Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Afslachten van houtduiven"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: "Afslachten van houtduiven"

Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
    Mijn ervaring met de groene jongens, is dat meestal blijkt dat zij groen achter de oren zijn.
    En moest het niet van die groene jongens zijn leefden we nu al op één grote stinkende mesthoop dankzij die volwassen "anderen" . Maar schiet gerust voort hoor, zowel op de duiven als op diegenen die het milieu en de natuur nog een beetje proberen te beschermen voor onze kinderen en hun kinderen. Paf, paf, paf, al wat in onze weg komt knallen we af.

Alle natuurgebieden in België, waar velen hier hun plaatjes gaan schieten, zijn ook het werk van die die nog groen zijn achter hun oren.
    Last edited by hvr_oosterzele; 24 februari 2009, 20:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      En moest het niet van die groene jongens zijn leefden we nu al op één grote stinkende mesthoop dankzij die volwassen "anderen" . Maar schiet gerust voort hoor, zowel op de duiven als op diegenen die het milieu en de natuur nog een beetje proberen te beschermen voor onze kinderen en hun kinderen. Paf, paf, paf, al wat in onze weg komt knallen we af.

Alle natuurgebieden in België, waar velen hier hun plaatjes gaan schieten, zijn ook het werk van die die nog groen zijn achter hun oren.
      Ik ging me buiten mijn "" afzijdig houden, maar ik ga toch nog één keertje reageren op Hans' reactie: ""
      Mvg Tim

Comment

Mijns insziens moeten we gewoon streven naar een gezond evenwicht. En zoals altijd heb je bij beide partijen idealisten.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Hans,
          ik respecteer ieder zijn mening maar dat neemt niet weg dat mensen als Jan Rodts tenminste zouden mogen antwoorden als ze als contactpersoon staan vermeld van hun vereniging.
          Ik heb ook het topic een beetje gevolgd over de gloeilampen.
          Meen daaruit te mogen afleiden dat "de groenen" zich ook achter de spaarlamp hadden geschaard maar nu toch ook schoorvoetend moeten toegeven dat het fout was?
          Wat ik bedoel is dat niemand onfeilbaar is en iedereen wel het laken naar zich toehaalt.

Is onze vraag dan zo onrealistisch?
          Moeten wij als tuinders bij de pakken blijven zitten?
          Doen we al niet ons uiterste best?
          Tijdens mijn vrije tijd loop ik ook graag in de velden en geniet ook van de bloemetjes en de bijtjes maar in de week is er mijn dagtaak...ook in datzelfde veld!
          Dan probeer ik met de middelen die ik heb alles vlekkeloos te laten verlopen.
          Zijn er dan problemen dan proberen we die op te lossen.
          Nu stel ik mij de vraag wat jij zou doen?

Jij bent deskundige "bioingenieur". Als ik dan eens bekijk wat je troefen zouden moeten zijn zie http://www.bioingenieur.be/bioingenieurstuderen.htm
          zou je ook oa ten dienste moeten staan van land en tuinbouw of heb ik het mis?
          Begrijp mij nu niet verkeerd...ik wil niet op de man spelen maar in uw geval zijn er nog wel een paar in mijn kennissenkring en ook bij de politici...(Dacht dat we ooit eens een minister van landbouw hebben gehad...)
          Ik besef maar al te goed dat "ons" groepje klein wordt en we niet veel meer in de pap te roeren hebben (cfr op 5 jaar tijd is het aantal witlooftelers gedaald bij Brava van 250 naar 150) Moet er geen tekeninksken meer bijmaken zeker?

Ik wil het nogmaals benadrukken voor ons hoeven die dieren niet dood!!!

Maar dan mogen anderen(niet-jagers) met alternatieven komen die ons "daadwerkelijk" helpen!
          Leven én laten leven...zou ik zeggen.
          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
          BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
            Hans,
            ik respecteer ieder zijn mening maar dat neemt niet weg dat mensen als Jan Rodts tenminste zouden mogen antwoorden als ze als contactpersoon staan vermeld van hun vereniging.
            Ik heb ook het topic een beetje gevolgd over de gloeilampen.
            Meen daaruit te mogen afleiden dat "de groenen" zich ook achter de spaarlamp hadden geschaard maar nu toch ook schoorvoetend moeten toegeven dat het fout was?
            Wat ik bedoel is dat niemand onfeilbaar is en iedereen wel het laken naar zich toehaalt.

Is onze vraag dan zo onrealistisch?
            Moeten wij als tuinders bij de pakken blijven zitten?
            Doen we al niet ons uiterste best?
            Tijdens mijn vrije tijd loop ik ook graag in de velden en geniet ook van de bloemetjes en de bijtjes maar in de week is er mijn dagtaak...ook in datzelfde veld!
            Dan probeer ik met de middelen die ik heb alles vlekkeloos te laten verlopen.
            Zijn er dan problemen dan proberen we die op te lossen.
            Nu stel ik mij de vraag wat jij zou doen?

Jij bent deskundige "bioingenieur". Als ik dan eens bekijk wat je troefen zouden moeten zijn zie http://www.bioingenieur.be/bioingenieurstuderen.htm
            zou je ook oa ten dienste moeten staan van land en tuinbouw of heb ik het mis?
            Begrijp mij nu niet verkeerd...ik wil niet op de man spelen maar in uw geval zijn er nog wel een paar in mijn kennissenkring en ook bij de politici...(Dacht dat we ooit eens een minister van landbouw hebben gehad...)
            Ik besef maar al te goed dat "ons" groepje klein wordt en we niet veel meer in de pap te roeren hebben (cfr op 5 jaar tijd is het aantal witlooftelers gedaald bij Brava van 250 naar 150) Moet er geen tekeninksken meer bijmaken zeker?

