Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LCD-TV als PC scherm gebruiken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• LCD-TV als PC scherm gebruiken

Sinds kort heb ik mijn desktop vervangen door een laptop.
    De desktop gebruikte ik ook als TV (PCI TV-tuner kaart).
    Voor de laptop zou ik een groter scherm willen voor thuis en ik zou dus ook terug TV willen kijken.

Een mogelijk is om een LCD PC-scherm te kopen en een aparte TV-tuner met VGA uitgang (kost iets van een 90€).
    Maar kan ik ook geen gewone LCD TV kopen en de laptop aansluiten via de HDMI poort en de TV zo als PC-scherm gebruiken, gesteld dat de TV een goede resolutie heeft (1920x1200) en een goede responstijd (5ms).
    Of zie ik iets over het hoofd?

Re: LCD-TV als PC scherm gebruiken

Een TV scherm heeft een 16/9 verhouding, een PC-scherm meestal 16/10.

Datzelfde TV-scherm heeft normaal 1080 lijnen (op voorwaarde dat het een full HD-scherm is). Je 1920x1200 resolutie moet dus geïnterpoleerd worden (er moeten 120 lijnen uit). Of dat scherp zal zijn, weet ik niet.
    Je mag het natuurlijk altijd proberen, maar ik vrees er een beetje voor.
    Groeten,

Polleke

Comment

je hebt ook pc schermen met een ingebouwde tv turner erin
      bv een samsung

Comment

Normaal is je PC ook wel in staat om 1920x1080 als resolutie weer te geven, wat de standaard resolutie is voor Full HD.
        Je moet wel zorgen dat de zoom instelling van je TV correct staat, anders krijg je zogenaamde "overscan" (bvb je taakblak vallt buiten het beeldscherm).

Kleurkwaliteit van een TV scherm is niet altijd even goed, maar het kan normaal wel perfect. Philips en Samsung ook geloof ik geven op de meeste modellen perfect 1920x1080 weer. Sony daarentegen voert in quasi elk betaalbaar model een upscaling van bvb 1280x1024 naar 1920x1080.

Voor die hoge resolutie moet je wel via HDMI (of DVI->HDMI) gaan, op de VGA aansluiting van de TV's kan je maximaal maar 1366x768 als resolutie kiezen.

Comment

Gert, bedankt voor de tip.
          Dit is eigenlijk wat ik zoek. En de winkel die je daar aanbeveelt ligt om de hoek.

Comment

Voor € 423,48 kan je hem online bestellen (levering inclusief), ipv de 499 van forcom... Interessant toestel trouwens, 'k had hier wel al eens over gelezen maar was weeral lang vergeten dat dit bestond...

url: http://tweakers.net/pricewatch/22186...er-t260hd.html
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

En voor 249€ heb je bij Forcom de 22" versie.
              Bij HCW, Tones en Loveno ga ik ook nog eens kijken maar ik vermoed dat de prijzen gelijk gaan lopen.

Comment

dat was graag gedaan van die tip
                ik denk er zelf aan om naar de toekomst heen zo'n scherm te halen
                voor het ogenblik ben ik nog heel tevreden van mijn gewoon 22" 226bw scherm van samsung (prijs /kwaliteit is dat een goed scherm)
                ik denk dat Tones wat duurder zal uitvallen ,loveno ken ik niet zo goed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                  Voor € 423,48 kan je hem online bestellen (levering inclusief), ipv de 499 van forcom... Interessant toestel trouwens, 'k had hier wel al eens over gelezen maar was weeral lang vergeten dat dit bestond...

url: http://tweakers.net/pricewatch/22186...er-t260hd.html
                  Bij de Belgische site kost dit 432,56€.
                  Maar alleen wat service betreft zou ik het daar niet kopen. (Mijn mening)
                  Last edited by VerSeg; 9 februari 2009, 17:33.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Working...
                  X