Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Crisis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Crisis

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Ik zou daar toch niet mee lachen Hans.
    Ik ga zelf winkelen en ik kan het dus weten
    Net eens gevraagd aan mijn vrouw, zij vindt dat ook onzin .

    Kijk, er is in België de index van de consumptieprijzen. Bij mijn weten is die géén 30% gestegen . Als dat bij Den Aldi wél zo is dan zou ik dringend uitkijken naar een ander grootwarenhuis .
    Last edited by hvr_oosterzele; 19 februari 2009, 21:59.

    Comment


    • #32
      Re: Crisis

      Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
      idd dat klopt helemaal wat je zegt dat je nu nooit alleen aan de kassa staat nu.
      in de carrefour zijn er 3 kassa's van de 20 nog open.
      enkele jaren geleden was dat wel even anders
      maar dat vergeet men
      Een Carrefour met slechts 3 kassa's open...
      Toch niet in diegene waar ik soms ga.
      Mvg Tim

      Comment


      • #33
        Re: Crisis

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Ik zal je eens wat anders wijsmaken:
        - de beenhouwers of de slachters verkopen momenteel veel minder vlees.
        Sinds die idiote reeks op TV juist véél meer

        Jammer genoeg eigenlijk want vlees eten is slecht voor 't milieu

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        - de bakkers verkopen nog wel (ons dagelijks) brood maar veel minder patékes en vlaai (gebak ed.)
        De bakker in Oosterzele moet noodgedwongen twee dagen in de week sluiten omdat hij aan geen PERSONEEL geraakt. Als ik de zaterdag ga bestellen voor de zondag (boterkoeken, pistolets, whatever....) dan heb ik dikwijls volgnummer > 100 !! Na 16u aanvaarden ze geen bestellingen meer. In Oosterzele nota bene !

        Mensen geen geld, toe nou
        Last edited by hvr_oosterzele; 19 februari 2009, 22:12.

        Comment


        • #34
          Re: Crisis

          Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
          Ik geloof dat niet.

          De laatste tijd al eens in een grootwarenhuis of kleinhandel geweest.
          Ik sta er jammer genoeg nooit alleen aan de kassa.
          Vandaag was ik bij de kapper...wachtenden zat...

          Kijk maar eens bij Mediamarkt. Volk genoeg en dan te denken dat ze daar alleen maar luxeproducten verkopen.
          Crisis...tsss
          Jij gelooft dat niet dus.
          Waarom lenen gewone mensen om "hunne otto" te kopen?
          Doodeenvoudig omdat ze niet ineens de volle som op tafel kunnen leggen
          Zo leven toch veel mensen.
          Het is misschien niet het beste voorbeeld maar het toont wel aan hoe men vandaag de dag leeft.

          Jouw kapper is ook niet het beste voorbeeld om het tegendeel te bewijzen.
          Ik vind dat geen overbodige luxe als ik van luxe mag spreken.

          In de Mediamarkt was ik ook vorige week maar ik zag daar ook geen grote dozen aan de kassa.
          Het meeste volk stond aan de cd-rekken
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #35
            Re: Crisis

            Ik denk dat mensen gewoon wat voorzichtiger zijn en 2 keer nadenken om grote uitgaven te doen.
            Dagelijks hoor je in het nieuws dat enkele honderden mensen hun job kwijt zijn.
            Het zal je maar overkomen.
            Wij leven er hier ook lustig op los,zolang je met 2 full time kan werken is het het hier nog steeds luilekkerland.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #36
              Re: Crisis

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Jij gelooft dat niet dus.
              Waarom lenen gewone mensen om "hunne otto" te kopen?
              Doodeenvoudig omdat ze niet ineens de volle som op tafel kunnen leggen
              Mensen lenen al jaar en dag om een "otto" te kopen Theo. Als ik op de BVBA een auto koop dan leen ik ook. Sommigen "leasen" een "otto" da's ook een vorm van lenen. Alles hangt ervan af wat er op dat moment het voordeligst uitkomt.

              Comment


              • #37
                Re: Crisis

                Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Sinds die idiote reeks op TV juist véél meer



                De bakker in Oosterzele moet noodgedwongen twee dagen in de week sluiten omdat hij aan geen PERSONEEL geraakt. Als ik de zaterdag ga bestellen voor de zondag (boterkoeken, pistolets, whatever....) dan heb ik dikwijls volgnummer > 100 !! Na 16u aanvaarden ze geen bestellingen meer. In Oosterzele nota bene !

                Mensen geen geld, toe nou
                Mensen hebben extra geld, deze maand, toch de werkende mensen.
                Het zou gaan vanaf 300 tot 600 euro.
                Al de rest valt uit de boot....
                Kom eens een paar dagen hier logeren en dan gaan we elke dag opstap en niet in de cafés he.

