Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wisselschakelaar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wisselschakelaar

ja maar de draden die aanwezig waren zijn enkel zwart en wit , ik heb een draad met drie draden om van de ene schakelaar naar de andere te gaan . Dus oorspronkelijk waren er maar een zwarte en witte draad aanwezig .

greeetzzzzzzzz Trientje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trientje Bekijk bericht
      ja maar de draden die aanwezig waren zijn enkel zwart en wit , ik heb een draad met drie draden om van de ene schakelaar naar de andere te gaan . Dus oorspronkelijk waren er maar een zwarte en witte draad aanwezig .

greeetzzzzzzzz Trientje
      de kleur maakt niet uit, je kan je draad merken met een stift bijvoorbeeld dit dient enkel om je draad te herkenen en aan te sluiten waar het hoort
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

Comment

van waar ben je?
        anders kom ik wel eens kijken ernaar kijken als het in de buurt van mij is
        ik ben elektricien van opleiding

Comment

cccccccccccccc
          Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 20:43. Reden: cccccccccccc

Comment

gert ik ben van moorsele west vlaanderen ik zal nu nog eens herproberen of mijn man tenminste

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trientje Bekijk bericht
              hallo,

ik had ook hetzelfde probleem maar met de hulp van jullie is het me alsnog gelukt ik heb nu enkel 1 probleem misschien kan iemand me helpen via de 1 ste schakelaar kan ik licht uit en aan doen via 2de schakelaar ook enkel wanneer ik het licht via 2de schakelaar uitdoe kan ik hem niet met de 1ste aanleggen dus moet ik hem eerst weer aanleggen op de 2de eer ik hem heb dan terug kan gebruiken op de eerste . Dus als ik het licht uitdoe met 2de schakelaar kan ik hem niet aan doen met eerste.

Kan er mee iemand helpen

mvg Trientje
              imo, je hebt gewoon 2 draden aan 1 schakelaar (de 2de) verwisseld...of
              ttz : een van draden (die naar de wisselkontakten gaat, staat op de vertrek naar lamp...
              daarmee zal sch. 1 schakelaar alleen werken als de 2de in die ene goede positie staat schakelen...
              of met andere woorden je gebruikt sch 2 als enkelpolige schakelaar...

Comment

dank u wel allemaal het is me gelukt thxs

greetzzzzzzzzzzz

Comment

Working...
                X