Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kabelvraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: kabelvraagje

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
    Mijn persoonlijke eindconclusie, ik wil wel eens iemand tegenkomen die me me in praktijk kan aantonen dat er een merkbaar schil zou is tussen een hdmi kabel van 150€ en een HDMI certified kabel van 15€...
    Ik geef geen 150€ aan een HDMI-kabel maar ook geen 5€ of 10€.
    Heb er al eens eentje gratis gekregen bij de aanschaf van een toestel, de waarde van die kabel was ongeveer 10€. Die kabel mocht ik geen twee keer bekijken of hij viel uit de connector.
    Het verschil zit hem niet alleen in beeldkwaliteit maar ook in afwerking.
    Ik wil helemaal geen kabel dat alle twee minuten loskomt, ik wil er evenmin een dat oxideert als die maar denkt dat je je vingers erop gezet hebt.
    Er zijn kabels met deftige vergulde connectoren (contacten) en er zijn er met brolconnectoren.
    Er zijn er waar de connectoren er deftig aan staan en er zijn er waar ze er bijna op geplakt zijn (manier van spreken).
    Je kan met alles overdrijven, te goedkoop en te duur maar de goedkoopste is zeker nooit de beste keuze dat je kan maken.
    En voor de rest koopt iedereen de kabel dat hij wil, ik zal er geen last van hebben.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Mijn persoonlijke eindconclusie, ik wil wel eens iemand tegenkomen die me me in praktijk kan aantonen dat er een merkbaar schil zou is tussen een hdmi kabel van 150€ en een HDMI certified kabel van 15€...

ps. gebruiken jullie allemaal een gewone goedkope niet gecertifieerde vga kabel? geen last van ruis?
      Tiens : in mijn reactie van een tijdje geleden had ik het over een kabeltje van 1.5m van max. 25 €, ik had het ook over zowel de goedkope brol, als de super dure dingen in het schap te laten hangen...

Waarom kom je dan met een kabel van 150 € af ???

Trouwens ook voor analoge toepassingen kan je quasi altijd voldoen met een degelijk (betaalbaar) kabeltje. Als je sommige HIFI-forums er op naleest, kan je maar minimum. beginnen met kabels die beginnen bij 100€/m.
      Volgens mij moet je dat gewoon laten afhangen van de prijs van de rest van de aankoop.
      Bij een DVD-speler van 50 €, koop je geen kabel van 100€. Net zoals je bij luidsprekers van 10000€/stuk ook geen kabel gebruikt van 1 €/m...
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Tiens : in mijn reactie van een tijdje geleden had ik het over een kabeltje van 1.5m van max. 25 €, ik had het ook over zowel de goedkope brol, als de super dure dingen in het schap te laten hangen...

Waarom kom je dan met een kabel van 150 € af ???
        Is helemaal niets persoonlijk hoor, 'k vermelde deze prijs gewoon maar omdat ze in de winkels liggen...

ik volg je trouwens volledig wat audio-kabels betreft... dure kabels kopen en er dan enkel mp3's op afspelen is een vaak voorkomende fout
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Is helemaal niets persoonlijk hoor, 'k vermelde deze prijs gewoon maar omdat ze in de winkels liggen...
          ...en daar laten we ze ook liggen... .
          Groeten,

Polleke

Comment

Working...
          X