Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Crisis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Crisis

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    't Zijn ook een paar "topbladen" in de Vlaamse media
    Met alle respect Theo maar dat balletje kunnen we ook terugkaatsen naar bepaalde commentatoren op BD, niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Ook lezen wat er in het artikel staat hé : "Vooral de prijzen van zuivel- en graanproducten stegen toen fors, tot 20 procent" Dat wil zeggen dat de maximale stijger daartussen 20% was. Al de rest steeg dus minder dan 20%. Waar is die pipo daar die zei dat we "30 % meer (moesten) uitgeven voor hetzelfde winkelmandje met de zelfde producten en hoeveelheden gevuld te krijgen"?
      Gelezen en begrepen Hans.

Verleden jaar kwam ik thuis met een vlootje becelboter van 250 gram à 160 frank.
      Slechts 4 euro....(?)
      Dat is geen boter meer maar goud.
      Was ooit ook anders.
      En de boeren van de Boerenbond zijn er ook niet beter van geworden maar dit terzijde.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Met alle respect Theo maar dat balletje kunnen we ook terugkaatsen naar bepaalde commentatoren op BD, niet?
        O, ik trek alleen schoenen aan als ik buiten moet
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

O, ik trek alleen schoenen aan als ik buiten moet
          hahahahaha

Comment

Dat schrijven de kranten Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg maandag.

't Zijn ook een paar "topbladen" in de Vlaamse media
            'k zou het niet weten, ik lees geen krant en kijk niet naar het nieuws
            Groetjes Hendrika

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hendrika Bekijk bericht
              'k zou het niet weten, ik lees geen krant en kijk niet naar het nieuws
              Groot gelijk, dan heb je zeker geen last van de "crisis"

Comment

Groot gelijk, dan heb je zeker geen last van de "crisis"
                Het is de media die alles aan het verzieken is!
                Groetjes Hendrika

Comment

Goh, zit er hier toch nog één iemand met een gezond stel hersenen op dit forum en 't is dan nog een vr.... (neen, niet slaan, ik heb niets gezegd en 't was trouwens toch maar een grapje )

Comment

Goh, zit er hier toch nog één iemand met een gezond stel hersenen op dit forum en 't is dan nog een vr.... (neen, niet slaan, ik heb niets gezegd en 't was trouwens toch maar een grapje )
                    Groetjes Hendrika

Comment

Ben ik het weer mee eens.
                      Het is wel niet slecht als we de waarheid kennen.
                      En dan stelt zich de vraag of de media geloofwaardig is en of de lezers geïnteresseerd zijn.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Wie de crisis niet voelt mag zich gelukkig achten, ik voel ze in ieder geval maar al te goed. Het enige dat daalde sinds het begin van de crisis is de prijs aan de pomp.
                        En ze moeten maar een scheet laten in het midden oosten om de prijs weer de hoogte in te jagen, elk excuus is goed om die te laten stijgen.

En als ik zo het draadje doorloop moet ik Theo 100% gelijk geven.
                        Iedereen schijnt al vergeten te zijn dat de crisis is begonnen met het stijgen van het vat ruwe olie en de opgelegde verplichting biobrandstof te maken op een moment dat de oogsten over de meeste landen ferm tegenvielen wegens het opwarmen van de aarde. Later kwamen de banken aan de beurt met hun rommelkredieten. Huizen verkopen aan mensen waarvan ze op voorhand konden weten dat ze deze niet konden afbetalen. En dan kwam aan het licht dat alle banken zich daaraan bezondigd hadden op een paar uitzonderingen na. En wie weet wat er ons nog allemaal te verwachten staat. Ach de belastingbetaler zal weeral eens het gelag betalen zoals altijd zeker hé.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Het is wel niet slecht als we de waarheid kennen.
                          En dan stelt zich de vraag of de media geloofwaardig is
                          Daar zit het em!
                          Groetjes Hendrika

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                            Gezien dat je nog evenveel verdient als een paar maand geleden, betekent feitelijk dat je armer ben geworden.
                            Daar merk ik niks van. Sinds 1 januari betalen we hier geen WW-premie meer dus netto ben ik er zelfs nog op vooruit gegaan. Ik maak nogal wat geld op aan benzine en die is een pak goedkoper dan in juli.

De inflatie zal naar verwachting op minder dan twee procent uitkomen dus ik begrijp niet dat iemand het voor elkaar kan krijgen 30% meer aan boodschappen kwijt te zijn. Dan doe je toch echt iets helemaal niet goed. De eigenaar van de betreffende supermarkt beleeft blijkbaar gouden tijden.

Ter vergelijking: het Europese land met momenteel de hoogste inflatie is UA met een percentage op jaarbasis van 23%. Dan ben je niet goed bezig als je het presteert in een half jaar in BE of NL 30% meer te betalen. Als er zo meer zijn kan ik wel begrijpen waarom er hier zo geklaagd wordt.

Kortom: het zijn momenteel eigenlijk best goede tijden en ik ben dan ook niet van plan mijn uitgavenpatroon aan te passen. Mocht het zover komen dat ik mijn baan kwijtraak (met dank dan aan de sukkelaars die de hand op de knip houden) dan kan dat altijd nog.

Comment

Verleden jaar kwam ik thuis met een vlootje becelboter van 250 gram à 160 frank.
                              Slechts 4 euro....(?)
                              Dat is geen boter meer maar goud.
                              Dan kocht jij waarschijnlijk 'Omega plus bla bla bla' of zo... Die is inderdaad stukken duurder. Zelf koop ik ook Becel en betaalde zeker nooit meer dan 2 euro voor een pakje. Dus eigenlijk je eigen keuze! Had je de gewone Becel gekocht, dan had je nooit zoveel betaald.

Mvg,
                              Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                                Dan kocht jij waarschijnlijk 'Omega plus bla bla bla' of zo... Die is inderdaad stukken duurder. Zelf koop ik ook Becel en betaalde zeker nooit meer dan 2 euro voor een pakje. Dus eigenlijk je eigen keuze! Had je de gewone Becel gekocht, dan had je nooit zoveel betaald.
                                Ik eet al jaaaaren geen boter op mijn brood, misschien dat ik daarom de crisis niet voel?

Comment

Working...
                                X