Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Afslachten van houtduiven"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• "Afslachten van houtduiven"

Naar aanleiding van dit artikel

Heb ik het bestuur van de vereniging een email gestuurd met de vraag om ons als tuinders een paar weken op een gans jaar!!! bij te staan om de schade op onze velden te beperken!
    Op die manier moeten we geen beroep doen op jagers, woudmeesters ed.
    Alleen kan ik het niet meer aan en ook mijn collega's niet!
    Dus moet, op een of andere wijze een diervriendelijke oplossing toch mogelijk zijn?

Alle haalbare ideeën zullen zorgvuldig worden overwogen!
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Re: "Afslachten van houtduiven"

ik heb er echt geen idee van

hoeveel schade heb je door duiven?
    foto als spiegel of als venster?

Comment

misschien weer vogelverschrikkers in de velden zetten??????

Comment

Op de eerste plaats wil ik benadrukken dat voor ons die duiven niet moeten worden afgeslacht!
        Wanneer je dan als beroepsvereniging mensen van natuurpunt tracht te bereiken geven die gewoon niet thuis...
        Antwoorden niet op email, zijn onbereikbaar op GSM...
        Ik heb op radio 2 gepleit om tot eeen dialoog te komen tussen natuurvereningingen, jachtbeheer en de betrokken landbouworganisaties!
        Nu merk ik dat "Natuurpunt" met een "pakkend" artikel naar buiten komt, waar ze enerzijds de jagers betichten van illegale praktijken maar indien je op hun site gaat verder kijken en er de jachtreglementering op nakijkt dat spreken ze zichzelf volledig tegen!!!
        Als je kritiek hebt op een bepaalde visie dan moet je als vereniging toch ook alternatieven kunnen aanbieden?
        Hetgeen door de mensen hierboven werd aangehaald wordt door de tuinders reeds jaren toegepast maar zonder echt goed resultaat.
        Wat de schade betreft kan ik heel kort zijn...
        dit loopt op enkele duizende euro's per ha.
        Eén ha witloof enkel terug inzaaien kost reeds meer dan 1500 euro!
        Dan kan je op dat moment nog niet gaan inschatten wat het verlies aan kostbare "zomeruren" betekent. Planten die telaat opkomen zullen op het einde van de groeitijd niet voldoende ontwikkeld zijn!

Hier in onze streek heb ik én niet op zaterdag of zondag al één schot gehoord!!!
        Dus het zal allemaal wél een beetje overroepen zijn.
        De jagers hadden dus de mogelijkheid om wettelijk op te treden tot 28/2 en de natuurverenigingen zoals "Natuurpunt" kunnen de handen uit de mouwen steken in het voorjaar maar...ik meen dat we als tuinders terug op onszelf zullen aangewezen zijn!!!

Persoonlijk ben ik wél een beetje ontgoocheld in een contactpersoon als Jan Rodts.
        Zijn collega Wim Van den Bossche heb ik telefonisch wél kunnen bereiken maar had weinig alternatieven om naar voor te brengen...enkel de "afslachting" bleef voor hem onaanvaardbaar.
        Dat jonge tuinders, jonge gezinnen niet werden bijgestaan was blijkbaar niet zijn schuld! Houtduiven primeren op jonge mensen????
        Probeer maar eens als volwassene met dergelijke mensen een debat aan te gaan?
        D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
        BD0290BE

Comment

Het nieuws van 19u...
          Twee partijen aan het woord, de groene jongens én de jagers...
          De vragende partij blijft "buiten schot"...of hoe je de media hier kan manipuleren!!!

Terug komen we als tuinders in een slecht daglicht...het is op onze vraag!!!
          Hoeveel duizenden houtduiven zijn er nu "afgeslacht"???
          Veel gemekker en geblaat waar we als tuinders weinig aan hebben!
          De jagers gaan er zogezegd werk van maken maar ik heb deze namiddag eens rondgetoerd in onze streek, géén jagers te zien, wél houtduiven

De groene jongens vertegenwoordigd door de heer Jan Rodts willen het publiek naar hun hand zetten maar als hen gevraagd wordt ook eens daadwerkelijk op te treden en de handen uit de mouwen te steken dan doen ze of hun neus bloedt

We zijn het meestal gewoon om zelf ons plan te trekken maar ik hoop dat het gezegde"Boontje komt om zijn loontje" ook ons nog eens ten deel zal vallen....

