek, maar so what? De BRON is dezelfde, dus de kwaliteit van wat op je scherm terecht komt is bij TVV niet noodzakelijk beter.

@ all;

Als je TVV en Telenet wil vergelijken, dan moet je dat niet doen op basis van de gebruikte zendtechniek, maar...

a) op basis van het resultaat. Als Telenet zijn bandwith op is, dan kunnen ze de laag-frequent coax kabel niet "breder" maken. Gevolg; bij elke zender die ze erbij pompen moeten ze er een andere afpieren, of moeten ze de andere zenders (HD of analoge) zwaarder compresseren. En PAS DAN kanje vershillen zien tussen éénzelfde post, aangeboden door TVV of Telenet. Enfin; we zijn al zover; er IS al verschil te zien.

b) op basis van het aanbod. Hoeveel zenders in het standaard pakket? Hoeveel zenders in de andere pakketen? Hoeveel zenders in het HD pakket? Hoeveel gratis zenders?

c) op basis van de prijs van dit alles. Niet vergeten; ook recorders, digiboxen, schotels, enz... kosten geld.

Of het nu Telenet of iNDi is via coax kabel, of Belgacom via koper kabel, of wat dan ook: al die kabels zijn gelimiteerd in bandwith, en de satelliet (ook de luttele transponder space van TVV) overstijgt die bandwidth met gemak. Zolang er geen enkele provider fibre optic in de grond steekt zal dat niet wijzigen. Maar glasvezel is duur, en fragiel (en de manier waarop de gemeentes hier met graafwerken omgaan...

Anyway, grote probleem is dat de meeste mensen twee dingen door elkaar halen als ze over "digitaal" spreken.
    http://www.theafricabug.com

Comment

Ik ben zelf ook een heel tevreden TVV kijker en de beeldkwaliteit is zonder meer subliem. Als je echter het HD aanbod wil hebben van TVV kost het wel een beetje (tot veel) geld.

Ik wilde op 4 plaatsen TV (ttz, 3 plaatsen met op 1 plaats 2 signalen). En uiteraard in de living HD kwaliteit:
      * een Triax schotel van 78cm
      * 3 LNB's met 4 uitgangen (Astra 1 + 2 + 3)
      * 4 DISCEQS
      * nu in de living een HD ontvanger van Homecast (8100)
      * een full option abo kost €19,90 maar dan heb je alle zenders

Deze setup is dan niet goedkoop maar biedt wel het beste wat er op het moment te verkrijgen is (enfin, de receiver is voor iedereen anders wat hij precies wil, een Dreambox, Lingo, Homecast, ...)

Ik heb absoluut geen spijt om zelfs nooit voor TN te hebben voor TV (wel voor telefonie en internet).

Ik kan alleen de argumenten gegeven om de nadelen die ontkracht werden werden bij treden.

Comment

Jochen, Telenet heeft wel degelijk fiber in de grond steken. En de bandbreedte is al meer dan voldoende voor honderden zenders.Ik weet echt niet waarom ik een aanbod van duizenden nodig zou hebben. Dat kan ik toch nooit bekijken.

Ik ben naar de site van TVV gaan kijken. En juist ja ze hebben niet meer zenders dan Telenet (of Belgacom). Want satelliet is niet onbeperkt zoals jij denkt die hebben net dezelfde bandbreedte problemen als kabel. Plus die moeten rekening houden met alle andere radio signalen die de ether worden ingestuurd (DECT, WIMAX, Wifi, GSM, Tetra, FM radio....). En als ze een nieuwe techniek om te moduleren wensen te gebruiken of extra frequenties dan moeten ook de decoders worden aangepast. Of erger nog, misschien de satelliet HW.

Je kan natuurlijk meerde satellieten ontvangen maar dan moet je ook meerdere schotels en soms zelfs decoders gaan plaatsen.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          wat integan wel kon, zonder zenders af te schaffen ( helaas nu ook teleslet geworden)
          het distributie-net van integan is dan ook wel iets beter
          zij hebben bv nog steeds het in-di HD pakket met oa Discovery HD , Brava HD ,Arte HD, TMF Cafe HD

dat zijn allemaal zenders die ik ook graag op mijn telenet HD corder wil kunnen bijpakken.

bij telenet kunnen ze gerust meer aanbieden ze,maar niet zonder iets anders eraf te pakken.
          ik ben al jaren voorstander van het volgende