Ik wil het nogmaals benadrukken voor ons hoeven die dieren niet dood!!!

Maar dan mogen anderen(niet-jagers) met alternatieven komen die ons "daadwerkelijk" helpen!
            Leven én laten leven...zou ik zeggen.
            Hey Aquarius,

Ik heb het niet over de grond van de zaak, ik ken de materie onvoldoende en ik heb er geen bewezen oplossing voor. Dat Jan Rodts niet thuis geeft is inderdaad wellicht niet correct (misschien is hij op ski verlof ). Ik zeg ook niet dat er geen fouten gemaakt worden, wie dat van zichzelf zegt is pas een grote idioot . Mijn reactie was dan ook niet tegen jou gericht maar tegen diegenen die van dit draadje misbruik willen maken om onder de gordel te trappen.

PS : 't Is niet omdat ik in '86 afgestudeerd ben als bioingenieur dat ik overal een kant- en klare oplossing voor heb hoor . Zoals je weet zit ik trouwens ook niet meer echt "in" de business .
            Last edited by hvr_oosterzele; 24 februari 2009, 21:58.

Comment

Ze () kunnen misschien nog wat meer vossen uitzetten in de hoop dat die de klus gaan klaren.

Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Kunnen ze gewoon de buizerds niet opnieuw aanmoedigen? Of is die hun oorspronkelijke jachtbiotoop te ferm veranderd (verstedelijkt)?
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                  Ze () kunnen misschien nog wat meer vossen uitzetten in de hoop dat die de klus gaan klaren.
                  4 minuten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    Mijns insziens moeten we gewoon streven naar een gezond evenwicht. En zoals altijd heb je bij beide partijen idealisten.
                    Je vergeet ook nog de extremisten.

Mvg.
                    Robert
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Kunnen ze gewoon de buizerds niet opnieuw aanmoedigen?
                      Slechtvalken zijn de natuurlijke vijand van de duif en worden daartoe vb in Gent ook gebruikt, dat heb ik Aquarius al meerdere keren laten weten dacht ik. Misschien een koppeltje kweken Aquarius?

Comment

Slechtvalken zijn de natuurlijke vijand van de duif en worden daartoe vb in Gent ook gebruikt, dat heb ik Aquarius al meerdere keren laten weten dacht ik. Misschien een koppeltje kweken Aquarius?
                        Ah, toch nog, ik dacht al dat ik te simpel dacht

Comment

en die valken zijn blijkbaar heel efficiënt:
                          woon bijna 1 jaar in Astene, in de directe omgeving zitten oa valken, amper een koppel tortels en een koppel bosduiven in mijn tuin
                          voorheen De Pinte, geen roofvogels in de directe omgeving wel massa's tortels en bosduiven
                          woonsituatie is ongeveer dezelfde verstedelijkt gebied met in de onmiddellijke omgeving velden, weiden en bossen
                          Aquarius haal valkenier Steven er eens bij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
                            en die valken zijn blijkbaar heel efficiënt:
                            woon bijna 1 jaar in Astene, in de directe omgeving zitten oa valken, amper een koppel tortels en een koppel bosduiven in mijn tuin
                            voorheen De Pinte, geen roofvogels in de directe omgeving wel massa's tortels en bosduiven
                            woonsituatie is ongeveer dezelfde verstedelijkt gebied met in de onmiddellijke omgeving velden, weiden en bossen
                            Aquarius haal valkenier Steven er eens bij
                            Een valkenier ware misschien geen slecht idee maar...onze velden liggen verspreid over een paar tientallen km en je moet toch minstens 4 weken die velden kunnen beschermen.
                            Hoe hoog gaat dan het kostenplaatje oplopen?
                            Eigelijk zoek ik meer naar een (biologisch)middel om op de akker te spuiten zodanig dat de smaak zou beïnvloed worden.
                            Look al uitgeprobeerd maar niet doeltreffend.
                            Duiven gaan voederen op andere plaatsen??? Dan zit de kans erin dat de populatie nog gaat toenemen...?
                            Voor het ogenblik ken ik maar één afdoend middel en dat is een geweerschot, ook al is het een "schot voor de boeg" dat is 100x doeltreffender dan de knallen uit een gaskanon.
                            Misschien zouden we als telers een vergunning moeten krijgen om met "losse flodders" te schieten?
                            De jaarlijkse preventie kost mij nu al héél veel tijd en geld en toch hoop ik om ooit DE oplossing eens te vinden....
                            D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                            BD0290BE

Comment

Een valkenier ware misschien geen slecht idee maar...onze velden liggen verspreid over een paar tientallen km en je moet toch minstens 4 weken die velden kunnen beschermen.
                              Eigelijk zoek ik meer naar een (biologisch)middel om op de akker te spuiten zodanig dat de smaak zou beïnvloed worden.
                              Look al uitgeprobeerd maar niet doeltreffend.
                              Duiven gaan voederen op andere plaatsen??? Dan zit de kans erin dat de populatie nog gaat toenemen...?
                              Voor het ogenblik ken ik maar één afdoend middel en dat is een geweerschot, ook al is het een "schot voor de boeg" dat is 100x doeltreffender dan de knallen uit een gaskanon.
                              Misschien zouden we als telers een vergunning moeten krijgen om met "losse flodders" te schieten?
                              De jaarlijkse preventie kost mij nu al héél veel tijd en geld en toch hoop ik om ooit DE oplossing eens te vinden....

Hoe groot is het jachtgebied van een Slechtvalk, misschien valt dat al bij al nog mee?

Comment

Misschien een paar nestkasten hangen? Wie weet?

Stel je voor dat je een koppeltje hebt Aquarius, dan kom ik op bezoek om wat fotootjes van te nemen .

Comment

Working...
                                X