                Wat die bakker betreft: normale dingen worden wel nog gekocht.
                Mijn vriendin heeft een eigen zaak al meer dan 20 jaar en die ziet en hoort ook genoeg
                en als zij het weet, weet ik het ook

                Sorry dat ik het zeg maar als je in een kleine kring woont dan zie je niet veel
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #38
                  Re: Crisis

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Sorry en normaal spreek ik zo niet maar ik geloof dat jij niet op planeet Aarde woont
                  Lees jouw eerste paragraaf nog eens goed.
                  Ik zal je eens wat anders wijsmaken:
                  - de beenhouwers of de slachters verkopen momenteel veel minder vlees.
                  - de bakkers verkopen nog wel (ons dagelijks) brood maar veel minder patékes en vlaai (gebak ed.)
                  Zo zijn nog voorbeelden.
                  De mensen hebben het geld niet....
                  uhu 8 jaar werken in een supermarkt zou eigenlijk wel planeet aarde heten, ik vergelijk prijzen nog steeds en maak niemand niets wijs, ik trek alleen mijn conclusies. btw de kapper zat zaterdag volladen dus daar besparen we ook niet op. Vraag me af hoeveel keer per week je zelf boodschappen doet in de supermarkt?
                  Bakkers doen hunzelf de das om, sinds ze zelf mogen bepalen hoeveel hun brood kost swingen de prijzen de pan uit, gevolg bijna één gezin op twee heeft een broodmachine staan en bakt zelf brood, en dat al lang voor de crisis hoor.
                  smile ! ...it confuses people ...

                  Comment


                  • #39
                    Re: Crisis

                    Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                    Mensen lenen al jaar en dag om een "otto" te kopen Theo. Als ik op de BVBA een auto koop dan leen ik ook. Sommigen "leasen" een "otto" da's ook een vorm van lenen.
                    De gewone mens heeft geen BVBA Hans.
                    En wat dat "leasen" uiteindelijk kost zal jij wel beter weten dan ik
                    Ik zou het eventueel kunnen eens worden met een lening zonder intrest.
                    Al de rest is regelrecht idioot omdat een auto zoal een slechte investering is.
                    Maar ja, ik moet niet overtuigd worden
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #40
                      Re: Crisis

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Jij gelooft dat niet dus.
                      Waarom lenen gewone mensen om "hunne otto" te kopen?
                      Doodeenvoudig omdat ze niet ineens de volle som op tafel kunnen leggen
                      Vervang kunnen eens door willen.


                      Jouw kapper is ook niet het beste voorbeeld om het tegendeel te bewijzen.
                      Ik vind dat geen overbodige luxe als ik van luxe mag spreken.
                      Een pateke van 1euro kunnen de mensen niet kopen, maar hun haar laten blonderen en een permanentje laten steken en daarvoor dik boven de 40euro betalen kan wel.

                      Is dat geen luxe?
                      Mvg Tim

                      Comment


                      • #41
                        Re: Crisis

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Sorry dat ik het zeg maar als je in een kleine kring woont dan zie je niet veel
                        Theo, ik heb een zaak remember? We hebben verschillende vertegenwoordigers die voor ons werken. Zij zeggen zelf dat ze nauwelijks iets merken van de crisis. De verkoop gaat goed en we verkopen geen potjes nagellak .

                        Comment


                        • #42
                          Re: Crisis

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Mensen hebben extra geld, deze maand, toch de werkende mensen.
                          Het zou gaan vanaf 300 tot 600 euro.

                          250euro tot 300euro Theo.


                          Het werd tijd dat er eens iets voor de werkende mens wordt gedaan.
                          Mvg Tim

                          Comment


                          • #43
                            Re: Crisis

                            Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                            Sinds die idiote reeks op TV juist véél meer

                            Jammer genoeg eigenlijk want vlees eten is slecht voor 't milieu



                            De bakker in Oosterzele moet noodgedwongen twee dagen in de week sluiten omdat hij aan geen PERSONEEL geraakt. Als ik de zaterdag ga bestellen voor de zondag (boterkoeken, pistolets, whatever....) dan heb ik dikwijls volgnummer > 100 !! Na 16u aanvaarden ze geen bestellingen meer. In Oosterzele nota bene !

                            Mensen geen geld, toe nou
                            das logisch dat er dan 100 man staat als ie de rest van de week dicht is
                            geen personeel te vinden? als dat de reden als is
                            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                            www.korandoke.be

                            Comment


                            • #44
                              Re: Crisis

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                              Vervang kunnen eens door willen.



                              Een pateke van 1euro kunnen de mensen niet kopen, maar hun haar laten blonderen en een permanentje laten steken en daarvoor dik boven de 40euro betalen kan wel.

                              Is dat geen luxe?
                              das den buitenkant he om den diken nek uit te hangen en verder gene nagel om hun gat te krabben
                              je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                              www.korandoke.be

                              Comment


                              • #45
                                Re: Crisis

                                Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
                                gevolg bijna één gezin op twee heeft een broodmachine staan en bakt zelf brood, en dat al lang voor de crisis hoor.
                                Ik val hier van de éne verbazing in de andere . De énige die ik persoonlijk ken die thuis een broodmachine heeft zijn mijn schoonouders en dat ding wordt zo goed als nooit meer gebruikt....

                                Comment

                                Working...
                                X