Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Afslachten van houtduiven"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: "Afslachten van houtduiven"

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Misschien een paar nestkasten hangen? Wie weet?

Stel je voor dat je een koppeltje hebt Aquarius, dan kom ik op bezoek om wat fotootjes van te nemen .
    Hans,
    Ik stel voor dat jij misschien eens probeert kontakt te krijgen met Jan Rodts.
    Mochten ze erin slagen "slechtvalken" in onze omgeving te krijgen dan ben ik er van overtuigd dat de telers een bijdrage zullen leveren...Kunnen we dan daaraan een SD organiseren...én iedereen tevreden!
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
      Hans,
      Waarom voel ik mij nu precies een paard?

Comment

Allez komaan Hans..dit is toch het minste dat je kunt doen he.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Waarom voel ik mij nu precies een paard?
          Omdat ze je voor de kar spannen
          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
          BD0290BE

Comment

E
            Voor het ogenblik ken ik maar één afdoend middel en dat is een geweerschot, ook al is het een "schot voor de boeg" dat is 100x doeltreffender dan de knallen uit een gaskanon.
            Misschien zouden we als telers een vergunning moeten krijgen om met "losse flodders" te schieten?
            Een losse flodder voor de boeg? Dat is volgens mij krek hetzelfde als een gaskanon.

Mvg.
            Robert
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Hans,
              Mochten ze erin slagen "slechtvalken" in onze omgeving te krijgen dan ben ik er van overtuigd dat de telers een bijdrage zullen leveren...Kunnen we dan daaraan een SD organiseren...én iedereen tevreden!
              Het probleem zal zijn van geschikte nestplaatsen te voorzien. Kasten voor Slechtvalken hangen meestaal hoog aan bv koeltorens, kerktorens, hoogspanningsmasten kan ook.

Best neem je eens contact op met het FIR,Fonds voor Instandhouding van Roofvogels.

Mvg.
              Robert
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                Een losse flodder voor de boeg? Dat is volgens mij krek hetzelfde als een gaskanon.

Mvg.
                Robert
                Zéker niet!

Die beesten herkennen duidelijk het verschil tussen een geweerschot en de knal uit een gaskanon.
                Indien ze op het veld zitten en het gaskanon geeft maar één knal dan kijken ze eens op en eten daarna rustig verder. Vandaar het "multibang" systeem. Soms 1, soms 2, soms 3 knallen na mekaar en dat met een frequentie van max 4x per uur!
                OOk veranderen van type en richting om gewenning te voorkomen

Schiet je met een jachtgeweer dan reageren ze onmiddellijk, het schot moet nog niet voor hen bedoeld zijn....
                Hoge gebouwen zijn er niet in de directe omgeving (landelijk gebied) behalve dan een paar kerktorens...
                Ga eens met het FIR contact opnemen.
                Bedankt voor het meedenken!
                BD0290BE

Comment

Het nieuws van 19u...
                  Twee partijen aan het woord, de groene jongens én de jagers...
                  De vragende partij blijft "buiten schot"...of hoe je de media hier kan manipuleren!!!
                  Je kan altijd je kans wagen bij VOLT
                  Op hun site kan je een 'probleem' melden en zij brengen dan alle partijen aan tafel voor een discussie terzake.
                  't Proberen waard, laat hier dan wel even weten wanneer je op de buis komt
                  Last edited by James71; 26 februari 2009, 10:45. Reden: spelling

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                    Je kan altijd je kans wagen bij VOLT
                    Op hun site kan je een 'probleem' melden en zij brengen dan alle partijen aan tafel voor een discussie terzake.
                    't Proberen waard, laat hier dan wel even weten wanneer je op de buis komt
                    Heb hun al een mailtje gestuurd maar nog geen antwoord gekregen...
                    Ken het programma, maar ook daar wordt niets grondig opgelost...je bereikt wél een gans publiek. En zoals ik hier al eerder hoorde: "Het is beter om twee klokken eens te horen luiden..."
                    BD0290BE

Comment

Een valkenier ware misschien geen slecht idee maar...onze velden liggen verspreid over een paar tientallen km en je moet toch minstens 4 weken die velden kunnen beschermen.
                      Hoe hoog gaat dan het kostenplaatje oplopen?
                      Eigelijk zoek ik meer naar een (biologisch)middel om op de akker te spuiten zodanig dat de smaak zou beïnvloed worden.
                      Look al uitgeprobeerd maar niet doeltreffend.
                      Duiven gaan voederen op andere plaatsen??? Dan zit de kans erin dat de populatie nog gaat toenemen...?
                      Voor het ogenblik ken ik maar één afdoend middel en dat is een geweerschot, ook al is het een "schot voor de boeg" dat is 100x doeltreffender dan de knallen uit een gaskanon.
                      Misschien zouden we als telers een vergunning moeten krijgen om met "losse flodders" te schieten?
                      De jaarlijkse preventie kost mij nu al héél veel tijd en geld en toch hoop ik om ooit DE oplossing eens te vinden....
                      Misschien komt een valkenier goedkoper uit dan je denkt en tenslotte kan jij die tijd aan je bedrijf spenderen dat is toch ook winst?

Comment

de natuur geeft en de natuur neemt zou je dan weer kunnen zeggen..
                        foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                          de natuur geeft en de natuur neemt zou je dan weer kunnen zeggen..
                          Je zou ook kunnen zeggen dat vanaf het moment dat mens in de natuur verscheen,
                          het met de rest van de natuur bergaf ging.
                          Die mens heeft nooit iets gegeven: altijd genomen.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            En als hij niets kan nemen nogal dikwijls er een pervers genoegen in beleefd om het toch maar kapot te maken.
                            Last edited by hvr_oosterzele; 28 februari 2009, 19:42. Reden: kon/kan

Comment

En als hij niets kon nemen nogal dikwijls er een pervers genoegen in beleefd om het toch maar kapot te maken.
                              Juist en dat zal ik nooit begrijpen en ik kan er ook totaal geen begrip voor opbrengen.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Theokus en Hans,

Heb het de laatste uren niet meer kunnen volgen, had andere zorgen om mijn hoofd...
                                Jullie wijken wél af van het eigenlijke onderwerp maar wil daarop toch ook reageren...niet op jullie als persoon wél op een bestaande mentaliteit...
                                Volgens jullie theorie is er de mensheid op achteruit gegaan???
                                Jullie bekijken maar één facet, de natuur...is die er dan zo op achteruitgegaan?
                                Ik ben 56 j en als ik mijn omgeving bekijk dan zijn er inderdaad al bomen gekapt(maar terug heraangeplant), zijn de velden samengevoegd tot grotere blokken maar worden de boeren geleid vanuit Brussel Niet meer door hun gezond boerenverstand!!!
                                Mest uitrijden mag nu van...tot...vroeger op het moment dat de grond het toeliet en er het minste structuurbederf was!
                                Dan is er de industrie...kan je die wegcijferen?
                                Hoe verdienen jullie dan de kost? Ik bedoel maar dat het heel eenvoudig is om de schuld in andermans schoenen te schuiven maar dat ik meen dat "IEDEREEN" een beetje verantwoordelijk is maw dat het geen gevecht is tussen de "goede" en de "slechte".

Iedereen tracht op de eerste plaats zijn eigen hachje te redden en als je de doodstrijd van iemand van kortbij meemaakt dan besef je dit ten volle...
                                BD0290BE

Comment

Working...
                                X