Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Crisis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Crisis

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Neen, neen, ik lach ermee.
    En ik verwacht ook niks van hem.
    Ik vrees en verwacht na juni van dit jaar een rechts-liberale uitslag....
    Dat ze dan eens Dedecker, VB en NV-A laten regeren, dan gaan we wat meemaken mensen! Waar is de eendracht van de Vlaamse politiekers??????????????
    Men is altijd tegen de PS geweest, nu heeft het MR de macht, is het dan zoveel beter?
    Wie is er langs Waalse kant bereid verder serieus te onderhandelen?
    BTW: Wat valt er eigelijk te onderhandelen???
    Ik ga sebiet eens kijken wat Steve te zeggen had in "Ter zake" (heb het moeten opnemen omdat mijn madam wat anders wou zien).

Denk dat ik bij de volgende verkiezing mijn kat ga sturen er zijn toch geen politiekers meer die capabel zijn dat landje te besturen!

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
      Ik werk niet voor of wordt niet gesubsidieerd door de overheid en heb aldus geen vaste job tot mijn pensioen.
      Ik ook niet. Maar dit is niet de eerste economische dip die we meemaken en ik kan niet zeggen dat ik er ooit daadwerkelijk last van heb gehad. Sterker: ik verdien nog even veel als een paar maand geleden en de inflatie is lekker laag.

Als iedereen zolang hij nog een baan heeft gewoon zou doen of er niets aan de hand was, dan was de crisis lang zo erg niet, als die er al was. Het is juist door dat domme voorzichtige gedrag dat er nu zovelen op straat komen te staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        Ik ook niet. Maar dit is niet de eerste economische dip die we meemaken en ik kan niet zeggen dat ik er ooit daadwerkelijk last van heb gehad. Sterker: ik verdien nog even veel als een paar maand geleden en de inflatie is lekker laag.

Als iedereen zolang hij nog een baan heeft gewoon zou doen of er niets aan de hand was, dan was de crisis lang zo erg niet, als die er al was. Het is juist door dat domme voorzichtige gedrag dat er nu zovelen op straat komen te staan.
        dat je nog steeds evenveel verdiendt daar ben ik 100% eens mee, maar we moeten wel een 30 % meer uitgeven voor hetzelfde winkelmandje met de zefde producten en hoeveelheden gevuld te krijgen
        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
        www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
          dat je nog steeds evenveel verdiendt daar ben ik 100% eens mee, maar we moeten wel een 30 % meer uitgeven voor hetzelfde winkelmandje met de zefde producten en hoeveelheden gevuld te krijgen
          Wat een onzin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Wat een onzin
            ik denk dat jij zelf nooit winkeld
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

Comment

ik denk dat jij zelf nooit winkeld
              jawel, maar dan wel met een T

Comment

Gezien dat je nog evenveel verdient als een paar maand geleden, betekent feitelijk dat je armer ben geworden.
                In de VS waren de mensen onvoorzichtig en gingen lenen en gaven geld uit ver boven hun mogelijkheden. Waren zij dan minder dom?
                Doen alsof er niets aan de hand is doet mij denken aan die heren van de Fortis-top.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

waar ga jij winkelen dan, volgens mij kosten de meeste producten nog evenveel, en crisis of geen crisis het heeft de handelaars de laaste jaren niet belet van fors te stijgen met alle prijzen, dus daaraan zal het wel niet liggen.
                  Plus dat benzine ook een pak minder kost tegenwoordig...
                  Het is gewoonweg idd zo dat we onszelf de das om doen met ons collectief gedrag.
                  Het zijn wij die de economie doen draaien en als we nu met zen alleen ineens op ons geld gaan zitten onder het mum 'crisis', tja dan moet de economie eraan kapot he...
                  smile ! ...it confuses people ...

Comment

Nog voor er sprake was van de crisis kregen de mensen te maken met de steeds duurder
                    wordende energiekosten, prijsstijgingen in de voeding.
                    Dit voelt iedereen nu nog in zijn portemonnee en zeker de lage inkomens.
                    En binnenkort zullen de verzekeringen ook meer gaan kosten.

