Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen gloeilampen meer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geen gloeilampen meer

Heb mij er gisteren nog twee aangeschaft van 250w voor mijn lichttentje zal dan maar een voorraad gaan inslaan want met spaarlampen gaat er toch niet veel lict opkomen, dan nog niet te spreken van de kleurtemperatuur.
    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
    www.cromagnonman.be

Comment

Hey juppekes

Voor mij is dit nu al van toepassing

Al mijn lampen in huis zijn spaarlampen of powerleds

Ik heb nu elke dag bijna 2Kw profijt aan elektriciteit
      Bootjes

Comment

Ik moet toegeven dat ik alles van verlichting reeds 3 jaren geleden buiten gooide ( lees: toen ik bij m'n ex vertrok ) en alles vervangde naar spaarlampen.
        Hoofdverlichting was 3 x 60 w spotlampen vervangen naar 3 x 11 w spotlampen en een serie van 6 tafellampen waar telkens 11 w in zit.
        Ondertussen vind ik persoonlijk het veel gezelliger zo dan met slechts 3 x 60 w spots.
        Oké, kwa lichtopbrengst kan je het niet vergelijken maar de gezelligheid is toch wel een pak beter. En zoals bouk zei: je moet er enkel aan wennen.

Comment

Ik zal dan maar een voorraad instellampen inslaan voor mijn studiolichten.

Hans
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
            Ik zal dan maar een voorraad instellampen inslaan voor mijn studiolichten.

Hans
            Een goeie vraag: hoe zit dat dan met studio verlichting?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
              Al mijn lampen in huis zijn spaarlampen of powerleds

Ik heb nu elke dag bijna 2Kw profijt aan elektriciteit
              Da's geen huis, da's een kerstboom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                we spreken dan wel over gloeilampen geven veel mooier/gezelliger licht, maar das omdat we daar mee zijn opgegroeid.
                tis toch een kwestie van wennen volgens mij
                Natuurlijk went het...tot je er weer eens een gloeilamp insteekt... dan zeg je "wauw, dat is toch prachtig licht"

Nu, ik gebruik ook spaarlampen waar ik kan hoor maar ik heb er toch gemengde gevoelens bij. Een mens wordt verplicht om thuis te besparen op een paar onnozele gloeilampjes terwijl buiten de lichtvervuiling van de straatverlichting en monumentverlichting welig tiert. Dat ze eens beginnen met die uit te doen. Waarom moet vb de kerk en 't gemeentehuis van Oosterzele alle nachten verlicht zijn gelijk het het zevende wereldwonder is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  Hopelijk geldt het verbod ook niet voor lampen voor lampenversterkers .
                  denk van niet, want de meeste lampen komen uit niet EU landen...china, rusland of de betere RCA (jan) uit USA etc...

Comment

Euh, iedereen goe gelezen?

Halogeen behoort ook nog steeds tot de mogelijkheden...
                    Direct volle sterkte, aangenaam licht, dimbaar etc.
                    Er beginnen steeds meer verschillende 230v modellen te komen, om bestaande gloeilampen te vervangen.

Gewone gloeilampen beginnen ook bij mij thuis zeldzaam te worden...

j.
                    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                    Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      En voor frigolampen ... daar heb ik nog nooit een spaarlamp voor gezien.

Vraag mij trouwens af of ze ook de gloeilampen voor voertuigen gaan verbieden ... sommige voertuigen waar een controle op zit van defecte lampen kunnen niet uitgerust worden met LED-verlichting.
                      In je auto zitten vooraan meestal halogeenlampen.
                      En ik vermoed dat de regeling alleen opgaat voor 220V lampen.
                      Voor kleine auto's zijn led lampjes (voor de achterlichten bv) nog altijd véél te duur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                        Halogeen behoort ook nog steeds tot de mogelijkheden...

Er beginnen steeds meer verschillende 230v modellen te komen, om bestaande gloeilampen te vervangen.
                        Ja, Philips Ecoclassic. 30% minder verbruik maar veel beperkter gamma. Ik heb ze trouwens nog nergens gevonden. Een 15W (maw een 10W) versie bestaat overigens niet eens dus mijn probleem blijft.

Comment

Een onwaarschijnlijke draad vind ik dit.
                          Een camera kan niet nieuw genoeg zijn. Als er na 18 maanden een upgedate toestel uitkomt vinden velen zich hier bekocht. Om de 4 jaar een volledig nieuw toestel heet hier 'normaal'. Maar inzake lampen kan men hier geen afstand nemen van een archaïsche inefficiënte technologie van 150 jaar oud.

Ja, hier of daar zal er wel een kleine niche zijn waar niet onmiddellijk een alternatief voor bestaat. Dat is de prijs van de vooruitgang. En als je met spaarlampen van 15 jaar geleden begint te vergelijken, is het ook niet meer eerlijk hé.

Ik erger me ook dood aan de idiote lichtvervuiling en energieverspilling aan openbare en commerciële gebouwen, maar dat is geen argument om elders geen inspanningen te doen.

Ik neem aan dat jullie ook allemaal nog flitsen met de magiccubes?

Of gaat het nog met magnesiumpoeder?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                            Een onwaarschijnlijke draad vind ik dit.
                            Een camera kan niet nieuw genoeg zijn. Als er na 18 maanden een upgedate toestel uitkomt vinden velen zich hier bekocht. Om de 4 jaar een volledig nieuw toestel heet hier 'normaal'. Maar inzake lampen kan men hier geen afstand nemen van een archaïsche inefficiënte technologie van 150 jaar oud.

Ja, hier of daar zal er wel een kleine niche zijn waar niet onmiddellijk een alternatief voor bestaat. Dat is de prijs van de vooruitgang. En als je met spaarlampen van 15 jaar geleden begint te vergelijken, is het ook niet meer eerlijk hé.

Ik erger me ook dood aan de idiote lichtvervuiling en energieverspilling aan openbare en commerciële gebouwen, maar dat is geen argument om elders geen inspanningen te doen.

Ik neem aan dat jullie ook allemaal nog flitsen met de magiccubes?

Of gaat het nog met magnesiumpoeder?
                            Akkoord. Wij zitten thuis volledig op spaarlampen. Die dingen starten allemaal snel op en geven nog wel ok licht. Alleen de auto WB van mijn camera heeft er soms moeite mee
                            Die dingen geven ons een enorme besparing in elektriciteit ookal mogen we 1800 euro opleggen volgens de laatste factuur, thanks electrabel !
                            mijn website

Comment

Enige die ik gevonden heb is deze

Denk dat het in UK is. en geen courante socket (maar aangezienhet zelfbouw is mss geen probleem) : E12. wel 230v 10W

[Edit: oeps. denk dat het geen halogeen is :-( )]

j.

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              Ja, Philips Ecoclassic. 30% minder verbruik maar veel beperkter gamma. Ik heb ze trouwens nog nergens gevonden. Een 15W (maw een 10W) versie bestaat overigens niet eens dus mijn probleem blijft.
                              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                              Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                                Enige die ik gevonden heb is deze

Denk dat het in UK is. en geen courante socket (maar aangezienhet zelfbouw is mss geen probleem) : E12. wel 230v 10W

[Edit: oeps. denk dat het geen halogeen is :-( )]

j.
                                Neen, da's trouwens een miniatuurlampje

Ik spreek van een gewone socket voor deze tros lampen : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/image/65548604

Comment

Working...
                                X