- alle analoge eraf , buiten de klassieke zenders (een, ketnet/canvas/vtm/vt4/atv/vitaya)
          - de zenders die je nu analoog hebt digitaal free-to-air maken zodat je die met elke kabelontvanger/digitale tv receiver kan ontvangen (veel sony tv's bv hebben standaard al een DVB tuner ingebouwd,alsook dvd-recorders enzo).
          - veel vd analoge radioposten erafsmijten.
          - digitale zenderpakket zelf kunnen samenstellen (1 euro per gewone digitale zender, 2 euro per HD zender)

ik denk dat het grootste probleem bij telenet de oude "dropkabels" zijn + klanten die bij hun ouderwetse tradionele analoge systeem willen blijven
          een dropkabel = kabel van straat tot bij klant binnen..
          Last edited by ijsje; 8 maart 2009, 09:46.
          Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Telenet heeft het de kabel overgenomen van elektrabel.Dat deze maar tot 450 Mhz gaat komt omdat de vorige eigenaars daar niks van investeringen / upgrades hebben op uitgevoerd de laatste jaren.
            En die dropkabels mogen oud zijn de mijne is een luchtlijn van de paal naar de zolder.Hangt hier al van bij de start van de kabel,heb hier geen problemen mee.

Ik zou eerder stellen dat de meeste problemen na het kabel tv doosje in de muur zit.Dus mensen die met brol kabels zitten en plastieken splitters ; luchterklemmen enz...

mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
              ...

Je kan natuurlijk meerde satellieten ontvangen maar dan moet je ook meerdere schotels en soms zelfs decoders gaan plaatsen.
              Nee, ik heb maar 1 schotel nodig om uitgericht te zijn op 4 satellieten (in huidige config op 3). Dan heb je de Astra 1 + 2 + 3 en de Hotbird.
              Er zijn geen decoders nodig als je op meerdere sat's wil afgestemd zijn maar is wel een DiSCEQ nodig. Ik wil mezelf niet opwerpen als een fanboy of hater van een bepaalde keuze maar wil enkel de juiste info meegeven.

En andere hardware nodig? Wat met de mensen die een digibox aan de prijs van €350 gekocht hebben van TN en nu willen genieten van HD? Dan moet je er eentje huren en/of kopen. Dus het feit als zou satellietdecoders moeten vervangen worden is een fabeltje. De decoder die ik thuis heb zal me voor de komende 10 jaar meer als voldoen. HD ontvangst, recorder, ...

Comment

Je kan maar naar 1 kanaal tegelijk ontvangen. Bij telenet zijn dat er vandaag 2 (eentje om te kijken en eentje om op te nemen). Je kan dan meestal wel meerdere decoders plaatsen, maar dat kan ook bij kabel en DSL.

De schotel is een lelijk ding dat je ergens moet plaatsen.

Je ontvangt alleen de zenders van de satelliet naar waar je schotel gericht staat. En die schotel moet je wel juist richten naar de satelliet ook.

Hiemee kan je 1 kanaal bekijken en drie andere tegelijkertijd opnemen. In totaal dus 4

Comment

Dirk, je moet meedingen voor "de meest gedesinformeerde mens ooit".

Telenet heeft wel degelijk fiber in de grond steken.
                  Enkel tussen servers. Ik heb het over de finale verbinding; naar de huizen van de "klanten". Veel te duur om fibre naar alle huizen te brengen. Dus; iedereen zit vast aan laagfrequente coax.

En de bandbreedte is al meer dan voldoende voor honderden zenders.Ik weet echt niet waarom ik een aanbod van duizenden nodig zou hebben. Dat kan ik toch nooit bekijken.
                  De bandbreedte van laagfrequente coax is maar net genoeg voor het aanbod dat Telenet nu heeft. Zie de eerste post in deze thread. Wil telenet er een post bijpompen, of er eentje aanbieden in een formaat van hogere resolutie, dan moet er meer worden gecompresseerd bij andere zenders, of moet er een zender uit het aanbod worden weggenomen.

Ik ben naar de site van TVV gaan kijken. En juist ja ze hebben niet meer zenders dan Telenet (of Belgacom).
                  Het betalend aanbod van TVV is samengesteld om te kunnen concureren met Telenet en Blgacom. Dat wil zeggen dat ze inderdaad ongeveer hetzelfde aanbieden dan de concurrentie, dat klopt.