Als iedereen die nog een baan heeft zou doen of er niets aan de hand is?
                    Ik zou hun toch de raad geven om vooral bescheiden te blijven: niemand heeft een vaste job.
                    (toch begrijp ik goed wat je bedoelt)
                    Het tempo van en het aantal jobs die nu verloren gaan is ongezien... en dat ligt niet aan de
                    de werknemers.

Met geld kan je niet voorzichtig genoeg zijn.
                    De huidige crisis is het bewijs.
                    Het spelen met het geld van anderen en daarbij onbeschaamd hoge risico's nemen kostte de
                    maatschappij zijn nek... en vooral banen.

Wat hebben de bedrijven gedaan met hun winsten van pakweg de voorbije 10 jaren?
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
                      waar ga jij winkelen dan, volgens mij kosten de meeste producten nog evenveel, en crisis of geen crisis het heeft de handelaars de laaste jaren niet belet van fors te stijgen met alle prijzen, dus daaraan zal het wel niet liggen.
                      Het is gewoonweg idd zo dat we onszelf de das om doen met ons collectief gedrag.
                      Het zijn wij die de economie doen draaien en als we nu met zen alleen ineens op ons geld gaan zitten onder het mum 'crisis', tja dan moet de economie eraan kapot he...
                      waar ik ga winkelen ? waar elke sukelaar gaat "den aldi "
                      jij in de den delaise zeker
                      tja de benzine goedkoop tja er zijn er die gratis rondbollen op kosten van het bedrijf , in venuzela kost em 10 cent
                      ons collectief gedrag ? denk dat je de staat zoiets mag verwijten
                      www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        Gezien dat je nog evenveel verdient als een paar maand geleden, betekent feitelijk dat je armer ben geworden.
                        In de VS waren de mensen onvoorzichtig en gingen lenen en gaven geld uit ver boven hun mogelijkheden. Waren zij dan minder dom?
                        Doen alsof er niets aan de hand is doet mij denken aan die heren van de Fortis-top.
                        Hahaha
                        In de VS kreeg iedereen krediet, dat werd gegeven zonder nadenken en zonder navragen
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                          Wat een onzin
                          Ik zou daar toch niet mee lachen Hans.
                          Ik ga zelf winkelen en ik kan het dus weten
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht

Sorry en normaal spreek ik zo niet maar ik geloof dat jij niet op planeet Aarde woont
                            Lees jouw eerste paragraaf nog eens goed.
                            Ik zal je eens wat anders wijsmaken:
                            - de beenhouwers of de slachters verkopen momenteel veel minder vlees.
                            - de bakkers verkopen nog wel (ons dagelijks) brood maar veel minder patékes en vlaai (gebak ed.)
                            Zo zijn nog voorbeelden.
                            De mensen hebben het geld niet....
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              De mensen hebben het geld niet....
                              Ik geloof dat niet.

De laatste tijd al eens in een grootwarenhuis of kleinhandel geweest.
                              Ik sta er jammer genoeg nooit alleen aan de kassa.
                              Vandaag was ik bij de kapper...wachtenden zat...

Kijk maar eens bij Mediamarkt. Volk genoeg en dan te denken dat ze daar alleen maar luxeproducten verkopen.
                              Crisis...tsss
                              Last edited by Ticor; 19 februari 2009, 21:49.
                              Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                                Ik geloof dat niet.

De laatste tijd al eens in een grootwarenhuis of kleinhandel geweest.
                                Ik sta er jammer genoeg nooit alleen aan de kassa.
                                Vandaag was ik bij de kapper...wachtenden zat...
                                idd dat klopt helemaal wat je zegt dat je nu nooit alleen aan de kassa staat nu.
                                in de carrefour zijn er 3 kassa's van de 20 nog open.
                                enkele jaren geleden was dat wel even anders
                                maar dat vergeet men
                                www.korandoke.be

Comment

Working...
                                X