Als tuinders staan we in voor de primaire behoeften...blijkbaar liggen daar weinig mensen wakker van? Vandaar dat we ook op weinig steun of begrip kunnen rekenen...
          BD0290BE

Comment

De bosduif is de laatste jaren enorm toegenomen in aantal.
            Naast tuinders hebben ook tuinliefhebbers te klagen.
            Met tientallen vreten ze op een paar minuten mijn krentenboom kaal alsook kersen, krieken en moerbei.
            Ze nestelen zich haast tot tegen huis met hopen uitwerpselen als gevolg.

Vroeger zag je die beesten enkel in de bossen.
            Waarom is men tegen gecontrolleerde afschieting van deze woekerende soort?
            Hun predatoren zoals buizerd zijn al wel uitgeroeid.
            Bij mijn weten dunt men ook overtallige ree, hert en vos uit.Protest? Nog niet gehoord.

Rodts zou misschien eens kunnen uitleggen wat er voor waardevols is aan deze vogels?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
              Rodts zou misschien eens kunnen uitleggen wat er voor waardevols is aan deze vogels?
              Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
                misschien weer vogelverschrikkers in de velden zetten??????
                Hm, als dit dezelfde vogels zijn die 's morgens vroeg op de weg zitten te rusten en pas op het allerlaatste moment opvliegen als je aan komt gereden of zelfs niet opvliegen zodat je dient te gaan slalommen, vrees ik dat ze die vogelverschrikkers gewoon gaan ondersch**ten
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Gisterenmorgen constant schoten gehoord, maar dat komt waarschijnlijk omdat er 10 km verderop een club is waar ze iedere zondag op (klei)duiven schieten
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Hier kan je je steentje bijdragen, aan wiens kant je ook staat.

Mvg.
                    Robert
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

De bosduif is de laatste jaren enorm toegenomen in aantal.
                      Naast tuinders hebben ook tuinliefhebbers te klagen.
                      Met tientallen vreten ze op een paar minuten mijn krentenboom kaal alsook kersen, krieken en moerbei.
                      Ze nestelen zich haast tot tegen huis met hopen uitwerpselen als gevolg.

Vroeger zag je die beesten enkel in de bossen.
                      Waarom is men tegen gecontrolleerde afschieting van deze woekerende soort?
                      Hun predatoren zoals buizerd zijn al wel uitgeroeid.
                      Bij mijn weten dunt men ook overtallige ree, hert en vos uit.Protest? Nog niet gehoord.

Daarbij zijn zij nog smakelijk ook indien goed bereid....
                      Nikon D300, Nikon 12-24mm - 18-200VR - Nikon f 2,8/80-200mm - Sigma 70mm macro - Sigma 50-500mm - tamron 1,4 pro converter en verder veel MF Nikon glas, 4 Gitzo's, Tassen en een complete Haselblad en Leica set die met pensioen zijn

Comment

Dat vraag ik mij ook soms af... maar dan niet van die vogels .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                          ... De groene jongens vertegenwoordigd door de heer Jan Rodts willen het publiek naar hun hand zetten maar als hen gevraagd wordt ook eens daadwerkelijk op te treden en de handen uit de mouwen te steken dan doen ze of hun neus bloedt
                          Mijn ervaring met de groene jongens, is dat meestal blijkt dat zij groen achter de oren zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                            Wat de schade betreft kan ik heel kort zijn...
                            dit loopt op enkele duizende euro's per ha.
                            Eén ha witloof enkel terug inzaaien kost reeds meer dan 1500 euro!
                            Heb altijd gedacht dat witloofteelt specifiek gebeurde in driehoek Mechelen - Leuven - Brussel.
                            Wist niet dat Zonnegem daarin lag

Henri
                            lidnummer: BD0435BE

Comment

Working...
                            X