Tja, er zijn gewoon niet meer Nederlandstalige zenders, dus verder uitbreiden "om een breed, Vlaams publiek aan te spreken", is niet mogelijk. Indien TVV nog zenders zou toevoegen aan hun aanbod, dan zou hun prijs omhoog gaan, en dat voor zenders die inspelen op "niches".

Dus; het huidige TVV aanbod is een marketing-beslissing: ze gaan voor de goedkoopste prijs, en aan de beste kwaliteit. Anders gezegd; qua prijs/kwaliteit is TVV onklopbaar.

Los van het betalend aanbod zijn er nog een pak FTA zenders ("free to air"), die je gratis van de satteliet kunt plukken. Sport zenders, mode zenders, kook zenders, travel zenders, ... you name it. Tel je die erbij, dan is het aanbod van de concurrentie ver overstegen.

En als je wil kan je je ook abboneren bij andere satelliet aanbieders hee. Heb je een satelliet, dan ben je niet gebonden aan één leverancier. Abonneer je je eldes ook, dan heb je nog méér zenders. Er zijn ook online communities die keys utwisselen, zodat je naar bepaalde aanbieders kan kijken zonder te betalen.

Want satelliet is niet onbeperkt zoals jij denkt die hebben net dezelfde bandbreedte problemen als kabel.
                  Klopt totaal niet. Satelliet bandbreedte is nagenoeg onbeperkt. Of beter gezegd; hoe meer klanten TVV heeft, hoe meer transponder space ze kunnen kopen op de satelliet. En hoe meer space ze hebben, hoe groter hun aanbod kan worden, of hoe zuiverder (ongecompresseerder) de beelden! En mocht er op een bepaalde satelliet geen plaats meer zijn, dan kunnen ze space huren op een andere satelliet. Bvb, de nieuwe Astra 3 heeft veel meer transponder space en daar zit dan ook alle aanbod van HD kanalen.

Plus die moeten rekening houden met alle andere radio signalen die de ether worden ingestuurd (DECT, WIMAX, Wifi, GSM, Tetra, FM radio....).
                  Nog nooit last gehad van interferentie... spookverhalen om geïnteresseerden in satelliet af te schrikken.

En als ze een nieuwe techniek om te moduleren wensen te gebruiken of extra frequenties dan moeten ook de decoders worden aangepast. Of erger nog, misschien de satelliet HW.
                  Meer bangmakerij. TVV werkt met "gecertifieerde" decoders, en zou nooit zijn codage zodanig aanpassen dat deze apparaten ineens onbruikbaar worden.

En ook al heb je een niet-gecertifieerde decoder (zoals ik; TechnoMate), dan nog heb je geen probleem. Want de producent ervan is steeds zeer snel om een nieuwe software-versie te distribueren. Tensotte wil die geen slechte publiciteit, want dat betekent verlies van klanten.

Met één kleine, vierkante en doorzichtige shotel met 4 fixe LNB's ontvang ik 5000+ posten, waaronder het non-HD TVV aanbod en hun HD aanbod. Aantal decoders? Eén...

Ciao,

J.

Comment

Jochen, wil je ook zeggen welke decoder je gebruikt en welke schotel?
                    Ik ben mij aan het informeren om volgend jaar een satteliet in huis te halen.
                    Ik heb 2 tV's en wens eveneens programma's op 2 verschillende zenders te kunnen opnemen los van het TV-kijken.
                    Ik zoek een decoder dat gebruiksvriendelijk is én betaalbaar.
                    Je mag mij ook een goede winkel aanbevelen.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Hey Vantje,

Ikzelf heb maar een goedkope setup hoor; mijn (grote) schotel hangt onder een "oversteek", langs een kant van het huis waar geen kat komt.

Mijn ouders hebben echter zo'n moderne "schotel" met 4 fixe koppen. Echt de max.

En ik heb maar één TV, dus ook een simpele decoder. Een Technomate series 1000. Een "instapmodelleke" zeg maar. Het model zou voor jou niet afdoende zijn, maar ze hebben er betere hee; waarbij meerdere kanalen kunnen worden gedecodeerd edm.

Het merk "TechnoMate" op zich is in ieder geval een goeie tip die ik je kan geven. Zeer populaire toestellen, vooral in UK. Ze vallen geregeld in de prijzen.

Het beste wat je kan doen; trek goeie sat-shops binnen, en laat je adviseren. Daarna: vergelijken.

Ciao,

J.

Comment

Working...
                      X